Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2954 ggr
michellebelsing
0

Derby kat b 2015

Vilka russ tror ni kommer starta i derbyt 2015? Och vem tror ni vinner? :)

haerrdin
1

Möjligen  Genova!

tomj
0

Come Clarity.

Tessan08
9

Lite väl svårt att svara på då säsongen inte dragit i gång ännu men gissningsvis de som anmäler och kommer med samt den som håller sig i trav och är bäst för dagen ;0)

VeronicaP
1

Alldeles för tidigt att säga något om , Derbyt går i september och vi vet ju inte ens vilka som kommer till start nästa år ;)

Tessan08
1

Nu vet vi vilka som startar och det är mycket synd att loppet inte är fullt utan endast 6 startande. 

Stort Lycka till allihopa i 4-åringarnas största lopp, det är nu det gäller att visa vems som är bäste 4-åring !!

http://www.ponnytrav.se/2015/start_o_res_2015/J_150906_startlista.pdf

stuteriMo
1

Är det möjligen Come Clarity som skrämt bort övriga eller är kullen så liten.

Tusen
4

Det finns c.a 30 startande 4-åringar spridda över hela landet. Eftersom Derbyt går så långt söder ut kan  jag tänka mig att man tänker sig för ett par gånger innan man åker från norra Sverige. 
Att åka väldigt många mil med en så ung ponny kräver mycket av ponnyn. Har man då ingen chans till placering antar jag att man avstår. 
Att en ponny är outstanding har hänt förr, så inte tror jag att Come Clarity skrämmer bort de startande.

VeronicaP
2

Tycker det är jätte synd att folk inte tar chansen till att starta sina 4 åringar de får bara en chans i livet att vara med. Ett lopp är inte kört förens alla har kommit över mållinjen……

Carpedium
1

Två av dom snabbaste  4-åringarna som inte är anmälda bor långt upp i norr . Den ena är vår uppfödning och klart det skulle varit  roligt att se henne i derbyt, men jag har full förståelse för att man inte åker när man som i hennes fall har drygt 125 mil enkel resa…..

Sara-Juventus2
2

Derbyt har väl alltid gått på Jägersro? Innan åkte fler trots lång resa… Innan vi fick reseersättning & så "höga" prispengar.. Kan det bero på att allt blivit mycket dyrare, bensin, boende & sådär?

linlan
4

Jag har två 4åringar. En som absolut skulle passa in men blev det ingen resa i år. Bor i Umeå och det blev tyvärr för dyrt med resan och behöva vara ledig från jobbet. Hade varit helt fantastiskt att få vara med men ibland går det inte.

Tessan08
1

Vinnare kat. A Månstorps Quatro och kat.B Come Clarity, kusk Hannah Gustavsson, stort grattis till dubbeln!! Grattis även till övriga deltagare i båda loppen!! http://www.ponnytrav.se/2015/start_o_res_2015/J_150906_resultat.pdf

Tessan08
1
Denna kommentar har tagits bort.
Emmelie93
2

Låser nu tråden….

Vi diskuterar inte enskilda ponnyer på detta sättet.

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

Inlägget är låst för nya kommentarer