Karledsinflammation..
Nån här som har haft de på sin pålle? hur "botade" ni det och hur länge tog det ca innan det gick över?

typ, idomin , hälosan, har aldrig hänt hos ponnyerna men på varmblod
I mitt stall använder dem grönsåpa till karlederna på stora hästarna, det ska tydligen vara bra!

Jag har också hört det som 1# säger att idomin och helosan hjälper. Men om det inte går bort av det så har vetrinärerna en salva som man tar på. Den är både effektiv och billig.
#2 okej :) igår så tvättade vi hennes ben med såpa iaf :) så jag hoppas att de hjälper.. Annars så kan jag ju göra som #3 säger :)
#2 Det finns inga bättre än grönsåpan, helt överlägset.
#5 okej ;) Hoppas att de funkar på min brud :D hehe
Hon är en liten mes. hon vägrar att gå på hennes ben som hon har ont i :P

Aldrig på ponnyerna men på varmbloden, just nu så har vi 3 ir 4 som har det på jobbet, tvätta varje kväll med såpa och smörj med en mjukande salva och gör det gärna minst 2 gånger per dag så hon hålls mjuk i det så hon inte stelnar till..

grönsåpa å mjukgörande
Svartkrut fick det några veckor innan hans första star förra året. Jag tog ut veterinären, så fick jag någon salva. Det gick över på knappt en vecka. Man skulle smörja med den salvan 2 ggr per dag..

Tvätta ofta med såpa, och sen tro det eller ej men bröstvårtssalva är överlägset bra! ;)
#10 HAHAHA okej ;P

helosan, mjukgörande parfymfria salvor i huvudtaget, speciallt bröstvårtssalva är jätte bra ;) va jag vet finns de på apoteket.

När varmbloden får det så tvättar jag med grönsåpa, sen lägger jag om det med babyolja, helt överlägset!
hon hade visst både karleds och hovböld fick jag höra nu :O stötte på staffan osterling nu och han fick kolla lite på henne och hjälpa mig med hon :(
Spensalva är bra !" Det använder vi till våra hästar .
Nu är luddan pigg och kry igen :D Fick hjälp av Staffan osterling :) tränade luddan nu för första gången efter segern nu… hehe hon var aspigg och fräsch som helst :) märktes typ inte att hon har stått i nästan över 2 veckor :D hon höll nästan på sticka för mig då jag vände och skulle tillbaka till stallet :D

Om våra hästar skulle ha det så har vi helosan (stavning)