Träning efter start
Det finns redan trådar om träning inför start men jag skulle vilja veta vad ni gör med hästarna dagarna efter att den tävlat. Vilar den helt? och i så fall hur många dagar? osv. =)
Pozzi brukar få vila 1-2 dagar efter tävling. Då går hon bara i hagen och loppar sig. Sedan kör vi på igen
min får vila 1 dag.. ibland då.. och då bruka vi ta en jogging runda i skogen :) eller så blir hon riden i dressyr för att mjuka upp sig :)
Våra vilar också minst en dag efter tävling, sen tränar vi på som vanligt igen :)

vila en till 2 dgr efter tävling. sen så är det som "vanligt" igen.=)

Min vilar 1-2 dagar efteråt och sen en ridtur.

Linda vilar minst 2 dagar, första gången efter start blir det ett lättare pass sedan körs hon på som vanligt igen.

det är olika, alla hästar har olika återhämtnings kapacitet och hur mycket dom presterade osv. det är olika från gång till gång men minst 1 dags vila.
2-3 dagar står han

mina brukar stå 2 dagar, efter det kör jag igång dom med ett långt skrittpass eller ett lätt joggingpass. sen blir det som vanligt.
Mina står minst en dag. 2 dagar om dom startat i två lopp. Också beroende på hur hårt lopp. Sedan tränar jag på som vanligt, dock lite mjukstart i början med mycket skritt.

Min kör jag dagen efter, bara jogging och eller skritt bara för att mjuka upp musklerna och för att lättare få bort ev. slaggprodukter och träningsverk . Efter det får hon vila 1-2 dagar.

ponnyn vilar två-tre dagar efter..

Jag brukar försöka att köra lite lättare dagen efter tävling/jobb, sedan brukar det bli 1-2 dagars ledighet.

efter start blir det 1-2 dagars vila sen kör vi på som vanligt

Mina får vila upp sig 2 dagar, sen kör jag ett lungt pass. Sen är det som vanligt!

Våra får också vila 1-2 dagar efter start, men de går ju ute i hage dygnet runt så de rör ju sig och blir inte stela.

Jag kör alltid min ponny efter start, skritt och lite trav i en 30m för att mjuka upp dem ochs e så de inte är nått som e galet, den viler de 1-2 dagar, och efter de blir de lugn träning.