Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 1529 ggr
LeeKnow
0

Snabbaste tid på 10 starter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förlåt för en otroligt korkad fråga, hoppas ni förlåter mig. 😋 Men när man ska ha fram sin snabbaste tid på 10 starter, ska man då räkna varje start eller ska man hoppa över ev. diskningar? Bifogar en bild så ni förhoppningsvis förstår :)

Tusen
0

Du räknar endast de 10 senaste starterna oavsett om du diskas eller ej, om du har startat i monté eller trav. Kval och/eller idealtidslopp ingår INTE bland de 10 starter som ska räknas. I ditt fall är 10:e starten 151011.

LeeKnow
0

#2 Ok! :) Tack!

Emmelie93
2

Ingen korkad fråga alls, säkert fler som undrar samma! :D

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

VeronicaP
0

Fast när vi skulle räkna ut en gång då hade vi tagit en tid men de hade tagit en annan då de hade hoppat över monté tiden :)

vigalund
0

#4 ja så är det, senaste 10 sulkystarterna, monte'start räknas inte. Så vi hoppas på återgång till "gamla" specialar'n, då vår trotjänare dras med ett rekord satt 2014, 3 år snart!

Tusen
0

Nej, det är inte så att starten i monté inte räknas in bland de 10 senaste. Har precis kollat vad som gäller. Bästa sulky tiden bland de 10 senaste starterna ska räknas men har man en montéstart bland de 10 senaste så räknas inte montéTIDEN men starten räknas. Så i ert fall #4 gjorde arrangörerna fel.

VeronicaP
0

#6 Jag pratade med ansvariga på ST och jag fick blankt nej att jag hade fel hade hästen gjort mer än 10 starter så skulle man hoppa över monté starten och räkna de andra starterna, bara om hästen inte gjort mer än 10 starter som monté starten fick räknas in, jag var rätt enveten men fick ge mig ;) annars kanske vi inte hade fått starta alls.

Så nog borde de förtydligas ännu mer hur de menar kan man ju tycka då.

Specialar'n Ponnyn handikappas efter snabbast presterade tid inom de senaste tio sulkystarterna oavsett när den uppnåtts, dock högst rekordet plus tio sekunder. Montélopp, kvallopp, komplementlopp och idealtidslopp räknas ej. Ponnyn måste ha gjort minst tio starter i lopp (sulky eller monté) för att kunna anmälas till Specialar’n. Anmälaren ska själv ange den tid som ska användas vid anmälan. Om ponny placerats på fel distans och anmälare inte uppgivit någon framräknad tid kan ponnyn strykas från loppet efter beslut från arrangören.

Så nog kan de tolkas att man ska hoppa över de andra loppen när man räknar efter snabbaste tiden i specialaren.

Tusen
0

#7 Jag tror dig men då jag pratade med ST fick jag ett annat svar. De verkar inte själva veta vad som gäller. 😉😁 När pratade du med ST? Jag pratade med dem för knappt 2 veckor sedan. Tror jag får ringa igen och be dem förtydliga skrivelsen. För om montén inte ska räknas med bland de 10 senaste starterna bör de skriva om texten helt, kan jag tycka. Jag menar om jag som anmälare ska vara ansvarig för att ponnyn står på rätt distans så är det väl rimligt att jag också ska kunna tolka reglerna. Och att ST ger samma svar oberoende av vem man pratar med. Eller hur.😉

giffan
0

#5 Startar ni så lite så ni inte har gjort 10 starter på tre år?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

vigalund
0

#9 det har blivit så pga kuskbyte till yngsta kusken och att hon tog montelicens o startade monte. Dessutom var han den ponnyn som hamnade i "skarven" när nya poängsystemet/proppar/divisioner gjordes om. Hon älskar sin ponny och vill ha kvar honom, men vi kör ju inte precis 35 mil en lördag för en ponny som oftast på förhand står lååångt bak o inte har en chans eftersom han inte är en ponny som jagar ikapp, han lägger av istället! Så om allt ska stämma med att proppen passar, man själv är ledig helgen, tävlingen är i vår del av landet, inte insprängt, det finns propp till syskonet också mm så har han inte startat så mkt….

VeronicaP
0

#5 Fast har din häst inte gjort 10 st starter i sitt liv så räknas montén in bland de 10, men inte tiden