Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 1018 ggr
NatthaBlom
0

Dina utvärderingar av tävlingssäongen-07

Hur har din säsong varit?

Har du nått dina mål?

NatthaBlom
0

Tina IV

har överträffat mina mål egentligen. Från att varit sjuk ett helt år till att göra sin bästa säsong någonsinn nästan med undantag från vissa tävlingar. Har blivit lite sliten på slutet av säsongen kanske inte så oväntat.

Nästa års mål blir 50 gränsen och att betäckningen ska gå bra!

Rosenhälls Mawerik

Har inte nått upp till årens mål men kan nog vara mitt eget fel eftersom att jag lagt ner himmla mkt mer pengar o tid på Tina den här säsongen. Målet för han var att gå 57-58 gick tyvärr inte ens under 00:S han har blivit mkt trevligare och mer lätthanterlig vilket e skönt. Montekingen e han kallad har i hela sin karriär gjort 4 monte lopp 2 segrar, 1 tredje plats o 1 fjärde plats. Då har en seger kommit kommit iår och 3platsen idag.

Nästa år mål blir återigen 57-58 vet att han har kapacitet för ännu mer men svårt när man inte kan träna under vintern. Ska försöka premiera han, betäcka Tina blir det nog också för han:P

Pikant
0

Jättebra=) Pikant har startat typ 9 gånger , vunnit 4  gånger . 2 en gång ,3 en gång , 4 en gång, 6 en gång och en diskning…

agnes_S
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tur-Bo avslutade säsongen över förväntan bra :) Höstens tre starter resulterade i en 2:a plats, en 3:e plats och en 4:e plats, sänkning av rekordet till 2.10,2. Så trots att han fortfarande inte har lyckats vinna och trots att han inte gick under 2.10 vilket var mitt mål i år så började han springa igen i höst och det är jag himla nöjd med :)

Olja är det lite si och så med. Hon gjorde ett riktigt bra kval och första lopp, kom femma på 2.34, men sedan tog det stopp och vi är tillbaka i våra gamla spår då det bara är en massa trams :S

Nu är det nya tag inför nästa år som gäller!

Geminii
0

Gemini: Började säsongen med två halvbra starter. Sedan tog han en dubbelseger i Maj på färjestad, ganska oväntat faktiskt och så sänkte han från 08 till 04. Efter det så Blev han skadad, gjorde sen comeback och tog fyra segrar till + en andraplats och en diskning. Sluttiden för iår blev 2.01.9. Målet var egentligen 2.00 men han har gjort en superbra säsong iår igen :) 10 starter 6-1-0-1 dd

Lill-Isor: Har vart skadad sedan oktober förra året. Har inte kunnat träna pga det. Hade boxvila under sommaren och kom igång med träningen väldigt sent startade på eskil 7/10 mest bara för att slippa kvala om. Eftersom att han inte tränat så mkt så förväntade vi oss ingenting av han i den starten men han kom 2:a och sänkte 2 sekunder. Efter det gjorde han två starter till och vanna båda två och fick ett rekord på 2.13.8. Han har överträffat sej själv, han är otrolig den lilla hästen. Målet med han var 2.15. 3 starter 2-1-0

Valentino Rossi: Målet med honom var bara att han skulle kvala och sköta sej, kanske starta nått lopp. Ville ta det lugnt med honom och satsa mer på 4 års säsongen. Han gjorde en start och kom 5:a på 2.43. Så målet med honom är oxå uppfyllt.

Tycker att hästarna har varit enormt bra iår trots sina skador. Hoppas till nästa år att alla får hålla sej hela och friska så att de kan bli ännu bättre :D

carrisen
0

Hamras Caramba har verkligen nått mina mål . :) Han har bland annat sänkt från 2.45,8 till 2.35,5 ! :) Alltså med 10,3sek !! :) Sen har han gjort 11starter vilket rusulterat i 3segrar , 1andraplats , 2tredjeplatser , 2fjärdeplatser , 2femteplatser och 1sjätteplats :) Inte opl. nån gång iår :) Så han har överraskat mej iår lite grann :p Så nästa år e väl målet att han ska iaf ska spräcka 2.35 och att han håller sej runt dom tiderna , men helst ska han väl sänka ännu mer ;) Och några segrar kan få ramla in :)

Maretto
0

Måste väl säga att jag verkligen har nåt mina mål iår med Maretto, då det tidigt i våran inte ens var säkert om han skulle kunna tävla. Då var målet bara att han skulle bli bra i sina ben igen. Vi kom igång sent på säsongen, och har inte gjort många starter.Mest har det varit monté lopp för oss, men även tre sulky lopp där han verkligen har vissat han fortfarande kan i sulky oxå. Hade varit roligt om Maretto hade gått under 2,00, men synd blev det inte så sista starten iår på Gävle gick han 2,00,1 hehe otur men det är ju ändå en fin tid i monté.  9starter 4-3-1 sänkt från 2,08,6 till 2,00,1 :)

Roligt oxå att jag fått rida/köra lite lopp med andra ponnys sånt är alltid kul. Segern med Mawerik på Hagmyren var speciellt kul. Tack än en gång för att jag får rida dina Pärlor Blomman <3

amandahandersson
0

Norrskenets Jupiter gjorde väll en helt ok säsong! Han sprang in 4.700:- och vann två lopp.
Men han uppnådde ändå inte den formtoppen jag strävat efter hela sommaren (och jag kan väll skylla på mig själv för det).
Sen galopperade han FÖR mycket! Närmare 2.000 spänn gick åt helvete tack vare hans j*vla galopper.

Jag är ändå nöjd. I slutändan är han Norrbottens snabbaste, segerrikaste och vinstrikaste kat.A ponny 2007 - och vem blir inte nöjd över det!? :D

Målet för i år var en seger och 2.40. Han vann två gånger och satte rekordet 2.40,3…

Zolero… Ja…. Zolero… Vad har man att säja? Tre starter = en diskning, en rapporterad 4:a och en 6:a…. Gått 2.26 som snabbast, då vart han rapporterad med.
Men hästen blir så stressad på banan och för mycket har varit fel den här säsongen, och för mycket har hindrat oss.
Nu har jag en plan för Zolle som jag hoppas lyckas. Den här hästen har jag kämpat med i 3 säsonger nu, funkar inte det här så får det vara…

Målet för Zolle var att han skulle funka som en normal tävlingshäst, och det har han inte gjort.

olivialundgren
0

Zoylett - hon gjorde första starten perfekt då hon kom tvåa efter Zlatan Nick som var överlägsen.

andra starten , hade hon feber utan att vi hade temt henne innan :( Blev rappoterad

tredje starten . blev diskad och rappoterad

Böjde igenom henne och hon var halt på alla fyra.

Så med henne njaaa..

Listeh . fick henne hade henne en månad eller nått blev sprutad direkt när jag fick henne , sen ut i lopp Daniel körde och han var jätte nöjd med henne och sa att dte var en verkligen en häst man skall satsa på. :) blev sexa efter galopp

Röntagade bena och hon hade en lös benbit

det här året vet jag iallafall att hästarna kan om dom får vara fräscha!

hannibal-roll
0

Nu hade jag ju inte så högt satta mål så/men båda ponnyerna infriade förväntningarna med råge!

Målet för Hannibal var att starta och gå rekord, han sänkte sitt rekord med 3 sekunder till 2.03,7 och gjorde 8 toppen lopp, placerad i alla 8!! Bästa loppet var ändå då han vann Victorias minne på hemmabanan Tomelilla i september. Tyvärr drog han på sig ett R i sista starten på jägers veckan efter (var ändå tvåa på nytt rekord) så han fick stå över sista tävlingsdagen på jägersro. Han verkar iaf må bra nu och ska snart börja träna så smått för att bli ännu bättre.

Målet för Calippo var att kvala och starta. Hon kvalade å Tomelilla i juni på 2.44,6 utan galopp! Som vi kämpat för att nå dit…. Första starten blev på jägers den 15/7 och hon blev sexa på 2.38. men det tog inte slut där, starten efter sänkte hon rekordet med 10 sekunder och var trea. Starten därefter kom första segern och rekordsänkning till 2.27,5. totalt har hon i år gjort fem starter med placering i alla och det är med gott hopp om framtiden vi snart ska börja vinterträna :)

För mig som tränare och kusk har säsongen varit lika bra som för mina ponnyer. 100 % placering och 2 segrar efter nästan 2 år av segertorka satt fint liksom segern i TPTK:s kuskliga. Att dessutom stå med två friska och glada ponnyer att börja forma för nästa säsong är också helt underbart!

TACK till alla som hjälpt mig i år, med stort som smått!

Flygis
0

Mina mål är nådda.

Enets Linus.
Började med en diskning och fortsatte med en andra och e tredje plasering med gick inte fortare än 2.19… hade rekord 17.1… sen gick han en 16 tid och fick en 6:e plats och en oplaserad. sen gick han inget alls hemma och fick stryka och med lite vila så gick han åter igen en 19 tid i rättvik och fick en 5e plats. sen gjorde han en start i Gävle den 1 sep och kom 3a på nytt rek 2.11.8 och två veckor senare startade han i rättvik och startade med måde vagn och monté och slog nytt rekord igen:) från 2.11.8 till 2.10.4 i vagn och från 2.34.4 till 2.11.8 i monté :)
k-d-3-2-0-6-5-6-3-6-0-0. totalt 11 starter i år plus ett kval.

Wilminette.
Började med en diskning och sen kvalade jag henne inte förens den 1 september i år och gick då 2.26 vilket var mkt bra med tanke på att rekordet är 24.9. hon e strulig och ojämn och fick en spark i bogen som ställde till mkt. gjorde totalt 4 starter och ett kval i år med henne och rekordet blev 2.28  för i år.

nöjd med året som vart.

maiijjha
0

Hade ett mål för Karamellen och det var att spräcka 1.50. Det lyckades inte men det är inte så konstigt med facit i hand, han hamnade i kläm när tiden inte räckte till, det var han som fick stå över sitt träningspass, varmbloden gick först. Jag bor ju en bit ifrån honom så det är väl mest min bror och mina föräldrar som skött träningen.

Men en sänkning från 1.55,6 till 1.52,6 och tre segrar är jag helt nöjd med.

NatthaBlom
0

Bella självklart får du rida mina "pärlor" för jag tkr pärlor o diamanter passar ihop<3

thilda-
0

jo jag har nått mina mål :)

Första segern och rekord sänkning :) 

Luddan:
Nästa år så satsar vi på Silver örnen och Agria loppet :) och mera rekordsänkningar och gärna fler vinster :)

Amigo:
Få han kvalad och gå hyfsat bra tid :)

Millaaann
0

Bonzon har gjort en kanonsäsong och sänkt sig 8 sekunder, jag är glad att han har kommit tillbaka då han vatt skadad större delen av förra året och gjorde bara några starter på höstkanten. Jag har vatt lite rädd att han skulle få tillbaka sin skada, men som tur väl är så har han inte det :). Han har blivit placerad i 13starter utav 15 iår, 2 av dem är segrar, han har även blivit oplacerad i ett lopp och diskad i ett. Nästa år hoppas jag på att han får vara frisk och utvecklas ännu mer och satsar på en tid runt 1.50 :).

Celektra tog jag över i slutet av juli, vi vann vår debutseger tillsammans och hon har sänkt från 2.13,1 till 2.07,4 denna hösten, vi har tagit 3 segrar tillsammans. Av 11 starter har hon blivit placerad i alla utom 4st, 3 oplaceringar och en diskad. Mitt mål med henne nästa år är att hon ska gå under 2 minuter.

Rosalind Ernst har gått bra iår, vi har tagit 4 segrar tillsammans och hon har sänkt från 1.55,1 till 1.53,9. Utav 12 starter har hon blivit placerad i 9 lopp, diskad i 3. Nästa år är mitt mål med henne att hon får vara frisk och gå under 1.50.

Arnold har jag bara kört två lopp med iår, eftersom syrran och jag bytte Celektra och Arnold med varandra. Vi blev 2a i båda loppen och han sänkte från 1.57,4 till 1.57,2. Om jag ska köra han nästa år så är mitt mål att han ska  få vara frisk och sänka sig till en tid runt 1.55. :)

Colt
0

Jag har defenitivt uppnåt alla mål flera gånger om med Colt!
Hade som mål att han skulle gå under 2.10 i år, han sänkte sig från 2.13 till 2.05.5.
Han var skadad första halvan av säsongen så han har gjort en fantastisk säsong!  8 starter varav 7 placeringar, varav 3 segrar!
Han har visat på en vinnarskalle som han aldrig förut har haft och har fått ett otroligt självförtroende!
Längtar redan till nästa säsong! :)

hiprex
0

Hade som mål med att kvala in Hiprex till young Power och Agria finalen…och ta första segern…

Lyckades till young power och i finalen gick hon bra som 0:a och Agria* hade hon kommit med i som reserv men vi valde att inte starta…Hon han göra 7 starter i år och sänkte rekordet 2 sekunder men i senare delan av säsong var hon dålig och ficka metacam och när hon skulle sätta igång igen upptäckte vi en skada på senskidan och fick spruta så med Facit i hand är jag nöjd ändå…Blir nog bra säsong nästa år och målet då är att ta en seger och att hon förs och främst blir fräsh sen vore de kul om hon kunde sänka rekordet runt 05-10 för jag kan lova att om den där bara vill så kan hon….Skulle hon sänka rekordet så mycket så är det bara en ren bonus:)

* blomman körde Hiprex i agria försöket och körde 16.2:)

Maretto
0

#12 haha nawww du är så snäll kexet <33

NatthaBlom
0

#16 Tack för att jag fick köra:) var jätte kul o gör gärna om det

charmgumman
0

7 starter, 3 segrar en andra plats!

en start kvar dock.

jag är nöjd :)