Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: foder-utfodring
Läst 1056 ggr
Travtokig11
0

Vad har ni för extra tillskott???

Hej!
Undrar vad ni ger för extra tillskott till era hästar? Då menar jag till ex vitlök, salt mm. Och varför ni gör det och vad det är bra för. Skulle vara kul att veta :)

MicaelLindblom
0

Vitaminer . vitlök är bra på sommaren det gör så att festingar inte sätter sig på . gurkmeja blir dom fina i pälsen ! sen äre lite mera ! som jag inte säger :D

TildaLinge
0

Biotin, päls o hovar, Vitlök, fästingar o sånt, o sen B.vitamin

Mixie
0

Gav vitlök förrut men slutade med det så jag har fått bevisat för mig att det är mer nackdelar än fördelar med det.. Minns inte nu vad det var men ska ta reda på det :)

//Mickan

NatthaBlom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ger tiamin då dem startar så att dem håller sig bra i leder o så:P spänstiga blir dem då;)

Tina får också vitlöks olja händer att mawe också får det ibland. håller flugor o sånt bort riktigt bra faktiskt! Lindblom fixar den själv! inte alls dyr!

jessssica
0

Ett av mina russ får vitlök nu på vintern, det brukar jämt bli så på hösten först när det blir annan luft, då kan hon bli att hosta o.s.v. och det gör hon inte alls när hon får vitlökspulver :)

Tococel (elr hur det svavas?) Det får dom 1 gång/vecka, sen får dom extra mineraler ett par ggr/vecka och morötter på vintern :P

Det är väl allt typ^^

thilda-
0

Luddan får salt och rapsolja

Amigo får Rapsolja så pälsen ska bli fin o glansig :)

Belindaa
0

#6 hihi, jag trodde rapsolja gjorde så att hästen blev rörligare lr nå sånt där vare. En bekant som har travare som hade läst det i en tidning sa det till mej ^^ hihi ;)

DubbelE
0

mina russ får Masch på kvällen o så får Ventil Vitality Icelandic på morronen, rocky får bara masch då han blir så *hosthostharkel* Fet *harkel* annars… ni ska se hans kalaskula ;)

thilda-
0

#7 nae :D haha pälsen blir glansigare ;)

divansson
0

vi ger en otroligt massa olika.. bla vitlöksolja som #4 sa ;) sen nån lindblom-ört mer och så.. :P mesta ska hållas *hemliiigt*  ;)

Vi kör bara på naturligt. så det är typ bara örter å likn.

Hannna
0

Elektrolyter och B-vitamin.