erat första lopp
Det var i juni 2003 med Norrskenets Jupiter.
Diskad för vändning i första kruvan!
Då ledde vi med 20 meter också… Undrar om vi hade kunnat vinna? Jag tror det ;p

Mitt första lopp körde jag nu i somras :) Typ .. på en av Bergsåkers heldagar med foderponnyn Polenta :) Vi blev sist på nytt rekord; 19,6 :)
Jag vann mitt första lopp med min gamla shettis Pascal, kom ej ihåg tid, var typ 11 år sen :P, vann även mitt första russlopp(1997)med Garrilina på Ax, vi vann nog på 2.40 ngt :)
Körde mitt första lopp i april 2006 med Smevallens Eminent.
Det var jätteslaskigt och snöade riktig blötsnö men vi tog oss runt på omkring 2.59 eller nått och slutade 4:a^^

Jag körde min shettis Felicia Z i mitt första lopp! Det var på Solvalla :) Vi kom 5a, minns inte tiden! typ 3.30 eller nåt :P
Mitt första lopp kommer jag knappt ihåg hur det gick (typ senil eller ngt..). Det var iaf ett uppvisningslopp som jag körde med Kanteborgs Calvin K på åby. Jag kom trea efter att ha lett hela loppet (han började galoppera på upploppet nån meter). Jag vet inte vad tiden stannade på… Men skoj var det :)
Med Solos myria :) Vart oplacerade.. men det var ett bygdelopp :D

Körde megastora shettisen Jolly II (89cm) och styrde in på en 4e plats på LYSANDE tiden 3.43 och var överlycklig.
Haha, det var tider det!
Om vi ska ta första "inofficiella" lopp så vare en klubbtävling med Jikas SueFia 2002 :) Vi vann på 3.35-3.40 nått sånt… Han hade 3.34 i rekord å jag körde henne för första gången så jag var nöjd x)

Jag vart 3:a mitt första lopp med min förra sköthäst Björksta Witterpir sänkte då rekordet till 2.15,1 på umåker :) Den 21/8 - 05 :)

Jag vart SVINANÖJD!!!!!

Den gjorde jag med Eufemia <3 kom 2:a på 2.58 och 2.53 i rekord så jag var jätte glad.

Mitt första lopp körde jag med min låneponny Stubina i oktober 2005. Vi kom 7:a på tiden 2,25,7 enhundradel från rekordet

Minns inte vilket år det var men det är minst 12 år sen. Blev 2 med shettisen Jack The Ripper tror att tiden låg på ca 3.30,?

mitt första lopp körde jag med Näsvallens Aldur och då kom jag 3:

Mitt första lopp i´körde jag Dixie queen i….Oplacerad….=)…Men kul att va med då:D
Mitt första lopp körde jag med Fantomen, som aldrig kom bättre än oplacerad. riktigt hingstig.. men jag körde 2 sek från rekordet! :) det var kul

Jag körde Bikini på östanåkra 97 i mitt första lopp.
Vi blev näst sist! =)

Jag körde mitt första lopp med Näsvallens Marina och blev 3:a i Skellefteå! :)
Jag körde Stockmossens Sandra i ett lopp på Solvalla och jag var tolv år. Vi blev oplacerade, åtta eller nia tror jag men jag var himla nöjd eftersom vi inte hade kommit sist. Jag var så himla nervös innan, och det var så himla kul. Tiden blev 2.50- någonting, kanske 51 eller något sådant.

Mitt första lopp var ett travlopp på Örebro i maj 1993. Jag körde självklart min pärla Umil.
Han sänkte från 3.30 till 3.03!! (En annan kusk körde honom när han var 3 - jag var bara 7 år då!)
Ett år senare vann vi Elitloppet! Är jag fortfarande yngsta kusk att vinna Elitloppet? (9år)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#26 Gratttis!
jA DET TROR JAG DU ÄR YNGSTA KUSKEN….DET VAR GAMMLA GODA TIDER!!!!!!!!!!!JAG KÖRDE MIT FÖRSTA LOPP MED PONNYN ELLEN SOM GÅR I MIN HAGE FORTFARANDE SOM 22ÅR JAG VÄNTAR PÅ EN NY LITEN TÖS AV KOMMA AV HENNE HON GICK 3,30 TILL3,35 Å VAR PLASERAD DET VAR GAMMLA TIDER….

Första gången jag körde Reva var mitt första lopp :P Jag var inte så duktig på det där med vart jag skulle starta och startade 20 m för långt BAK! Jag låg 4:a på upploppet och körde förbi 2 stycken som brottades om 2 eller 3 plats, 1:an var inte långt föe mig och hade jag inte startat så långt bak hade jag kunnat vinna! x'D
Men jag vart ju skit nöjd ändån :)

Körde mitt första lopp i Jularp (500m bana) 2002 med shettisen Emmeros Ceasar, vi vann på en tid runt 3.00 :D

körde mitt första lopp på rättvik 2000 med shettisen filip, vi blev 4a.

Tog min licens, körde mitt första kval, mitt första lopp och tog min första seger med samma ponny-Svedens Hood. Kändes lite speciellt att först kvala ponnyn (på 3.27,1) och sen vinna vårat första lopp tillsammans:D Detta var på¨Gävle i Oktober -97 tror jag:P

Jag körde Gottfrid II i mitt första lopp.. Hur det gick vet jag inte^^
#26.Grattis

Jag körde mitt första lopp på åby på sommaren år 2001(när jag va 8) och då vann jag med min lilla Leo på tiden 3.28 tror jag hehe=)

Gävle 2006,
Lexius 4:a på 1.41, Gävle Lilla Pris 1140m sprint. Helnöjd efter de loppet, ledde tills 50kvar då han snubbla till, var stenhårt över mål.

körde mitt första lopp med run away kom inte ihåg hur det gick xD

Eskilstuna förra året.. våren alltså.. slutade tvåa, med en startgalopp och en som körde över benen på han, men ja låg utanpå ledaren hela loppet efter galopperna haha.. då sänkte han rekordet också.. första starten för både mig, och första för han i min regi.. ;P

Första loppet körde jag med ÄLvåsens Dunder 2000 eller 2001ojoj vilken shettis hehe! Men iaf hade rekord 3.09, första loppet blev på valla linjestart fick punktering i starten kom oplacerad på 3.16 tror jag hehe!
inte fort gick det iaf, 3e loppet blev det seger på hemmabanan;D men på 2 år så putsade vi rekordet från 3.09 till 2.40..Riktigt nöjd med den shettistiden..

jag kom sist i mitt första ofisiälla lopp med hästen sörbys romeo. men när jag körde byggdetravet på åby 2006 med min shettis Salebodas Ida fick vi köra av banan för hon blev halt i volten. (visa sig att hon hade fång, tyvär hade hon inte visat en tändens till att ha ont innan, hon springer med hjärtat.)

Mitt första lopp kom jag fyra i med ponnyn Ella Bella fick ingen tid tyvär :( Jag har bild fast nu sitter jag på fel data

Jag körde Jikas Julia och vi blev 4:a på en tid runt 3.05 nånstans:) Vi tog första segern redan i 3:e starten:)

Mitt första lopp va på Solvalla den 21 April 2007. Med Sorn. Vi vann på tiden 2.07.8 tror ja det va

Kommer inte ihåg, kan ha vart shettisen Red Hot Fakir eller om jag red monté på shettisen (joo! man har ju faktiskt ridit monté på shettisar en gång i tiden.) Silveråkerns Libero som var det första… med Fakir kom jag iaf tvåa första gången, med Libero vet jag inte^^ Kommer inte ihåg så mycket av det:P

Mitt första lopp kom jag 5:a med Rob roy lanzo.

Mitt första lopp blev jag sist med ung jägersro´s gamla skolhäst Skruttibangbang, min favorit!

Mitt första lopp blev jag sist med ung jägersro´s gamla skolhäst Skruttibangbang, min favorit!

Jag körde mitt första lopp förra sommaren, då blev jag o min ponny flexa trea på 2.37.7:) det va både min o hennes första start någonsin..så ja blev jätteglad över resultatet:)

Jag vann på Örebro med Gläntans Pirat. tiden kom jag ej ihåg..det var längesedan:D