Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 696 ggr
Herkules
0

Åldersgränser för körsvenner

Tycker du att åldersgränserna för körsvennerna är bra? Ska vi höja, sänka, eller är det alldeles utmärkt? Vad tycker du?

Nathalie_p
0

Jag vill gärna köra shettisar längre än 15-årSkrattande, kör mitt sista nästa årLedsen

Teja-Bea
0

Jag tycker de är bra som de är.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

PromiseMinanMorfeus
0

Jag tycker egenligen också att det är bra som det är, men det var ändå trist att sluta med shettisarna.. Men russ e megaskoj!!

Geminii
0

tkr att det är bra nu.

Impulz
0

Jag tycker att dom är bra som dom är nu.

Gumino
0

Jag tycker det är bra som det är nu.

Caspianowner
0

Vad är problemet ? Det är bara att skapa en klass till för de lite äldre.

Det här är ett av era problem. Vill man öka intresset i den här sporten så får man väl öka möjligheterna att vara med. Jag ska inte behöva sälja min älskade shettis eller Russ bara för att jag råkade fylla år.

Millaaann
0

#7 Men det måste ju finnas en gräns också, annars får man ju aldrig in nya i sporten, tror du själv på att en 8 åring vill möta en 25åring som kör shettis? Jag tycker nog att man har växt ifrån shettis vid 15års ålder, och man får ju köra hela sin 15 och 25års säsong. När man är lite äldre så tycker man nog det allt är roligare att köra russ iaf, och man känner sig nog ganska stor till sin shettis om man kör den när man är 20-25år.. det är ju likadant inom hoppsporten man får la knappt vara över 14år för att hoppa med sin B-ponny?

Jag tycker gränserna är bra..

Millaaann
0

dubbelt…

Miii4
0

Jag tycker 15 räcker.
Personligen var det INTE ens kul att köra shettis när man var 16 längre. Körde en värmning och kände mig på tok för stor!

Nej det räcker med 15, sedan är det dags att uppgradera sig.
Vill man inte sälja sin ponny då, kan man ju låna ut den?

Kristina-
0

Tycker åldersgränserna är bra som dom är.

DubbelE
0

det är bra som det är.. mycket bättre en ridsporten då är åldersgränserna följande:

A-&b-ponny:14 i dressyr, 13 i hoppning

C-&-Dponny, 18 år. Nationella tävlingar:16

Caspianowner
0

# 8 Så sa jag väl inte. Jag sa en klass till, vilket isåfall skulle betyda en klass som idag för shettisar. upp till 15 år och en klass från 15 år och öppåt. Man kan väl också tänka sig andra förslag.

Vinner iallafall inte över er ungdommar, men roligt vore det ju att få tävla mot er. Alla vuxna är dessutom inte varken stora eller tunga.

amandahandersson
0

Jag tycker det är bra som det är!

Jag har kört min sista shettissäsong, och det känns bra såhär. Man måste gå vidare och får se tillbaka på shettisåren som någonting positivt! :D

Tur att jag har nära till Finland, där får jag köra till jag blir 18 ;)

Teja-Bea
0

Jag tycker inte att åldern är något problem.

Dock kan jag hålla med #7 om att det skulle behövas flera lopp för oruttinerade kuskar. Kanske sätta en gräns vid max 20 lopp och sedan ha lite längre prispremier. För att verkligen påvisa att detta är ett träningslopp. Men detta passar nog bättre in under tråden  "Förändringar 2008"

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

palomia
0

#7 Vem säger att du måste sälja?

divansson
0

Bra som de är

SimbaPebbles
0

Bra som det är nu

plutten-92
0

tycker att det är bra som det är men skulle vilja köra shettis ett år till, körde mitt sista shettis år nu Gråter

StuteriSolo
0

Passar ju bra att skola om travponnyn till körponny sedan :) Så slipper man sälja sin ögonsten, och hon/han slipper gå i hagen och ha tråkigt!

PippiL
0

Vore bra om vi skulle kunna dela in loppen efter kuskarnas ålder istället. Så att dom som är 8-10 år tävlar endast mot 8-10 åringar osv. Men finns det underlag för det?

För i så fall kan man ta bort övre gränsen helt å hållet. För då är det ju upp till klubbarna att skriva ut lopp för äldre om det är det klubben vill.

Annars så tycker jag att åldergränserna på kuskarna är helt ok. Tycker nog att man kan sänka övre gränsen, om det är barn- och ungdomsverksamhet vi ska säga att ponnytravet är? För jag tycker inte man ska kalla det barn- och ungdomssport om kuskarna är över 20 år.

ElinLilja
0

Jag har inte slutat än att köra min älskade shettis trots att jag är 19 år! han är alltid i fullträning och med på träningstävlingar och gubb och gum lopp… Det är inte mkt till prispengar och så med vi har altid lika kul och varje gång så tävlar vi emot klockan.

Man behöver inte sälja eller låna ut vill man så finns det ju lopp för oss med (gubb och gum/blåbärslopp osv) Jag tycker nästan att det är roligare at köra shettis nu än när jag fick tävla för på "träningstävlingar" är det aldrig så allvarligt!

Det som är lite tråkigt är ju att när man blir 25 får man sluta tävla bara för att ponnytrav är för barn oh ungdommar… För min del skulle det även finnas ett vuxen ponnytrav så att man slipper byta sport bara för att man råkar bli lite gammal

bella-bjorck
0

JA ÅLDERN  är  bra så 8-15 å 12-25 är väll helt OK men jag tycker vi ska sattsa på lite lopp för ålders klasser nästa år och för kuskar som ej segrat.sän för över åriga kan vi väll göra mer gumm å gubb lopp

amandahandersson
0

#21, nja, jag vet faktiskt inte om jag håller med dig där.

Kuskens ålder avgör faktiskt inte hur duktig kusken är. Tex. min lillasyster är 13 år fyllda - och hon tar licens nu!

Det finns kuskar som tar licens vid 12 års ålder utan att ha kört ponny mer än på travskolan, samtidigt som det kan komma en 8-åring som kört storsyrrans/storbrorsans ponnyer hela livet innan.

TildaLinge
0

Jag tycker det är nu !

TildaLinge
0

Ojoj Tycker det är bra som det är nu ska d va :P