Ridträning?

Jag ridtränar nästan bara mina hästar! Har märkt att dom blir mer laddade på tävlingarna då:D
Varvar ridning och körning under tävlingcessongen men bara ridning på vintern

Jag försöker variera träningen mycket, jag brukar rida i alla fall en gång i veckan.

red när jag var lite mindre och tycte d va jättebra på mina ponnysar, men sen vart jag för lång så då tömkörde jag dom ibland.

Vi kör bara våra, kanske rida nån gång ibland bara för att det är kul att rida på små ponnis, men vi har ridhästarna att rida på.

jag rider mitt russ minst en gång i veckan och shettisen blir riden av lite småtjejer då och då.

Vi rider inte ponnyerna nått.. Varmblodet håller på att ridas in, henne ska vi få ut till monté!

Longerar med jämna mellanrum och tränar skolorna ganska mycket.

Vi gör både och med våra , de gillar att komma ut och galoppera i skogen och få hoppa lite också ibland , det är bra att kunna variera sin träning tycker jag.

Hanna har under hela hennes tävlings tid nästan bara ridtränas, de funkar bäst för henne! Ginny kördes bara eftersom hon bara är 3år, reds nån gång ibland för att få lite olika träning och för att få känna på ridningen:)
I vinter blir det ridträning för Zolle! Enda sättet att träna när det är -25° ute ;)

Hahaha jag red Karamella i går, vi skulle hoppa, det gjorde hon men inte över hindrerna x) hahah, när vi dravade snabbt blev det ganska måånga bocksprong :P

rider galoppintervaller ganska ofta, brukar oxå rida ut i skogen så att de kan koppla av lite..:)

Ridträning o ridträning, dom rids när det blir av. Nu sist red Linn Zamir. Bra omväxling för dom.
När dom rids blir det mest galopp.

Cleo tränas i stort sett bara med ridning kör någon gång ibland. och Pajsan tränar enbart med vagn.

Stenhårda galoppintervaller bakom varmbloden.. Går skitsnabbt då.. blir alldrig svettig, knappt under sadeln..
Hade man bara kunnat rida Svartkrut så hade jag ridtränat han väääldigt mycket. Men tyvärr så gillar han (än så länge) inte det, utan skickar bara ryttarn i marken. =P Shettisarna o mitt varmblod ridtränas väldigt mycket.

Försöker att variera så mkt som möjligt=)

Jag brukar variera med lite galopp jobb i mellan åt för Befana tycker att det är sååå himla kul 

Min shettis är jag tyvärr för stor för att rida men så fort de kommer någon liten ryttare passar vi på att sadla hästarna för att komma ut i skogen och bara njuta :P haha, annars körs och longeras hon mest . Mitt ena russ har just gått för vintervila, men då han tränas så både körs och rids han. Brukar blanda ridningen med galoppintervaller eller bara klättra i skogen. Andra russet är bara två år så han körs inte så ofta :)