Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettträning
Läst 942 ggr
varette
0

Nerträning ?

När ni bestämmt att hästen gjort sin sista start för året och ni skall sätta den i helvila, hur gör ni då? Hur länge kör ni innan ni ställer av ?

Jenniferohlson
0

Det är väl olika, som i år har hanna inte blivit så jätte mycket tränad till sista starten så hon blev helt avställd direkt. :)

Miii4
0

Två av våra (förhoppningsvis) gör en start till, sen kanske KM den 3 november. Sedan körs dom väl en stund till, ngn månad. Sedan får dom vila lite. :)

divansson
0

Tycker att efter sista starten om hästen ska vila, så ska den vila direkt efter..

SofiaLindh
0

beror nog på lite hur formen är.. om den är i toppform till sista starten kan det vara bra om den får gå lite nån vecka efteråt…

Millaaann
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi brukar ställa av våra direkt efter sista tävlingen, men nu i slutet av säsongen har dom inte tränats så många dar i veckan, så det är ju en nedtrappning i sig :)

Colt
0

brukar skritta honom lite dagen efter att han startat och om han inte är stel efter det så får han vila helt sen.

VeronicaP
0

#2 Här blir det inget KM för oss , det ligger ju på höstlovet och då hade vi alla redan planerat in annat , synd för annars hade det varit kul.

Vi brukar *rida* våra lite efter sista starten och köra dem lite lätt sen ställs de av helt.

amandahandersson
0

Mina pållar ska nog hållas igång hela vintern, men jag kommer inte köra som jag gör innan eller under tävlingssässongen!
Kör på helgarna (när det är körbart ute, dvs. inte -över -15°), lättare lunkpass så dom tycker det är roligt. Juppe mår inte bra av att vila helt (han blir skitsmal och tappar aptiten) och Zolle behöver tränas, och blir sur av att inte hållas igång.
Musse ska ju köras in, så han håller man väll på med mest  ;p

williemarrone
0

Pegge ska då få vila direkt efter sista starten för det är han då värd, också börjar vi om när det har kommit snö så man kan köra

juliapettersson
0

Dom får vila direkt efter sista starten. Eftersom dom går på lösdrift, så får se motion ändå.

hannibal-roll
0

Mina brukar få vila direkt efter sista starten, om vi inte slutar tävla väldigt tidigt då ex. i augusti, då körs dom lätt, 1-2 gånger i veckan till början av oktober. Sedan tar jag av dom skorna och låter dom busa i hagen hela dagen fram till jullovet! Då börjar vi träningen igen.

ozzkan
0

Ska bara köra ett par tre ggr efter sista tävlingen sen blir de avställning

Turnado
0

Effi har gjort sin sissta tävling. Och hon har stått i 5 dagar nu ska köra på söndag.