2årig russ valack säljes nu!

vad heter den ? efter ? undan ?

just de , har du nå fler bilder ? typ på huvudet eller bara i hagen eller nått ? :) bara för skojjs skull :p
Sofia ska det vara 

okej :) vilken söt :) heter den charmig ? :p
Ja han heter Så Charmig ochd et finns en anledning till det oxå…
Du har så sjukt fina hästar jenny!! :D hade jag haft pengar så hade jag köpt alla av dig :D haha då hade du blivit hästlös ;)
Tack Thilda!
Det är roligt att du tycker om dom…
jaa själv klart :D

lånas han ut för längre tid?
Nej han lånas tyvärr inte ut då jag måste minska på antalet hästar. Så han är endast till salu.
Söt häst ! Men varför sitter man på en tvååring ?
Det är en åtta årig flicka som suttit på honom så det är ingen fara.
vi brukar rida in dom på sommaren när dom är tre men sitta på dom kan allt små barn göra. Det är en förberedelse inför senare inridning samma sak som att man lägger sadel på dom för att dom ska vänja sig.
#14 Ja, var och en gör ju som den tycker är bäst. Vi brukar börja med att köra in våra unghästar. När dom blir fyra och dax för inridning så är dom ju redan vana att ha selen på ryggen, så sadeln har aldrig varit något problem och faktiskt inte att få en ryttare på ryggen heller.
Nej ! Nu ska jag inte förstöra denna tråd, hoppas han får ett bra hem!

ungifär vad vill du ha för honom?

#6 vad e den anledningen då ? :)

#17, jag gissar hej vilt på att han är charmig….. men jag kan ha fel, hehe 

#18 ingen dum gissning där :P

#13 Min tvååring har en 20kilos tjej på ryggen till och från hagen nån gång i veckan :) Enbart för att det ska bli lättare senare och för att hon tycker det är kul :)
//Mickan
I andra delar av världen så sätter man sig på sina hästar och rider på dem som 1 åringar. Rasen jag driver med ( Caspisk häst ) får sina ryttare på sig som 1 åringar och har kroppar som benrangel, OCH då är det vuxna män som de får bära på sina små märgade kroppar.

#21 Jag har så svårt att förstå mig på hur hjärnan fungerar på de människor som gör sådant.. själv sätter ja inte ens träns på när lilltjejen sitter utan leder bara i grimma och grimskaft barbacka, helt okomplicerat =)
//Mickan
kostar???
#21 En liten undran bara….tycker du att det är OK?
# 24 Svar: Knappast !
Men nu är det inte bara att åka dit och tro man kan rädda allt och alla från sina tunga ryttare eller från sina tunga vagnar bakomsig. Man lär bli antingen utskrattad eller blir skjuten.
Vi i väst, flertalet iallafall behandlar väl våra hästar lite humanare än så, när det gäller den saken.
Så, att lilla 8 åriga späda flickor på 2 åriga välväxta russ det är nog mer tilltagande och odramatiskt när allt kommer omkring.
Lägg där till, Caspisk häst är ädlare än ett Russ.
När rasen Caspisk ( Caspian) kom att börja komma ut i Väst i början på 70- talet. fanns det bla. ett sto. Ett sto som hade en rygg som var så deformerad så ingen alls kunde förstå hur hon hade i sitt tidigare liv, därifrån hon kom, kunnat brukas och användas alls. Hennes rygg var formad som man tänker sig att två plankor hade kryssats, och sen att ryttare hade suttit in sig på den, den modellen av sadeln och tyngden från personen på hennes mjuka kroppsdelar hade formats därefter. ( Kunde ni förstå och se det här framför er, det jag här ovan försökte beskriva ? ? )
Ska tilläggas att hon trotts sina skador från förr var frisk, kunde leva ett vad man får säga ett odramatiskt liv. Hon kom aldrig att brukas till Körning eller ridning hos sin ägare här i väst. Blev mamma och mormor och hade livet ibland människor som älskade / dyrkade henne så mycket. Omvårdnaden om henne var av det ypersta omsorg fram till hennes sista dag.
Träffade stot själv första gången 1998. Ett otroligt vacker flott häst med ett hjärta av guld.
Det här stoet hade aldrig fått en chans att fortsätta leva här i Sverige. Då vi har en djurlag som skulle dömt ut hästen med höll och hår och skrikigt djurplågeri. Och sen skulle det vart god natt för den hästen.
Hon kom från sitt födeseland till England som 5 åring, och hon kom sen att lämna efter sig 7 avkommor, ALLA fullt friska. Hennes ålder kom att stanna först när hon blev 30.

#18 hahah , smart ;) 

Detta är en annons, okej ?