Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 822 ggr
deweycheatumnhowe
0

Umåker 28 oktober

Tänkte bara kolla fall det vart inställt?

jonasjo
0

Var visst för lite hästar anm. tror det bara var fyra  st Ledsen trist när det var 3.000 i första pris!

deweycheatumnhowe
0

Konstigt, jag var uppe i Ume och tävla 14 september. Då var det 3000:- i första och ungefär samma pengarhandikapp och 15 hästar anmälda!

amandahandersson
0

Både Toker och Miltano var då utestängda.

fan_idole
0

#2 Dom kanske hade räknat med dig igen!

stinadrugge
0

Inte värt att fara 30 mil när det är penninglopp om man vet att det kommer bättre hästar.

deweycheatumnhowe
0

Vilket värdelöst resonemang, alla lopp ska köras..

stinadrugge
0

#6 Menade att det inte är värt att fara 30 mil till Umeå, eftersom jag gjorde det sist du också var där. När man vet att man inte har någon som helst chans att placera sig för att bättre hästar kommer att anmäla, så är det ju bara tråkigt att vara med. Det kostar ju pengar att fara och tävla..

Det är säkert mycket roligare för dig som har en bra häst som förmodligen har en bra vinstchans. Så du kan ju inte säga att jag resonerar dåligt. Du anmäler väll inte till ett lopp som du vet att du kommer att komma sist i, eller?

amandahandersson
0

Håller med Stina, man far inte 30 mil i oktober för ett lopp. Särskilt om hästen kanske inte är i toppform (jag syftar på mina egna) och dessutom kan det vara väldigt halt underlag att köra bil på.

Och vågar man köra ett lopp med 3.000:- i första pris? Tänk vad mycket skada dom pengarna kan göra på kontot….!

PippiL
0

#8 Trots allt så gör rekordsänkning värre "skada" än prispengarna gör. I den klassen så spelar det inte så stor roll om man har 15.000 kr eller 16.000, 17.000 eller 18.000 kr på konto, däremot så spelar det stor roll att sänka rekordet med 1 sek eller mer Flört

maiijjha
0

Karamellen var oxå utestängd.

__SVANE__
0

om man bor uppe i boden och tycker att d är halt då ska man vell inte äns köra bil huvudtaget!

amandahandersson
0

Man kör iaf inte bil 30 mil! Ren jävla livsfara ju.

Jennie_A
0

Hur mkt prispengar ska det vara för att man ska åka dit då? Detta måste väl ha varit en ännu bättre prop än den förra med samma/liknande pengaintervaller (där Iva Roll vann) eftersom den stängde ut de "bästa" (eller i alla fall de som tjänat mest pengar)…

Alla lopp ska köras!

dullen
0

Håller  med  #13  Alla lopp ska köras

stinadrugge
0

Ni som sitter och säger att "alla lopp ska köras". Menar ni att ni anmäler till ett lopp 30 mil bort när ni vet att ni inte har chans att bli placerade? Det spelar ingen roll för mig hur mycket prispengar det är, det är principen att det inte är "givande" att åka 30 mil och tävla när man vet att det är lönlöst. "det är kul att tävla" räcker inte för att man ska anmäla då.

EllaMarine
0

#15 Håller helt med dig ..

deweycheatumnhowe
0

Jag åkte 20 mil idag för ett lopp på 1140m och 2000:- i första. Min häst var långsammast av 7 hästar och vart 2:a i mål knappt slagen.. Tyvärr diskad efter mål för tredje galoppen..

equuleus
0

Anmälde en gång till ett autolopp, visserligen efter tid men vi var lånsammast av 12 hästar och det med ca 5sek. Men vi vann ändå så som sagt alla lopp ska köras.

stinadrugge
0

Man kan ju alltid ha tur, visst. Men det brukar inte hända mig speciellt ofta. Äger man bara en ponny som inte utvecklas (sänker rekord osv) så är det inte värt.

Geminii
0

sensat stod gemini på samma volt som en häst som hade 6 sekunder bätrtre rekord men vi vann ändå :)