Frysmärkning
Är era ponnyer frysmärkta? har inte så stor kolla på det dära, om det är vanligt, vet knappt vad de är, men har läst att det är ett sätt att starkt avskräcka att hästen stjäls!

bara den som är från lojsta hed är frysmärkt..:) och den har vi b ara lånat så ingen av våra egna är frysmärkta..

nope

Chipmärkning är vanliga och ett bra sätt att skilja individerna åt. (Dock behövs en chipläsare när man ska läsa av ponnyn).
Jag hade ett russ som var frystmärkt. för ett antal år sedan.

vårat russ e de :p
(har inte så stor koll på vad de e , men om det e siffrar på halsen så har vårat russ de)

Oddny va frysmärkt med 001.. syndes inte så jättetydligt.. låg under manen så man tänkte aldrig på d ändå =)
//Mickan
Har för mej att oavsett om ponnyn är frystmärkt eller inte så SKALL den vid tävling, senast vid slutmätning även vara chippad, vad säger alla idekontrolanter här på sidan?? har jag fel?

har ingen aning. Men alltså chippet.. jag tänker mest på det här med stulna hästar, finns ju en som har blivit avstulen sitt russ, chippet hjälper väll inte till att avskräcka, men aja.

Alla russ måste vara chippade för att får registreras. Alla hästar som skall slutmätas måste vara chippade. Bland russen är det endast de som är födda på Lojsta hed, som är frysmärkta, men de chippas också i samband med frysmärkningen.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Mina ponnyer är bara chipmärkta.. Men mina 2 varmblod är frysmärkta.. Äre inte bara ponnier som kommer från en flock som är frysmärkta?
#16 Läs ovanför. ALLA russ som kommer från Lojsta Hed är frysmärkta! Vissa är lite dåligt läsbara, men de flesta kan man se siffrorna på…..

Oj förlåt. Missade det inlägget. Fel av mej!