Vinterskoning
Skor ni annorlunda på vintern (förutom brodd då) för att undvika halka och styltor?
Funderar på att stoppa sulor på Juppe och Zolle runt om. Zolle har redan sulor bak, men Juppe har inga alls.
Vi får se hur det fungerar när den "riktiga" snön kommer (nog för att det snöar nu men jag tvilvar på att snön ligger kvar).

Colt går barfota på vintern, men dem som har skor har snösulor på vintern.

En hovslagare jag hade hade gjort egna sulor i nån slags plast och gjort hål, sedan hade hon dom mellan brodden och skon, vad tror ni om det??

Det flesta av våra hästar går barfota på vintern. De som har skor har vanliga sulor i fram för att slippa få styltor.

våra går barfota hela vintern!

Min ponny har jag ryckt dojjorna på när snön har kommit, eftersom hon har varit dålig i år kommer hon att skos med guldskor och snösulor.

har skor nu men kommer att rycka dom senare i vinter. kommer nog ingen snö här nere.
mina är barfota/guldskor och snösulor… vissa vintrar har det känts värdelöst att sko med guldskor och snösulor för att det inta är nån snö :P

Brukar inte sätta i sulor. När det har kommit ordentligt med snö och det är minusgrader jämt så brukar det gå ganska bra ändå med styltorna, brukar inte va så farligt faktiskt.:)
Körde idag i snön fastän att det var plusgrader, han fick inga styltor (Y) :P :O ;);) Men då är han ju nyskodd också, så finns inte så mycket för snön att bygga på..:P

Har guldskor eller coromant på mina. Nog för att det kankse inte är så mycket snö på gotland, men is blir det ganska mycket av, så det blir broddskor på.

brukar ha sulor men vet inte om jag kanske ska ha henne barfota i år.. får se hur mycket snö det blir:)
//Mickan

Vi drar alltid av skorna på vintern

Nyskor med snösulor…
Min häst ska vara barfota för första gången hela vintern. Vi har en såpass bra bana som fixas varje dag så att det går :D
funderar på om lillen ska va utan skor eller om jag ska fixa skor till han men jag vet inte :P beror hur pass halt de blir.. luddan ska iaf få vinter dojer :)

Polle är nyskodd nu idag :) Hon fick sulor, brodd runt om . :) Före det har hon gått barfota ett tag :)