Eggersmann foder
Någon som ger det till era hästar? =)
Tycker ni att det är ett bra foder?
Skriv era synpunkter här
.

Aldrig provat, men min ridtränare är återförsäljare av det.
*putt*

Fungerar närringvärdet på kraftfodret ihop med höet så ger jag det, annars ger jag något annat.
Det som är bra är att dom har många havrefria alternativ vilket kn underlätta om man har en som lätt blir lite för het ;)
Musli minskar ju även risken för foderstupsförstoppning och de sorter som har hackad strå i sig gör ju väven att hästen får tugga mer och lättare uppfyller sitt tuggbehov :)

**** KANON FODER****
Jag kan stark rekommendera detta foder:))
Vi ger det till våran Karsk.
Fördelen är att du kan anpassa fodret efter vad du gör och vad hästen skall användas till och om den har "något probem".
Under tävlingssäsongen använer vi Hight Energy fodert…detta får inte kompletteras - eftesom det är toppat till max.
Nu när det är låg säsong, så ger vi honom Frukt myslin… kanonfoder. Vi gan även en häst som var lite på tårna örtmyslin och han lugnade ner sig…
En annan fördel är att de blir mycket fina i pälsen utav detta…
Många tycker att jag snackar goja när jag pratar om detta… men de är tyvärr ovetantande om vilket kanonfoder de går miste om… jag har nämligen jämfört Eggersmann och ett annat "välkännt" foder… det välkända fodret kommer inte ens i närhetet av Eggersmann - så jag förstår inte varför folk är så puttra över att byta till ett tyskt kvalitetsfoder…
Jag ångrar inte en sekund att jag bytte.
När man pelleterar ett foder - så minskas närmingsämnerna… detta är som sagt var ett mysli… som du själv kan äta…
Både jag och min dotter, snattar foder av Karsk….
Just nu kör vi med Fruktmyslin… morötterna i blandningen är kanongoda…
Vi har även kört med DeLuxen… och bananerna föll vi bägge för.. det blev huggsexa om dessa… hästen blev utan.
En annan kul grej var att vi slog vad med en kusk på skellefteås travbana… den hästen var ett "tepper" och åt inget…
Vi kom med örtmyslin och slog vad om att hästen skulle äta detta… kusken sa motsatsen….VI VANN VADET….
Är du intresserad hör av dig.. vi har erfarenhet av detta kanonfoder… jag skulle som sagt var aldrig byta till något annat foder som finns på bla på granngården.