Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1783 ggr
Colt
0

Val av Shettishingst!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken hingst skulle passa min Felicia bäst?
Om ni ser till hennes kroppsbyggnad, för att få en bra travare såklart!
Hon är efter Cherry Boy ue Billy Boy.

ozzkan
0

Gläntans Domino? :P

Ammiii
0

Dollman?

Tror Cherry Boy/ Dollman skulle vara ganska spännande! :)

Två gamla travstammar…kan bli en intressant avkomma!

sanne
0

Varför inte Felix ? han har ju bra travmeriter o är en mkt trevlig hingst, finns hos Pernilla Nilsson i Nossebro.

vi har halvbrodern till Felix, han heter Jozo Rs 387, han har en trav avkomma som heter Zingo. Lycka till med ditt val av hingst

rebeccajansson
0

Får jag föreslå

Valentijn v.d. Amstelhof RS 260 har lämnat mkt fina avkommor både på travet och i utställningsringen samt Plutus v. Dorpzicht RS 220.

rebeccajansson
0

Får jag föreslå

Valentijn v.d. Amstelhof RS 260 har lämnat mkt fina avkommor både på travet och i utställningsringen samt Plutus v. Dorpzicht RS 220.

SimbaPebbles
0

Lufsen?=)

AnnaLundin
0

OM jag vore du så skulle jag söka en hingst som både kan lämna bra rastyp/exteriör och ponnytravegenskaper. Jag tycker nämligen att man ska göra vad man kan för att bibehålla rastypen även hos de travande shettisarna.

Till Ditt sto skulle jag råda dig att kolla upp att du får en hingst som kan ge henne en lite längre hals. Enligt hennes egna resultat i webstamboken så behöver hennes egna travrörelser bättras på också - även om hon kanske har bra fart under fötterna själv…

Två hingstar som jag spontant kommer att tänka på med dessa egenskaper är Hamras Fridolf (far till de flesta Emmero-ponnyerna) och min tidigare hingst Sir Douglas (far till bl.a Daizy II 2.09, Blimunda 2.38 (tävlade 3- och 4-årssäsongen) och Hippotekets Esska 2.39 - värt att notera är att Douglas har väldigt få avkommor i startbar ålder!).

evamamma
0

Jag vet ju inte var du bor men om du inte har för långt till Småland så kan du fundera på vår Emmeros Hamlet….

PromiseMinanMorfeus
0

Sir douglas, Maxmer, Gläntans Domino eller Lufsen hade passat till henne…

kicki80
0

#4 tyvärr finns inte Plutus längre, jag vill själv ha en avkomma till efter honom då vår går så bra och är så trevlig i sättet..

Michy
0

Hade jag ett sto efter Cherry Boy att betäcka med så skulle jag ta Smedens Remington till henne. Av den anledningen att alla efter Cherry Boy jag stött på är väldigt ärliga och trevliga. Och det var även han..
Sen finns ju även Lufsen…:)

Hannna
0

Gläntans Domino är både snabb och snygg, fått 42p på utställning. Ganska nätt ponny, är 103cm hög. Har lämnat godkända hingstar, dipomston, svenska rekordhållare, mästerskapsloppvinnare.

Till min märr har jag använt Domino och Sir Douglas. (Kan inte välja Kärlingehults Max blod.) Hon är dräktig med Douglas nu så kan inte säga så mycket om avkomman, men allting har bara varit positivt hittills. :)

VeronicaP
0

Jag instämmer med #7 att du borde tänka lite på att bättra på hennes hals och försöka behålla ras standarden och en som är snygg och så är ju Emmeros Hamlet . Gläntans Domino är ju lite lättare i typen så har man ett sto som är lite grov kan man mycket väl använda han.

evamamma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag prövar att bifoga Hamlet…

divansson
0

Sir Douglas tycker jag nog. Har ju inte så mycket att säga, men tycker att det är en fin häst och fin extriör så det skulle nog bli en fin avkomma

trogen
0

Gläntans Domino eller Luffsen, eller varför inte åka me na till finnland och pröva Golda apach nån av dom skulle ja betäckt me :)

Johanna-Granberg
0

För att få en lite lättare hals och bättre trav rörelser så skulle jag rekommendera Charley vd Provincialeweg RS 257, hans son Hamras Hurricane RS 478 eller Hamras Fridolf RS 266.

Bumbi
0

Jag hade en shettis efter charley. Hamras Charmör. Väldigt trevlig häst me mycke kapacitet! 41p på utställning.

Sara-Juventus2
0

Hamlet hade passat henne bra, Lite längre hingst & bra på både vara fin & springa.,

JuliaS
0

Allgunnens Micko… Exteriör och prestation.

Colt
0

Tack för alla tips! :)
Hon behöver en hingst med ett bra och långt steg! Då det är hennes största brister.
Hon har bästa tänkbara temperament så man skulle nog kunna ta någon lite "vassare" hingst! =)

trogen
0

Då tycker ja du skulle betäcka me Golda Apach de e de ruggigaste steg ja har sett på en shettis;)