Vilket tycker du..?
Är det fyndigaste eller roligaste, kanske snyggaste namnet på en häst? Behöver inte vara ponny:P Skriiiiv:)

Shesellseashells, kan tänka mig att referenten kunde få en del problem när man skulle referera hem den här damen i en tät slutstrid.:P

Menhammar stuteri har en del fyndiga och roliga namn på sina uppfödningar ex Mouche som betyder fluga på franska, och mamman heter just Flugan:) From Above som är u. A gift from heaven. Är kanske inte de bästa, men lite fyndiga i alla fall.

ingenting tycker jag är klockrent..
ÅÅÅÅÅÅÅ millan du e en nörd. Ja ingenting är grymt och licens to kill eller licens to win..

Haha jag fattar inte hur man kan döpa en häst till typ Teflonpannan eller Kastrullen ;P

Veni Vedi Vici måste vara det alra bästa namnet på en ponnytravare någonsin….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

haha jag tycker Calippo :D

Jag tycker Turbo Sund är passande på Turbo för det är verkligen vad det är när han springer det är Tuuuurbo:P haha! Annars tycker jag att To fast to catch som står i vårat stall är en kulit namn:P hmm.. vad mer:P tänk…

Så finns det ju hästen :P

hästen är ganska klockrent xD

Mer menhammar:Keep Me Informed, u. Correspondance(Brevväxling)
Kaviar, u. Delicatessen
Kiss Me Fast, u. Lovely Thing
Det finns massor! Jag tycker det är roligt att dem har humor! =P

Vi har haft en häst som hette Skoskav, inte så vackert:P

Born to be burger. haha :D

mer Menhammar: Intoxicated u. Bourbon Eyes uu Liqourish
Men Menhammar har ju hur många som helst, har ganska speciella namn med.
Hanna du får ge hästen ett par större skor så att han inte får skoskav :D Mohahah x)
Vi har en på åby travgymnasium som så veckert heter Myrsloken
hahah sen tkr jag ju Jula Halmstad mm är lite halv fyndligt stakars häst..

#16 jaa… våran menhammarhäs heter Latitud.. är inte de nått runt jorden typ? hah! men våran Supremacy Player har alla referenter hafft problem att uttala.. Visas säger Supre macy Player.. Andra säger Supremesy Player (så han ska uttalas) asså.. :P ja kanske är svår att fatta.. men jag försöker ;)

Jag har alltid gillat namnet Smissmulle, sen har ju också min häst det vackra namnet SillyFilly, som betyder löjlig tjej 

Millan är så kul :S
Hästen e bra ;) den hästen står i ett stall som heter Stallet. xD
Jonna! sluta mobbas :/…Vår ena katt heter Turbo - men han e d då ingen Turbo i….hahah snarare Latmask(skulle passa bättre till honom)! x) sover 25h om dygnet…Moohahahah

# 5 håller med dig både om att Millan är en nörd:P och att Licens to Kill e grymt namn:P
# tack, instämmer! x)

Vi har en häst som heter Min Mamma i stallet ;) Kul när hon startar i lopp och speakern säger: Och här kommer Min Mamma in på upploppet xD haha :D
# 26 Hahaha klockrent! Snöstorm tycker jag är ett rätt rätt coolt namn :)

Sill och Nubbe har klart fränaste namnet :D HAHA
Tandtroll

millan ingen hjärna har du heller haha det finns bara 24 timmar om dygnet x) HAHA!
Stig H har ju en pålle som heter Pulpa och hennes brorsa heter Vargtand :P Finns många roliga. I stallet står Papin, kallas Rådberg för att en veterinär heter så :P
vaaa??? finns d bara 24h/dygn…herreguuu ja som haft 25h/dygn hela tiden innan….va faaaan…shiiit… :/ x)

Men Millan då! stackars dig som fick vakna upp till verkligheten nu!!:P

Det ÄR ju faktiskt 25 h/dygn.. Att ni inte kan fatta det. Camilla och jag är de enda smarta persoerna här! Så det så! xD
Anna; du glömde ett N i persoNerna x) hahha
hur ska ja hinna me allt nu när det är en timme kortare varje dag…shiiiittt my godness!!
Varför inte Tarzans hästar Upptillbevis? Eller som Micke döpte en av Scarlet-ungarna i 04-kullen, Man On the Moon som speakern på the Medowlands sa när Stefan vann Hambletonian. Ganska smart :P
Crema de la Cattis? :P Jag diggar iaf Iggy pop som Cattis har :D En punkrockare jue :P

Anna vad har du matte egentligen?
kallar ni er smarta nu åsså?

#36 du kan sova en timme kortare Millan så hinner du med.:P
Döpte år 2004-års hingstföl till Winner!
Så, nu gäller det nästa år! Får vi höra "the winner takes it all", eller kommer han sist? *fniss*
Tack för tipset Nea.. :) x)

jag diggar Ants in the pants! :)

Hade en häst som hette Röda Pilen i stallet ett tag, men latare häst fick man leta efter! Ingen pil direkt x)! Sen har vi en efter Revenue som heter Pako burge. Haha, han fick sitt namn på ett sjukt sätt, efter uppfödarna och ägarna! Per-Anders, Kent, Ove! HAHA x)

im born to run ;)

En som vi haft:) Nilema Lindy.. 1.12,8 och drog in över millen.. lämnat bla Bayer Palema samt Benny palema som har 6 segrar på 7 starter..

Tysons mamma heter Nilema Baby :)

Lastcallforalcohol

En häst som jag tog hand om förut heter Hashed Brown var efter Joy Powder:P haha.. hon hette från början Heroin men fick inte heta så, undra vaffö;)

Men är det någon som skulle vilja ha en häst som hette Benrangel då? :S

Det finns ett kallblod som heter Ulsrud Knoll,, De som refererar loppen brukar ha lite svårt för uttalet i stridens hetta och han har några gånger fått ett annat namn ;)
Finns en hund som heter Nisses Nopp. Säg det fort ni! 
Nisse är en BC-kennel.
Vårat Menhammar-sto heter Toute De Suite = genast på franska.
#3 och själv skulle jag aldrig i livet vilja ha en häst som heter Ingenting ;) fantasilösare får man leta efter xD
Namnlöse finns ju. Han skulle dock hetat Namnlös, men det gick inte registratorn med på.

Sen finns väl Nameless oxå? Tycker det är tråkiga namn. =S
#59 Ja, jag håller med om att det är lite fantasilöst.
Tycker samtidigt att det blir lite kul när det är tråkigt, man lägger namnet på hjärnan :P

Tja, men det är ju nästan synd om hästen som inte har något namn! =P

HAHA, ja det är ju min lilla gosse som heter Ingenting, tycker faktiskt det e rätt så ballt ändå!!
Lite jobbigt ibland, när man ska förklara vad hästen heter bara o man säger "Ingenting"….
Men det e desto roligare när man e på banan o dem refererar honom hehe….

Jag gillar Viking Ponnytruteri's idéer. Ganska nyligen fick de en Entill Viking. Tänk er "In på upploppet kommer Tinka Viking, Tätt följd av Entill Viking!"
När jag var mindre skojade de även om att döpa en häst till Enelj (Uttalas En älg!) "Mogwli kämpar på iledningen men långt ut i spåren kommer En älg!"
Ett namn som inte var så jättefyndigt men som lät ganska kul i högtalarna var när jag körde Askö Beatrice. Beatrice Jakobsson med Askö Beatrice.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Haha en amatör i rättvik döper sina hästar till lite roliga;) Minns Int, Ingen Aning, Som Du, A gissa.. En gång när jag var mindre frågade jag vad heter dina hästar? Han bara A gissa..Minns inte.. eller jo Som du.. ne ingen aning.. HAHA det glömmer jag aldrig, vilket drag han drog:P

#65 den va riktigt bra, även #64

På Gävle när Celine startar, uttalar speakern namnet "See-lajn". Låter så jävla kul :P

Hela fältet och första häst utvändigt, från kön ; P
HAHA XD

ett kallblod hade U. Piavina och E. Åsrapp
då tänkte dom döpa fölet till Piskrapp effter "pi, rapp"
men de fick dom inte.. haha lite fyndigt ändå ;p

effterssom att han var nästan svart som föl *

O.B. Flukt då? Det är en hingst ;) Jag menar, kul lixom, haha.
#71 Alla kan väl va annorlunda Flukt kanske hade användning av sina O.B..mohahaha x)

Haha, ja kanske det xD ;)

Finns det inte ett varmblod som heter ngt med Bög? :P

Jo Gismo Bög, danskfödd..
Spirit = Själ

Finns ju människor som heter Bögh i efternamn :P
Gismo Bög … Läbbig x)

haha, ASASNABB tycker jag är lite fränt :D

Eller Chip Chip Huray, humm, vet nte riktigt hur det stavas, men det är fränt :D

Doitinthesand kan ju få vem som helst att börja fantisera xD hahaha (A) (Do It In The Sand) Mooahaha

#78 när vi va nere i Jägersro å skulle övernatta dagen innan uppfödningslöpningen så gick vi till ett stall för att fråga efter nån som visste var vi skulle stå.. Då satt de nåra där å läste nått papper de sa typ; Men hör har då! Gismo Bög! HAHAhahahaha! vi ba ojj.. öm.. ursäkta.. :D hahah! de va helt knäppa ju!

men bög betyder ju glad på danska, så läbbit är de ju inte egentligen.. :)
meeenade ju att d va en häst som hette d x)
Min varmblodstravare heter Balloon Dance (Balloongdans), hans syskon o stuteri kompisar heter bl.a Afton Dance,Jitterbugg Dance bl.a.
På en körtävling i precision en gång som Balloon tävlat i var det maskeradtema och då åkte groomen jag hade i bara bikini o ballonger! Vagnen var pyntad med ballonger o spelade "Fågeldansen" (alias ballongdansen) i högtalarna :) uppskattat inslag men lite taskigt mot hästen kanske…
Vi hade en travare som hette Inge Tuffing :D Supersnäll den killen :D
#64 …och sedan kommer Ingenting…

jag tycker att Keepitinthefamily är häftigt!! :P

Det finns en häst som heter Tåfjutt på gotland.

Sugar Plum Farry
Jag har hittat lite roliga namn i ponnystatestiken
Yggdrasil, Yepperdi, Vinjardina, Valdernick, Utopia, Ugh-Ugh, Teflonpannan, Rackham Den Röde, Kryptonit Mo, Béjart, Ayla, Rikkitikkitavi
Så nu fick ni något att kanske skratta och fundera på..
???????????????????????????????????????????????????????????????

jag vet jag är sämst att stava,men har inte Per tagit den där bilden ?? Eller är jag helt ute och cyklar ?

Har en som heter Taxibritta i ett av stallen. Diggar det grymt! *haha* Har hört att det finns en på Gotland som heter typ Taxijanne eller ngt. Eller ja vet inte. =P / Sanna (Varmblod)

#96 Det finns Taxi Bettan & Taxi Curre oxå ;)

Vårt första russ hette Gräsman… Jag kanske inte behöver tillägga att han var ett matvrak 

Årets stoföl här på gården heter Hippotekets Hia-Hia (döpt efter Häxan i "Bamse i trollskogen").
Någon fyndig insåg hur det skulle låta om en skåning vrålar hennes namn på upploppet… :D (Heia-Heia typ)
Jag har haft en ponny som hette Ragnarök! Förövrigt är det ragnarök som är pappa till Yggdrasil! Nej, det är inte jag som döpt dom!

Haha, såg en annons från Menhammar idag, med deras ettåringar. Haha, en hette Nyktratill :P! haha, tyckte det var ett klockrent namn :P!
Vår gammla ridhäst hette Ragge, hans bror var Ronny :P

Raggaren..
När jag började med ponnytrav fanns det en shettis som hette Rödtoppasnoppa. Vet inte riktigt vad det syftar på och vet inte om jag vill veta det heller:)

Jag tycker om "Yra" och "Exzentrics Natrium"

Det fanns ett russ som tävlade förut som hette Yggdrasil och en galopphäst med okänd far: No Dad So Sad

min kompis har ett russ som heter Dyke tror jag att dte stavas. det betyder iaf flata på på svenska :p

#107 haha… fräänt ju ;)

Digital Camera E: Super Photo Kosmos haha… den hästen skulle ja vilja ha ;) haha!
#111 Hållt på med han som föl. Alla efter Super Photo heter nått med digital.
Tycker föresten att Super Photo Kosmos är ett kul namn på en häst som Stefan har, han är ju fotograf.
Between The Sheets = Mellan lakanen :P ett sto, haha.
Lilla Blå x)
Det skönaste är väl ändå: GRÄSMAN.

ADecentPieceOfMeat är något man kommer ihåg ;)

En av våra uppfödningar har ett ganska lyckat namn, han heter Marys Magic Wand e: Moment Of Magic u: Mary Manover
Alla hennes avkommor hette Mary eller Marys beroende på kön.. Hon fick en efter Netted också som hette Mary Marionett, lite fyndigt det också..
Bilden är på Marionett (även kallad Berta) o hennes tredje och tyvärr sista avkomma, Somvictor (e: Confident Victory)

#112 fräänt ;) hehe.. fiffigt.. ;)

Min kompis- kompis har ett russ som heter Springspår.
Springspår kommer jag ihåg! Han var väldigt snygg vill jag minnas.

jag tycker om namnet Farfar

Mjuka Mockasinen
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Vi har en som heter To Cool Too Loose, men han är inte så cool
Flin och Flyt är roliga namn :)

Vi har en häst som heter Karamella " och ute i tredje spår avancerar karamell"

Nyktratill, Nuddad, Ny Attack, Pols Plåster.. :P hehe.. :)

Menhammar har ofta bra namn! Som Komner mor heter Way Up!

Min ponny heter Små-Snål :)
Eastly heter min grannes häst