Träning?-Tävling?

okej då. iaf, min har rek 2.05,2. i vanligt banjobb brukar han gå runt 2.00 hela tiden.. vet ej va jag tror.. 1.55?

Delta rekord 2.11 går under 10 i jobb, men operationen satte stopp för att den tiden skulle sättas i lopp nu.. Gynna rekord 3.14 går betydligt mycket fortare i bde jobb och värmingar, Men hon börjar fatta vad trav går ut på nu så hennes tider kommer snart hon är ju ändå bara 3 år och gjort ynka 5 starter.Vet att både delta och gynna har kapacitet för att gå under 2 minuter respektive 3 minuter. Men det gäller att allt ska stämma!

Nästan alla mina ponnyer gick lika fort eller fortare i lopp än i jobb. Vilken tur jag måste haft:)
Mina tränar bra mycket bättre än vad de går på banan…
Hos Juppe handlar det mest om tur för han ska gå bra i lopp… Bra bana, bra lopp (dvs. inte 13 hästar före, samt lopp där han inte startar på tillägg på 10 sekunder snabbare hästar), bra humör, bra väder.
Han har gått 2.40 i lopp, och då gick han långt i från bra (han gick och slöade första 500, och det var 1140 lopp….).
Han har nån sekund att sänka, bara den där turen finns där! Jag vill jätte gärna sänka rekordet lite i höst, under våra sista lopp tsm…
Zolle handlar det verkligen om att det ska stämma! Han har sån jäkla kapacitet, grymt steg… Men på banan är det någonting som ställer till det för honom. Han kan öppna 2.10 över 500 meter, sen tvärnita och gå 2.40 500 och sen 2.20 500 till…. Om han nu tänker hålla jämn tempo ett helt lopp utan tvärnitar så är det 5 sekunder, om han nu dessutom tänker hålla något snabbare tempo rör det sig om MÅNGA sekunder!
Sen har han problem med aktionen i kurvorna, vilket jag hela tiden jobbar på hemma i träning.
Just nu taggar vi för hösten. Har inte klockat på riktigt länge.
Juppe har fått stå sen Bergsåker den 10e, han har tränat sen september och har tävlat mycket aktivt i sommar. Zolle försöker jag träna - men han tappar skor hela tiden! Han har haft bak-och-framvänd framsko, vilket har funkat men han tappar skorna hela tin så jag ger upp det nu…..

Effi går fortare i oppen :) Hon känner direkt när det gäller o jobbar på
Plexus går bäst i lopp :) Men han har mycket att sänka när de släpper riktigt för honom ^^ I träning brukar han inte gå så fort ;)

Mina går oftast fortare i lopp än i jobb..:P

Pigall går fortare hemma, men Dolly går fortare i lopp :)

Cato går fortare i lop, han går jättedåligt i träning! Han har några sekunder att sänka när allt stämmer kanke en 5 sek iaf..
Dockie går också fortare i löp. hema går hon fortast typ 2.20 :p

gemini går fortare hemma och när man tränar på banan för att då är han lugn och inte så stressas, så skulle allt funka iloppen så skulle han gå riktigt fort :)

Björksta Delit har gått 2.29,9 men efter en massa jobb med intrrvaller går han kanonsnabbt. han har tränat på 2.18..men nästa år tror jag han kommer gå runt 2.00 om allt stämmer:)
Min ponny gick mycket bättre i lopp än i träning. I loppen tuffade hon till sig lite mer.

Yra har aldrig tatt ett enda träningspass seriöst..
envisa ponny
Hannibal går mycket fortare i lopp, han tar liksom inte ut sig i onödan…. Calippo springer lika fort hemma som i lopp.

Hmm Båda mina går fortare hemma men Odena går bäst i lopp för då vet hon att det gäller och kan inte kosta på sig nån "gris" galopp :) Blåsippa nja hon vet inte riktigt än vad som gäller på banan och vill helst inte vara där så hon går mycket snabbare hemma så vi får se när hon får upp farten på banan också :)

Pondus gick aldrig fortare i jobb än lopp. Han fick man knappt under 2.10 och han hade rekord 1.55.
Varette kör jag aldrig tider med så vet inte. Men jag har kört under hennes rekord i kanske nåra hundra meter men inget jobb. Det var förut numera går hon inte fort.
I lopp så har luddan gått 2.20,9 hemma i träning går hon säkert 2.15 - 2.10 :) har aldrig klockat henne, men jag gissar på de iaf för hon springer bra mkt fortare då iaf :P

Nougat går skit bra hemma, men på banan är det ngt som inte stämer riktigt :/

Min shettis har rekord på 2,51,8 men på jobb på banan och hemma har hon gått runt 2,45. om allting skulle stämma någon gång på banan skulle hon nog kunna gå mellan 2,40 och 2,45.

Hulta Pirita springer lätt under 2 minuter om allt stämmer…. Tyvärr blir hon så förbaskat hispig när det är massa runt om henne…
Men hon har iaf 2.05 i rekord och sänkte från 2.21 på bara denna säsong! Hennes framtid siades ju att hon aldrig skulle gå för vagn igen! så jag är nöjd! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

När jag kör i skogen med ponnyn går han riktigt fort, springer ifrån dom med bättre rekord än honom. På banan springer han dock inte lika fort, men går iaf fortare i lopp än jobb.
Linus går jättebra hemma och kan gå riktigt fort. På banan tränade han 2.16 innan han satte det rekordet och sen dess har jag itne kört honom på banan. Men han känns kanonfin och kan ge så mycket mer. Men han är bara en bebis och förstår itne riktigt det här med att springa,men han joggar sig fram iaf. ^^

Min lilla dam Nokia kan gå betydligt fortare än vad hon visat (2.16,3) men i loppen har hon fullt upp med att hålla koll på alla andra, titta på fjärilar och räkna innerpinnarna…. Men när hon mognat på sej (är bara 6 år
) så kommer hon nog kunna spräcka 2.00 gränsen. Hoppas bara det blir innan man själv blivit för gammal ….. haha
Glans har rekord på 3.08 (iledde karriären med rekord på 3.39…) så jag e nöjd med honom så sett. Men när han springer 2.50 på träning utan galopp, helt ensam och sen kommer till start och galopperar utan "anledning" och tiden stannar på 3.14 så kan man bara sucka. ;P
Vilken tur att jag älskar honom precis som han är, min teddybjörn <3

Drottningen har gått 2.35 i auto och 2.41 i volt.
Hon har tränat mkt snabbare hemma, dock vill jag inte chansa eftersom jag inte klockat.
Hon skulle kunna sänka sina rekord ytterligare om hon fick rätt träning och blev av med magen.
Vi har tränat henne ganska "löst" satt skulle man orkat lägga ner mer energi skulle hon nog kunna sänka bra :)
Fast så är hon en humör ponny också. Vill hon inte springa kan inget i världen ändra henne. En annan dag så kan hon vela springa allt vad hon kan. Man har alltid fått åka på tävlingar med hopp om att hon är på gott humör.