Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 3067 ggr
TimoonX
0

Tolka

Vilka är det som kommer att TOLKA väldigt mycket i Vinter-terminen?Jag ska iallafall det med min häst Timoon-X han älskar detSkrattande

Emmma
0

Ska tolka hela vintern, så länge de finns snö ;D
Gjorde de första gången för året igår, då vi äntligen börjat få lite mer snö hit. 
Ponnyerna tkr de är skit kul och jag håller med! :D
Pulka & Trickskidor.
Ska testa mitt varmblod om de går också, men hon är bakrädd så de vettesjutton.

plutten-92
0

jag ska tolka. vi gjorde det förra året med en conemara. min shettis fatta inte att hon skulle springa men nu ska vi försöka med russet.

Helenas-Margit
0

vad har ni på era då? har ni speciella tolkselar eller hur gör ni? e väldigt sugen på att pröva.

EmiliaLeo
0

#3 när jag har tolkat har vi haft en "tolk-sele" från hööks..

TildaLinge
0

#3 när vi tolkar så har vi en ssadel på o sen linor fast sätta i sadeln o pulkan x) har ingen släde så det får bli pulka

johannafl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

burkar ni ha en aom rider på hästen oxå lr?? och att ngn åker bakom??

divansson
0

vågar inte :$ hihi, nä, men ja kan kanske försöka, om ja hittar nån som vågar och kan rida harry så :P

EmiliaLeo
0

#6 ja om hästen skulle dra iväg blir det ju svårt att få stopp på den om ingen rider, man har liksom inte så mkt att sätta emot när man åker skidor xD så vi har ridit.. eller så har jag kört och min lillebror åkt bob efter ..

TildaLinge
0

#6 jag rider, den som sitter bakom får se upp för bakben x)

Colt
0

Jag ska tolka med min shettis i vinter!!!! :D

jessssica
0

Jag brukar tolka med min shettis! :D:D har inte gjort det i år än dock, men ska väl börja snart…

Jag har en tolksele från hööks och då brukar jag åka pulka bakom han. Men jag har den vanliga selen också på så att tömmarna ska komma upp lite! ;):)

Ibland åker vi bob bakom rockarden också :D:D

klant
0

jag tänkte testa men vet inet riktigt hur pållen kommer att reagera, är lite rädd för att han kommer springa all världens väg med mig bakom :P
På bilden åker jag efter Marco ||

[Julber]
0

ska tolka för första gången iår på lördag!, jag bara älskar att tolka :)

Belindaa
0

Min kompis tolkar efter sin shettis. Hon har en enkom tolksele, en sitter på coh rider och en åker på madrass bakanför :)

thilda-
0

kan man använda en vanligt brösta ist för att köpa en tolksele? :D hahah (A)

Jenniferohlson
0

#15 Det borde man kunna göra, vi provade häromdan och satte fast i en loksele, det gick, men hästen är lite skraj så de gick bra först men sen fick han nå ryck.. men just grejjen tyckte jag funka bra: )

TimoonX
0

12#.Smart sätt xD

Jossa
0

Ska tolka så mycket som mäjligt ^^ Men dock är jag inte den som vill sitta eller stå bakom, utan vill vara på min Imma som vi tolkar med. Men, sålänge det finns någon som vill tolka så är vi med! :D Men vi ska köra med släden också, inte bara tolka.

Emmma
0

#3 vi har tolkselar när vi tolkar att nån rider och nån åker bakom.
Annars använder vi bara själva snöret och sen sele om vi kör själva i pulka som #12. Men de är riktigt farlig egentligen ju, gört bara på shettis ja :P Fast även dom är svåra att få stop på, fötterna gliider liksom när man sätter i som broms.
Så brukar vi åka bakom vagn också. Då brukar vi sitta några st och de är kul ;D
Förutom när ja ramla ur o min kusin åkte över mitt huvud med sin pulka ;)

#15  Kanske. Men man måste ju ha nåt över rumpan som håller upp repen också.
En tolksele på Hööks kostar bara 149:-!

zorken-
0

Ja jag hade tänkt tolka mkt med Zorken och även köra mkt släde=)=D!

Ssannna
0

Vi brukar tolka, såå kul!! Pulka och trickskidor, eller både och samtidigt :P Snart är det allt dags. På bilden ses Trojka Viking, som också tycker att det är rätt skoj :)

klant
0

#17 Jo det är lätt och man använder bara en valig sele. Men det är väldigt svårt att få stopp på dom för när man drar i tömmarna så drar man sig själv bara längre fram och det är väldigt svårt att svänga.
Det gäller att man har en snäll häst :)

Belindaa
0

#22 man får väll sätta fram fötterna i marken när man ska stanna ;)

ozzkan
0

#12 Shit att du vågar tolka så! Vi har en som kör i en speedcart sen sätter vi ett grimskaft till en pulka bakom. :D

amandahandersson
0

#24, vi gör likadant! Vi kör med pulka bakom rockarden! :)

Det brukar vara nog svårt för oss som åker pulkan eller tefatet bakom rockarden att hålla balansen. Jag trillar då av titt som tätt, och frågan är vad hästarna egentligen tycker om att stanna stup i kvarten för att hämta upp asgarvande småbarn som trillat av ;)

Odena
0

Tolkade förra vintern med Odena och jag hade som #12 går jättebra med henne för hon stannar och väntar om man rammlar ur pulkan. Hon väntar tills man är i igen och då är det full gas =)

klant
0

#24 det gäller bara att ha en snäll häst så fungerar det utmärkt :) Och precis som #23 säger så får man sätta fötterna i marken när man ska stanna. :)

divansson
0

hur gör ni som sitter där bak när det är nedförsbacke? ;)

Emmma
0

#28  Tar ner fötterna :P