Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1298 ggr
thilda-
0

Leasing Avtal

Ni som har leasat ponny tidigare.. Har ni blivit tvunga att Betala Försäkringen och ev vetrinärs kostnader.. Typ Vaccination osv..

Nitro
0

De ponnyer jag har leasat har jag betalt allt utom försäkringen på.

Edde
0

För mig har det varit en självklarhet att den som lånar ponnyn svarar för alla kostnader och då också får behålla alla prispengar, täcken däremot är det ju hästen som vinner. Men allt detta är det viktigt att skriva in i ett avtal. Vem betalar hämtning och lämning av ponnyn? Vem betalar självrisken på försäkringen vid en skada? Kan kontraktet brytas? Av vem? Varför? För att undvika missförstånd är det jätteviktigt att skriva ett tydligt avtal så alla vet vad som gäller.

Trav_
0

När vi leasar så betalar vi allt!!!!

MagganS-B
0

När jag leasat ut har alltid jag själv betalat försäkringen för att vara säker på att det blivit gjort…..i övrigt är det leasingtagarens sak att sköta resten. Glöm inte NÅGONTING näd ni skriver avtal, se till att det är JURIDISKT bindande! Vissa läser avtal som f-n läser bibeln! Lurad kan man alltid bli, både som hästägare och som "lånare"!

Edde
0

#4 Det är klokt att du betalar försäkringen för att veta att premien är betald, men sen menar jag att den som leasar mycket väl kan betala dig premien. Det är viktigt att det står vem som ska betala försäkringen. Har en kompis som nyss skulle slutbetala sin häst, ägaren skulle hålla hästen försäkrad till sista betalning. Nu står kamrat med halt häst som precis besökt klinik och blivit röntgad, bedövad, hältutredd och när hon kontaktar ägaren visar det sig att hon struntat i att betala premien…….Som sagt, tänk igenom och skriv ner allt ni kommer på, och se till att det är ett korrekt avtal, lika viktigt för båda parter.

StuteriSolo
0

I leasingavtalet från SPTF står att ägaren ska stå för försäkringen, men det går ju att ändra. Vi leasar en ponny, som vi betalar försäkringen för, och de vi haft utleasade har vi betalt försäkringen för, så det känns som om det alltid är vi som betalar :)

kicki80
0

Jag betalar försäkring  fodervärd resten…  Står i leasing avtalet att fodervärden ska stå för hemtransport av hästen. men finns inget kontrakt skrivet så är det väl ägaren som får betala…

thilda-
0

Det är väl fodervärden som ska fixa dit och hem?