2015
Här kan ni skriva om hur era tävlingsår har varit med fram och motgångar! :) rolig läsning så här i vintermörkret :)
Vårat år har varit upp och ner. Men alla starthästar har vunnit lopp, och alla mina kuskar har vunnit lopp. Så fördelningen har varit jämn på så vis och det får man vara nöjd med.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Mitt år har varit det bästa hittills, resultatmässigt.
Min ponny startade för första gången i monté och vann 4 av 5 lopp i monté. Den enda gången hon inte vann var för att hon inte var helt hundra då, i april/maj hade hon 4 raka segrar och vi fick avsluta vårat år med 3 raka segrar.
Hon sänkte rekordet från 2.52,7 till 2.41,1. Andra året hon startar.. =)
Men vi har haft lite downs också, då vi åkte på lite problem med veterinärer (som jag helt tar på mig, då det inte var hästens fel). Vi har även fått tagit mycket skit för sättet vi tränat på, men det har funkat för oss - vilket är det viktigaste.
Totalt har det blivit 22 starter: 7 - 2 - 2.
Så överlag är jag nöjd!🙂
Mitt år har både varit väldigt bra och dåligt. Min shettis som jag tävlar har galopperat bort mer än hälften av starterna för att hon är väldigt speciell och hon tycker mest om att få springa i ledningen och slippa ha något press för då blir hon inge stressad. Men eftersom hon är lite speciell så har hon hoppat bort än del segrar och fina placeringar men så är det. Men när hon får det och stämme istället så funkar hon väldigt bra. Så när säsongen började hade vi ett rekord på 3,10 och nu har vi ett rekord på 2,45 så väldigt stolt över henne och hon går framåt varje start och det blev ändå 3 segrar tillsist och jag är väldigt nöjd över att i somras kunde hon knappt gå auto för hon blev för stressad och nu sköter hon det super när jag har annan utrustning i autoloppen. Sen har jag ridit ett russ som det är första gången jag startat och det har gått väldigt bra men tyvärr höll det inte hela säsongen men där blev det 3 segrar och 1 tredjeplats och tyvärr 4 diskningar. Så jag är väldigt nöjd med säsongen även fast vi har haft lite otur och så men det är djur inga maskiner😃