Boles travsele
Den kompletta travselen från Bole för 1600:-… Är det ngn här som har den? Är den i bra kvalite?

Köpte min från Börjes istället, något dyrare men jätte bra förutom att bröstan är lite liten^^

vi har köpt qh sele ifrån Bole till vårat russ den är jättebra vi är supernöjda med den
Tror att Boles sele för 1600:- är samma märke som Börjes billigaste…
Börjes billigaste sele är av varierande kvalité…
Första var en lyckoträff…
Andra selen var inte lika lyckad…
Men jag är ändå nöjd med selerna…
Dock verkar shettisselen vara gjord för superstora shettisar…
Svanskappan är jättestor, likaså brösten (då har vi ändå stora shettisar)…
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
#3 jag håller med när OKey var 2 fick vi bunta upp selen som med selunderlägg !

Det står "svensk modell" i Börjes webshop, men inget om var de egentligen är tillverkade. Inte som jag kan hitta i alla fall. Jag minns att vi köpte ett par lågprisselar till våra ponnytravare för några år sen och då tycks jag minnas att det stod att det var indisk tillverkning. Sen var jag orolig att vi hade bidragit till barnarbete. Jag tycker det vore bra om det stod tydligt vilket tillverkningslandet är och att man har kollat upp att tillverkningen sker på justa villkor.
Där står inte att den är tillverkad i indien.. utan att det är indiskt läder..
#3 Gör ett tillägg till mitt eget inlägg…
Vi fick köpa en ny bukgjord då den som var med var alldeles för kort… Vet inte riktigt hur de tror att en shettis ska se ut…
Superstor brösta och superstor svanskappa MEN med en alldeles för kort bukgjord…
Men i vilket fall som helst så är vi jättenöjda.
Den första selen är idag fortfarande superfin (har använt den i 2 säsonger plus lite övrig träning).
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Jag tänker så här…
man får det man betalar för… om du förstår vad jag menar.
Denna sele är förmodligen gjort av något indiskt läder… kan vara bra - kan vara dåligt.
Det duger säkert som första sele… men har du råd så satsa heller på en kvalitéts sele typ Finn-Tack. Vi köpte en Finn-Tack QH syntetsele till vårt russ… jag ångrar det inte… behöver inte smörjas… förutom vissa delar…
Men som sagt var även vi började med en billig sele… för att sedan gå på en dyrare.