Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 640 ggr
Colt
0

Träning efter start

Det finns redan trådar om träning inför start men jag skulle vilja veta vad ni gör med hästarna dagarna efter att den tävlat. Vilar den helt? och i så fall hur många dagar?  osv. =)

Boode
0

Pozzi brukar få vila 1-2 dagar efter tävling. Då går hon bara i hagen och loppar sig. Sedan kör vi på igen

thilda-
0

min får vila 1 dag.. ibland då.. och då bruka vi ta en jogging runda i skogen :) eller så blir hon riden i dressyr för att mjuka upp sig :)

Millaaann
0

Våra vilar också minst en dag efter tävling, sen tränar vi på som vanligt igen :)

Geminii
0

vila en till 2 dgr efter tävling. sen så är det som "vanligt" igen.=)

FridaNyberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ponnyn vilar 2-3 dagar, sen kör jag som vanligt. Varmbloden brukar få ta igen sig lite längre ibland, beror på hur tuffa lopp dom fick och så. Men mellan 2-4 dagar där oxå.

Odena
0

Mina vilar minst 2 dagar och de verkar dom ju trivas med ;)

Absolut_Luks
0

Min vilar 1-2 dagar efteråt och sen en ridtur.

Hannna
0

Linda vilar minst 2 dagar, första gången efter start blir det ett lättare pass sedan körs hon på som vanligt igen.

DubbelE
0

det är olika, alla hästar har olika återhämtnings kapacitet och hur mycket dom presterade osv. det är olika från gång till gång men minst 1 dags vila.

iiirma
0

2-3 dagar står han

sofienordmark
0

mina brukar stå 2 dagar, efter det kör jag igång dom med ett långt skrittpass eller ett lätt joggingpass. sen blir det som vanligt.

SLennartsson
0

Mina står minst en dag. 2 dagar om dom startat i två lopp. Också beroende på hur hårt lopp. Sedan tränar jag på som vanligt, dock lite mjukstart i början med mycket skritt.

ErikaSchieber
0

Min kör jag dagen efter, bara jogging och eller skritt bara för att mjuka upp musklerna och för att lättare få bort ev. slaggprodukter och träningsverk . Efter det får hon vila 1-2 dagar.

divansson
0

ponnyn vilar två-tre dagar efter..

AK47Kalashnikov
0

Jag brukar försöka att köra lite lättare dagen efter tävling/jobb, sedan brukar det bli 1-2 dagars ledighet.

TildaLinge
0

efter start blir det 1-2 dagars vila sen kör vi på som vanligt

olivialundgren
0

Jag brukar ut och gå med zoylett dagen efter, sen vilar hon 1-2 dagar sen lugnare pass.

Liseth Vilar minst två dagar, sen skrittar och joggar henne lite lugnt.

Kinda fick vila 3 dagar  när jag körde henne.; )

Och Daimen när jag körde han 1-2 dar :)

amandahandersson
0

Mina får vila upp sig 2 dagar, sen kör jag ett lungt pass. Sen är det som vanligt!

VeronicaP
0

Våra får också vila 1-2 dagar efter start, men de går ju ute i hage dygnet runt så de rör ju sig och blir inte stela.

linnrisedal
0

Jag kör alltid min ponny efter start, skritt och lite trav i en 30m för att mjuka upp dem ochs e så de inte är nått som e galet, den viler de 1-2 dagar, och efter de blir de lugn träning.