Igångsättning?
Min fråga är denna förmiddag;
När sätter ni igång hästarna efter vintervilan och på vilket sätt?
Kul Och veta hur ni gör:)

Själv sätter vi igång hästaran i slutet av december genom att skrtta o jogga mkt medellånga sträckor som senare blir längre…

Gynna kommer att tränas på eftersom hon inte gjort så mycket. Delta får börja sättas igång i december efter hennes långa konvalecent, så hon kommer att börja skrittas i november och sedan trappas upp mer och mer.. Så i december blir det jobba lite i snö och sånt med dom och långa sträckor!

min ska inte få vintervila, men eftersom en ponnys (hästs då) kondition inte kan försvinna på bara en vintervila så tycker jag iaf att det är onödigt att försöka träna upp konditionen på en gång.. :P det är vel bara att börja som vanligt träning man brukar köra, fasst den första veckan kan man ta det lugnare.. det är vel det jag tycker.
Iår blire skrittmaskinen :D

Iva ska få en lång vintervila, åtminstonde hela December ut..

vi tränar året rund typ:P

mina hinner inte tappa konditionen så jag börjar med jogging som en mjukstart och sen som vanligt.

Tjelvar kommer vi nog sätta igång ganska tidigt detta året för honom kan vi ej tävla på hösten, men shettisarna typ i April

Agazzi brukar jag sätta igång i februari/mars igen, för han kommer tillbaka i sin tävlingskondition väldigt snabbt, och han börjar med joggingpass och sedan blir det som vanligt.
Carmilla ska träna upp grundkondition och bygga muskler under vintern, så att hon är redo in för hennes första säsong.
Flisa kommer sättas igång lite tidigare än Agazzi men på samma sätt :)

#5 Inför Petros 5-årssäsong ställde jag av honom efter derbyt vilket går första helgen i september, och började träna honom på riktigt igen i februari-mars. Det kallar jag lång vintervila 

Brukar låta dem vila från sista tävlingsdagen till februari. Finns det snö då, så kör vi pulsning i intervaller.
Zolle ska jag satsa med på Vinterträning. Det kommer bli backträning, långa lunkpass och galoppintervaller.
Juppe tränas väll igång där i februari skulle jag tro (lite senare än var jag gjorde nu i år). Han brukar pinna på mycket glatt första passen, men tanken är ju att han ska lunka igång :)