Montéregler Kat A?
Någon som kan svara mig på vad åldersgränsen är i monté för shettis?
Har pratat med olika människor men ingen verkar helt hundra. Skulle behöva lite hjälp med detta.
någon som vet?

8-15 år på shettis
Okej men vad är max vikten???

#2 45 kg

45 kg med utrustning
okej

ålder på monte för shettis är väl 8-12 och max 45kg

8-15 är jag ganska säker på att det är…

Det är väll 8-15 på shettis och det med monté oxå skulle inet kunan tänka mig att det skulle vara nadra gränser för monté

8-15!

ok men när jag tog min licens förra året va de 8-12 max 45 kg på shettis och 10-18 max 65 kg på russ.
Är det inte så att man ändrade åldersgränserna till samma som för kusken, när man införde maxvikten?
#10 kanske dax att gå in och läsa på inne på Sptf…kat.A 8-15 och 45kg inkl. utrustning, kat. B 10-25 och 65kg inkl. utrustning dock skall ekipaget harmonisera………
#10 min dotter tog licensen förra året (2006) och då var det:
kat. A 8-15år och 45kg inkl. utrustning, kat. B 10-25år och 65kg inkl. utrustning dock skall ekipaget harmonisera
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
#10 ser att mitt inlägg kan uppfattas som skarpt…men gå in på Sptf så kan du läsa allt som gäller där….hoppas att du inte tog illa upp =)

# 13 och 14. nej då jag tog inte illa upp men det va så att när jag skulle sriva upp för min trav licens 2006 var vi osäkra på vad som stämmde. om det var 8-15 eller om det var 8-12 och då sa dom ansvariga för kursen att vi skulle kolla på det som senast var uppdaterat och då va de 8-12 år och jag fick rätt för det på provet.

nu blir ju jag helt klart mer osäker på vad som stämmer fast det spelar ändå ingen roll då jag är 15 nu och sesongen är slut för min del.
#15 Gå in på Sptf så får du se, jag kan sätta ganska mycket på att DÄR gjorde dom fel…Kram på dej
8-15 år och 45kg men det ska se harmoniskt ut. kram ålycka tilll