Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 448 ggr
togge
0

Open Strech

Open Strech är ett ämne som snakas om vad tycker ni om det är ni för eller emot jag är för det.

Med motiveringen att alla hästar får chansen och den som vinner är bästa hästen.

Visst kanske inte på alla banor men endel banor tycker jag ska ha det som det är nu

Vad tycker ni??

Miii4
0

Så länge man kör ponny, har det ingen vidare betydelse tycker jag.

Däremot pratade jag med Peter Ingves igår, jag sa att jag trodde ju du skulle ta hem detta. "Jag med sa han, men det var den där dumma open stretchen, den e bara bra när man själv vinner på den".
Tycker verkligen INTE att alla banor ska ha den och tycker Åby överdriver med två extra spår.

Den som vinner via open stretch är inte alltid bästa hästen, oftast har dom gått invändigt hela loppen och inte gjort något arbete själva.

divansson
0

jag är vel sådär.. gillar det inte.. men äh.. så länge det är många banor som kör utan så håller jag mig nöjd. loppen blir tråkigare och annars så kan liksom.. vad som heltst hända uta i alla spåren.. men nu är de typ alltid nån av de bästa hästarna som lägger sig rygg ledaren, sen bara försöker den blåsa förbi på innsidan.. så tråkigt så tycker jag.. mer fartfyllda lopp där hästar strävar efter ledningen och de bästa spåren och in på upploppet så styr man Ut och inte In..

tycker att loppen ber mer spännande och fartfyllda Utan open strech. Håller klart med ovan, Åby Överdriver välldigt med TVÅ spår! 

Tror inte att det spelar så mycket roll i ponnylopp, kanske i de som har ett välldigt jämnt fällt, vilket inte är såå ofta. men en ponnytrav-vinnare via extraspår tror ja inte kommer att hända så ofta.. fälten är alltid så utspridda

MariaJH
0

Hva er det egentlig?

divansson
0

#3 ett extra spår på upploppet.. innanför innerspåret liksom, dåligt förklarat

VeronicaP
0

Fast jag är tvärtemot jag , jag gillr det för nu kan de inte sitt och fegköra hela loppen som det ofta är annars i travloppen för nu finns ju risken att de kan bli omkörad på upploppet , det blir lite mer körning av det hela och det måste hända något för att det ska bli kul att titta på trav igen.

TimoonX
0

#2.Du har rätt

Hannna
0

Först var jag positivt inställd, har väl kanske blivit lite mer negativ när man sett hur det blir när det är jämnare och bättre hästar som möts. De som vinner på Open Stretch är startsnabba hästar och hästar med bra framspår som snabbt kan komma ner till sargen och få ett fint lopp. De stora förlorarna är de som sitter i kön, ingen mening med att attackera sista 800 och göra grovjobbet ute i spåren när 2-3 stycken kommer förbi invändigt på upploppet som inte gjort någonting.

Open Stretch tycker jag man kan ha på några banor, men kanske inte nödvändigtvis i alla lopp, utan skriv ut lopp med O.S och utan, precis som volt och autostart. Men jag tycker helt klart man ska ge det en chans!