Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 3774 ggr
PromiseMinanMorfeus
0

Östanåkra 6/10??

Vem ska anmäla dit?m Häst Propp?

skott
0

Maroon ska dit, tror de var 16loppet

TildaLinge
0

Ska dit med Maja o Karamella hoppas inget kommer ivägen denna gången det har alltid varit ngt som har stoppat oss när vi ska till östanåkra.

TildaLinge
0

Prop 2,3 o 4 ;) tror jag

TildaLinge
0

putt :P

TildaLinge
0

Inga mer som ska dit :P

PromiseMinanMorfeus
0

jag ska dit med 3 st tror jag.. Men proppen vet jag ej, men 2,23 sämre, 2,25 och 1.50 sämre…:P

Miii4
0

Ljungens Legolas i två lopp.

_Jag_
0

2.23 och sämre samt 2.40. Neptun Roll

rebeccanisse
0

Vilma 2,39-loppet och penghc lägst 4000.

Moddy 2,53 och 3001-6500

Sen ska jessica köra Gullregn i 2,16 loppet

Millaaann
0

Jag ska köra Celektra i max 10.000 och i 2.16 loppet, Bonzon i lägst 7.000 och Rosalind i 1.50 o sämre :)

VeronicaP
0

Slättens Lilla My är anmäld till 2.39 loppet och Dee-Dee N.Q i 2.53 loppet

Emsaa
0

#7 mia nu har både du och jag blivit 2;a med honom nu är det dags för vinst ! Skrattande

dsvh
0

är det nån som har nårra startlistor? (A)

TildaLinge
0

Vill ha start listor väntar otåligt.

TildaLinge
0

är det ngn som har kanal 75 som kan kolla?

englan
0

anmälan gick ut vid 1600 så kommer nog imorgoon

TildaLinge
0

Vi fick just ett samtal från listmakarna prop 4 blir inte av tror jag d va

Miii4
0

2.25 och ett pengahcp är Legolas anmäld till. Sedan blir det en styrning till antagligen =)

PromiseMinanMorfeus
0

Verkade som att 2,23 sämre och 2 shettis lopp inte blev av:(:(

vilma-jessi
0

Vilka två shettis proppar va de som inte gick ut då?:P

PromiseMinanMorfeus
0

#20 propp 3 o 4 :(

Patricia_H
0

jag har anmält fantasi k i propp 9, 2.23 och sämre, men blir inte den av??Förvånad

Stuteri_Skott
0

Ingen som sett några startlistor???

PromiseMinanMorfeus
0

#22 Nej det blir det inte..:( Endast 3 anmälda… trist.. trodde det var många fler som hade 2,23 sämre… finns hur många som helst,

Miii4
0

Klart det finns hästar. Men det börjar lida mot slutet nu, några kanske är slitna redan?

Karamella
0

vart är startlistorna????

Skrikandes

Stuteri_Skott
0

#243anmälda??? Vi har anmält en.. vem mer har anmält..

Kima
0

# 27 vi har väl inte anmält en till 23 och sämre ?

Karamella
0

fortfarande inga listor……..

Mille
0

#27 Jag anmälde också…

Miii4
0

Nu finns listor ute på kanal 75. Russloppen var inte så täta medans shettisloppen hade desto fler startande.

nemesis
0

kan du inte lägga ut de här?????????

Miii4
0

Testar

Kima
0

taack mia :D

skott
0

Jo Kima Lampan…

Kima
0

just det!!

Miii4
0

nu ska vi låtsas att jag KAN tippa :), två i varje lopp.

2:Maroon/Celektra

4: Ernst Ronaldo/Bonzon

6: Ljungens Legolas/Celektra

8: Fantasi K/ Neptun Roll

10: Tyko Z /Eksl. Promise Me

11: Martelle/Rosalind Ernst

PromiseMinanMorfeus
0

Vem hade anmält till 2,23 loppet då? Jag snmälde pros Minandra

TildaLinge
0

Mitt lopp såg ju bra ut :D men den väldogtande ponnyn :D

Odena
0

Hmm i lopp 3 & 9 är det en 3-åring som startar i båda loppen? Nr. 4 respektive 2. Är det felanmält eller..?? 3-åringar får ju bara starta i ett lopp per tävlingstillfälle =S

skott
0

#38 Vi anmälde belycz..

Susan61
0

Bara undra är det på söndag den 7 eller har dom skrevit fel på SPTF?????????????????????????

Mille
0

#38 Blir inte det tre hästar då? Din, Bertcz och Belycz

fladde
0

fantasi k var anmäld skrev ägaren.

Millaaann
0

Tävlingarna är på lördag som det står i propparna…dom har gjort fel på SPTF…

nemesis
0

jag kunde sätta in min ena russ men de var tvunget att där skulle vara 6 anmälda annars blev inte loppet av…då hade det ju bara varit 5…Synd….

rebeccanisse
0

ja skulle anmält min till 23 och sämre också, men jag har inte hunnit träna så mkt, så jag struntade i det faktiskt!

Vikasstuteri
0

Östanåkras tävlingar är lördagen den 6 oktober, helt enligt propositionen.

Första start kl.12.00

Paus efter lopp 4 och 8

Kval-loppen körs efter lopp 11

PromiseMinanMorfeus
0

Neptun Roll, Pros Minandra, Bertcz, belycz, Fantasi K och skulle satt in Ekslätts wait 4 me. =6 st! När jag ringde till anmälarna så var det bara 3 anmälda och skulle behöva 6 eller 7 för att köra loppet..men det var ju egentligen 6 då om alla hästarna anmälade som jag skrev… Konstigt,

skott
0

# 49 Ja verkligen…….

_Jag_
0

#37 haha tack;)

Carl-Henrik
0

Travprogrammet till Östanåkra den 6/10 finns ute på följande adress:

http://web.telia.com/~u19130869/Oa071006.pdf

Tyvärr ''saknas'' 5 sidor, omslagsbladet gör APS själva och på sidan där det står voltanvisningar kommer de att lägga till anvisningar för hur man voltar. För övrigt är programmet komplett och färdigt.

Fyih
0

*46 Vadå sätta in????? Gick inte anmälan ut kl.16.00. Anmäll din häst innan anmälningstiden gått ut i stället, då slipper du diskutera om det är 3, 4 eller 5 hästar anmälda. Då avgör arrangören om loppet skall bli av eller inte. Har aldrig hört talas om att man  i mellansverige kan lägga in hästar efter det att anmälningstiden gått ut. Inte undra på att det är många 5-hästarslopp i Skåne om ni ringer in hästar i efterhand. Vet du vad ett 5 hästarlopp kostar klubbarna? Jo, 875:-/lopp. Bort med alla sådana lopp.

nemesis
0

#53 vem är du då??? jag hade tänkt anmäla men har en liten bebis som man inte kan lämna bort hursomhelst och tycker det var lite långt till östanåkra för ett lopp.. men när vi ringde så sa hon att där var för lite anmälda så då tänkte jag att det hade kanske varit kul att köra ett sista lopp innan säsongen var slut så jag hade fått lösa det ändå.

hur kan du veta då vilken tid jag hade tänkt anmäla då?? det var kanske innan 16.00 kan ju inte du veta .

är väl roligare att loppen blir av istället för att ställa in massa lopp minska prispenarna istället så det går att lösa.

det är ju inget kul att hålla på att träna och träna om där aldrig blir lopp(tänker på de övriga anmälda i de loppet då)…

nemesis
0

solvalla har kört flera 4 hästars lopp så det är inte bara vi skåningar……………………………

fladde
0

ni som gör nya medlems namn bara för att ni ska klaga på någon annan, är fega som inte vågar stå för vem ni är och sedan ska man inte uttala sig om sådant som man inte vet om.

Nitro
0

#53 Du har inte tänkt på att de kanske anmälde, säg kl 14.00. Då var det dåligt med hästar, så de sa att de eventuellt kunde sätta in en häst till om inte loppet skulle bli av. 15.55 kan väl anmälningsmottagaren ringa till dem och be dem ta med extrahästen? Är det fusk tycker du?

Edde
0

#57 Tror du på det där själv? #50 Låt den ansvariga klubben stå för vad den gjort, det är dom som bedömer om loppet ska köras eller ej. Det finns ingen anledning att leka polis och fråga vilka som anmält eller inte. Ang att ringa och "ragga" hästar tror jag att det görs i många klubbar, rätt eller fel, det finns säkert någon som kan  vad reglementet säger.

AnnaLundin
0

Oavsett vad man tror eller tycker så ska vi vara trevliga mot varandra här.

Jag tycker att NI ska lämna diskussionen om anmälningsförfarande och hur klubbarna fattar beslut om vilka lopp som ska köras, i den här tråden!

Starta gärna en ny tråd om detta, men HÅLL ER TILL REGLERNA och var snälla mot varandra, även om ni inte tycker samma saker!!

PromiseMinanMorfeus
0

#59 håller med dig, Nu ska vi bara tipsa på loppen i stället…:)

skott
0

#58 Leker absolut ingen polis och bryr mig verkligen inte om de blev ett lopp eller inte när inte jag har någon häst i den klassen utan bara anmälde… Men reagera att på att de sagt bara 3st anmälda när man sett innan i tråden att de var fler än 3… så sluta anklaga mig.. TACK

entill
0

Var hittar man en vägbeskrivning till Östanåkra?

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Vikasstuteri
0

Ring mig så skall du få en vägbeskrivning. 0709182494

Kima
0

En fråga bara.. Hur kunde lägst 7000 loppet gå igång med bara 5 hästar när 2.23 och sämre loppet var tvungen att ha 6 hästar anmälda?

VeronicaP
0

Såg i resultat listan  lopp 7 tex att dottern hade fått varning för fel bruk av körspö, när det faktiskt var  hon som fick ena omstarten och illa ledd volt , måste blivit lite fel där men även det är väl den mänskliga faktorn kan jag tro.

#64 Det kan man fråga sig

Kima
0

ingen som vill svara på det ? tyckte det verkade lite konstigt.

PromiseMinanMorfeus
0

#66 Säger detsamma Kima…

entill
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill passa på att tacka alla som hjälpte till att fånga in vår Hjolanta när hon rusade runt runt banan utan kusk. Tack också för att ni väntade medan vi bytte vagn, så att hon ändå kunde gå ut i loppet. Det betydde mycket för både kusken och ponnyn.

Det var vårt första besök på Östanåkra och det var, trots olyckan, bara positivt. Det var ponnytrav på riktigt, så som jag minns det från förr. Festligt, folkligt och fartigt!

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Fyih
0

Hänvisar till *59 och till Sptfs allmänna bestämmelser vid anmälan till ponnylopp.

Arrangerande klubb/sällskap har rätt att ställa in lopp vid för få anmälda hästar. För  få (antal) bestäms av arrangerande klubb/sällskap.

Alltså har en klubb rätt att ställa in ett lopp med 14 anmälda hästar om den hade tänkt sig att loppet skulle varit fullt, utan att lämna någon förklaring till dig som anmälare.

För övrigt så tycker jag att Östanåkra en av de bästa banorna jag besökt. Alltid ett trevligt bemötande, välordnade tävlingar och bra funktinärer. Där kan man se att folk engarerar sig.

fladde
0

till vilken hör §59 det är inte i tävlingsreglementet i allafall

om klubben bestämer att det ska vara ett visst antal för att loppen ska gå är väl ok men då ska det gälla alla tävlingar och alla lopp annars är det inte rättvist. och detta ska väl bestämmas innan säsongen börjar och gälla till det blir ett möte om ändring.att ta ett exempel med att det skulle ställas in om det bara var fjorton hästa anmälda skulle nog resultera i att det inte blev många ponnylopp i sverigeöverhuvudtaget.mycket dåligt exempel.

Mille
0

Det brukar väl stå i proppen att klubben har rätt att ställa i lopp med (ex) 7 eller färre hästar. Sen behöver de ju inte göra det om de inte vill

Kima
0

men nu var fallet så här att de som hade anmält till 2.23 och sämre hade blivit informerade om att det var tvunget att vara 6 anmälda till loppet för att det skulle gå igång ( om jag inte missförstått det ? ) men i lägst 7000 loppet var det endast 5 startande.   ?

PromiseMinanMorfeus
0

#72 stämmer kima var tvungna att ha 6 anmälda, ok de va de osså. men men..

jaegeer
0

jag skulle anmält om jag hade häst mde e så himmmla kul med ponnytrav