Julklappstips!
I den här tråden kan vi ge varandra bra julklappstips!

Mitt eget bästa tips är att ge bort reflexvästar till höger, vänster och alla andra håll… Se till att det alltid finns MINST en reflexväst liggande i bilen, att klä på sig OM man av någon anledning måste stanna och kliva ur bilen i skymning eller mörker. Då SER alla andra trafikanter att man är där och kan undvika olyckor!
Det går numera att hitta billiga reflexvästar lite varstans, t.ex på Ikea eller Ica.
Vad är Ditt bästa tips?

En häst 
En häst! ;)
Nee fast det kan nog inte så många ge. Jag fick en häst i födelsedagspresent, så jag får nog nöja mig med det.
Jag tycker presentkort är kul att få. Antingen på någon hästsportsaffär eller på någon annan affär som man handlar på (kläder och smink typ).

Tjaaa, Amandah. Jag fick en häst förra julen :P
#3, lyllos dig! Det har stått högst upp på min önskelista i 3 år tror jag x) Men jag fick ju en i födelsedagspresent, nääästan samma sak ^^
Vilken vare du fick i julklapp? ^^

Jag och min syster fick oxå hästar i julklapp några år 

#4 Turfesmurf :P

Vi fick Zamir i för tidig julklapp ett år =) ett annat år en sele, och en sulky någon gång tror jag :).
Jag får förhoppningsvis min bästa julklapp redan imorgon =)

Men har ni inga bra tips på vad man man GE BORT?
Hästar undantaget!

hästsaker då? ;)
nej men.. pengar, då kan man köpa vad man vill för pengarna, kamera om man gillar fota.. öm.. mobil, laptop?

Reflexer är ju alltid bra så här på vintern, men en dyr julklapp som jag tror många ponnyägare uppskattar är en egen Rakmaskin! Det vill jag ha! =)
Jag ska ge bort min tävlingsdress åt min lillsyrra x)
Ett tips att ge bort är en iPod Shuffel! Som en liten klämma, finns i många olika färger. Väldigt tålig och framför allt liten, så man kan ha med sig den överallt. Kostar inte mer än lite över 500-lappen.
Bäst med den är faktiskt att den tål att tvättas i maskin =)

#13 Har du provat? ;)
#14, att tvätta iPoden? Ohja! Två stycken! Båda höll x) Den ena av dom lyssnar jag faktiskt på just nu, och det låter alldeles utmärkt ^^

Jag kommer alltids med fula strumpor i julklapp. Min lotsas pappa fick ett par där det stog tå bira på. Han gillade inte det så mkt.
Asså jag brukar ge bort saker som jag säkerligen vet att dom kommer att använda. Polarna får smycken och värmeljus medans familjen får kläder. Förra året köpte jag ett par vadderade kvalitetshandskar till pappsen, mamma fick en blå blus, syrran linne och småbröderna tröjor….
Man kan ge bort en tröja med sin egen hästbild t.ex. Och med någon rolig text.

Jag brukar ge mor och far en varsin lapp där det står "Gratis Biltvätt, Invändigt & Utvändigt" ;P

Förra året gav jag min syster en tavla med tävlingsresultatet från året som gått. Skrev vilka hästar hon tävlat, hur många starter, vilka plac och sen vinst och plac %. Dessutom hade jag tre bilder när hon vann. Mycket uppskattad present.

Jag har alltid(!) problem med att ge julklappar, mina föräldrar liksom, vet alldrig va dom vill ha och dom har ju liksom allt man kan komma på :P sen syrran hatar hästar, svårt liksom, vet inte va hon vill ha heller.. :P alla andra brukar ja alltid komma på nått lätt..

Fick en ny speedcard när jag fyllde år, hade inte varit dumt att få en i julklapp också…

# 2 och #3 lyllos er mina pappa ger inte djur i present så jag får köpa dom själv.
Mitt julklappstips är Lackerad hjälm (de är vad jag själv önskar mig).
jag fick manfred i julklappspresent för 2 årsen :D

Jag gav mina föräldrar varsin massage-behandling förra året.. (inte av mig) Det här med upplevelser tror jag på, det är alltid uppskattat. En kryssning kanske vore nåt?
Brorsan och jag gav pappa en sån där man sätter på sitsen för att inte frysa om rumpan i julklapp för några år sen.
Men det bästa var att vi satt upp den på hans räkning på travshopen så han fick betala den själv *s*

#2+#3 - ja fick å min häst i julklapp :) -04 var det. vill ha en iår också, men inte tror jag vell det ;)
Hmm.. jag vet inte vad jag ska köpa :P har ju typ 5syskon "4" päron att köpa till (mor + låsas farsan, Far + låsas morsan)…
för 4år sen ca så fick jag luddan i försenad Födelsedags present.. :) Enda vettiga "prylen" jag har fått i mina 17år :P haha

Världens Bästa Present iaf!!!!