Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1164 ggr
bella-bjorck
0

gumm och gubb lopp

hallå nästa år hoppas jag det blir flera gumm å gubb.VAD TYCKER NI?

skott
0

Japp jag håller medSkrattande

Valkyria
0

Håller med jag också =D Är så kul att kolla på :P Speciellt om det är många hästar med!

tearsofmemories
0

Jo de tkr ja:) Roligt o se typ föräldrar köra shettis ^^

Skottlight
0

håller med , det är himmla roligt för alla att se ! :P

DubbelE
0

ja med ^^ jag vill köra shettis igen Oskyldig

PippiL
0

Beror på om ponnytravet är en barn- och ungdomssport eller en sport för alla? Hur vi vill marknadsföra oss.

OM vi ska kalla ponnytravet för barn- och ungdomssport så är mitt svar "Inga gum- och gubblopp", endast på lokal nivå där klubbarna ordnar det själva som inofficiella lopp.

OM vi ska kalla ponnytravet en sport för alla, så varför inte?

NatthaBlom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klart ponnytravet e en sport för alla tänk vad de flesta föräldrar sliter för att kunna skjutsa o hålla sina barn me häst!

ElinLilja
0

Fler gubb och gumlopp vore jätte roligt!… Varför tror ni jag tänar min shettis år efter år.. Räcka ut tungan

Jag tycker dom arregemangen förgyller tävlingsdagen lite det är lite annat än att se ett "vanligt lopp"!

Fota: Emilia Leo Eskilstuna Okt 07

Cnox
0

Det tycker jag med!!!!!

amandahandersson
0

Gubb-och-gumlopp, självklart! Självklart vill jag köra inofficiella lopp med Juppe nästa år på svensk mark! :)

Lisann
0

Tycker inte man behöver ta det så blodigt med gum och gubb-lopp, tycker liksom många andra att det är himla kul att se på! Det är absolut inget som förstör sporten snarare tvärtom. Att däremot börja köra officiella lopp för överåriga tycker jag är fel väg att gå…det är ju trots allt en barn och unggdomssport vi håller på med.

amandahandersson
0

#11, håller med! Gubb och gumlopp är skitkul på många olika sätt, men ponnytrav är en ungdomssport. Tycker det ska hålla sig på inofficiell nivå.

PippiL
0

#11 & #12 Jag är nog också inne på samma linje som er. Ordna gärna inofficiella gum- och gubblopp om det är det som klubbens (och närliggande klubbars) medlemmar vill ha. Men att göra officiella lopp av dom tycker jag inte.

Ponnytrav är, för mig, en barn- och ungdomssport. Glad

evita_broline
0

#13, Håller med

CarinJ
0

# 13 Självklart! Ponnyer ska tävlas av barn och ungdomar. Ponnytravet är ändå till för alla, för man kan ju träna ponny även om man är överårig. Om man önskar bygdetravlopp med andra åldersgränser än de ordinarie så är det väl OK.

[cancan]
0

Tycker knappt det är lönt… Tomelilla har kört så kallade propagandalopp i år. Och många gånger har där bara blivit 2 anmälda… Hur kul är det at köra dom loppen då ?

Iså fall hade jag tyckt det va roligare om man hade fått ta ut ostartade eller överåriga hästar som träning eller en kul grej. Även då skulle ju överåriga kuskar få köra.

NatthaBlom
0

#16 men på romme så har man att man anmäler på plats o e det inte tillräckligt så blir det inget bara…

ja det hade ju varit kul att få ta ut pensionererna på banan igen:P

jessssica
0

Ja, det vore kul om det var lite fler gubb o gumlopp :)

Romme har ju brukat kört i flera år att dom har gubb o gumlopp på deras sista tävlingsdag på året :)

Det var jättemånga med i år, iaf i kat. A, 18 st ju! =)=))

Men jag håller med #11,12, 13, att det ska vara inoficiellt :)

ElinLilja
0

Jag tycker att om banorna hade tänkt sej att ha gubb och gum lopp en tälvings dag så gör reklam för det också… Minns en gång på solvalla när jag kom dit och fick veta där att det var gubb och gum lopp blev besviken eftersom jag just denna dag valt att lämna shettisen hemma.

Mer reklam för det så att man inte står där utan häst… för de är ju så himla kul att köra småttingarna!

kicki80
0

Jo det vore kul, har kört ett för länge sedan med SMEDENS PRESTO som vi hade då.. Jag kom sist och inte bara det långt långt efter alla andra kom vi.. Skrattande

Vem kunde då tro att han senare skulle vinna Elitloppet.Förvånad

bella-bjorck
0

JAG TYCER DET SKA VARA FLERA G_M lopp på olika banor ej bara romme en gång om året… MEN EJ BLODIT ALLVAR ANMÄLLAN PÅ PLATS:::::::::::::Å GÅVOR SOM PRIS MEN DET KAN GOTT FÅ STÅ MED I PROPPARNA SÅ MAN INTE MISSAR DET OM MAN HAR NON HÄST TILL HEMMA SOM MAN VILL ta med TILL GUMM Å GUBB LOPPETGlad

SimbaPebbles
0

Ja det skulle ju vara super kul med flera såna lopp;)

PippiL
0

#21 Vad du skriker….. tror inte det behövs, vi hör ändå Flört

#15 Visst är ponnytravet för alla, men inte som officiella lopp. Det är väl bara klubbarna ordnar fler gum- o gubblopp som inofficiella lopp om det är det som klubbens medlemmar vill ha.