Broddar..
Tänkte höra lite om det finns nån som använder brodd under tävlingarna?
Berätta gärna vad för hakar ni använder, eller skriv nån rolig komentar 

Mina ponnier har aldrig gått med brodd, under vintern går de barfota.:)

Haha, mina har brodd under vinter halvåret, Hanna jag bor ju i norrland jämt emot dej;) Dem får den när första isen kommer, inte snön det går med sommar skor även då;) Men isen nja:P Så har dem det tills årsdebuten, dem kan även ha det första starten/starterna.. Pondus skruvar jag ur fram i då, men bak behöver han fäste;) varette springer på allt, naturbegåvningen själv;) !! vanliga brodd är det som gäller!

Våra går barfota på vintern så , nä vi har inte broddar på våra ;-)

Vi har broddar på våra hela vintern. I Värmland har vi även istrav och då är ju hela banan isig så då är ju brodd ett måste 

Men på vintern förstår jag att man har brodd i .. 
men unders tävlings säsongen… min får inge fäste.. jag kör med falsade men han behöver änuu mer..

Om hästarna är barfota under vintern och man tränar dom, slits inte hovarna då? funderar på att köra barfora i vinter men alla säger att det kommer att slita jätte mycket på hovarna ?
Under tävlingsperioden kör jag med falsade bak av precis samma anledning som # 7
om du vill ha bra fäste bak så tycker jag att racer skorna är jävligt bra.. jag annvänder dom på båda mina russ.

Hejsan!
Min ponny (kategori a) har hitils gått med päronformad sko fram, och helfalsad bak då han är i stort behov utav fäste. Vet dock inte hur jag skall göra till km:et på romme den 38 okt…. Det kunde ju komma 2dm snö här i natt!!!! I och för sig så sprang han på vinterskor och hakar i kvalet. Det gick ju galant så…. Det blir nog skoning i veckan! Då får han ju fäste bak iaf. Fast fram skruvar jag ur broddarna så han kan flyta fram! heheheh!
min har bara brodd under vintern och då marken börjar bli hård o jävlig =) annars under tävlings säsongen har hon vanliga "ridskor" på sig =) för hon fixar inte o ha aluminium dojjer.. dom nöts ut så fort =)
Mina får dojjor runt februari…om det är snö så slits inte hovarna av barfota träning…har aldrig kört me broddar i ett lopp..

#6 & #7, vad är falsade dojjor? ;P

#16 Ravellis skor är ännu mer falsade än det där:) Han har 2 fåror i sina bakskor:)

#17 - Ina med, mer falsade men inte två fåror, men slängde in första bästa bild ja googlade fram :)

chikita går med falsade aluminiumskor bak med extra grepp i tån, en såndär liten kant.. har tyvärr ingen bild på dem…

Men jag skoja bara;) Han har vanliga järn, fals!
Jag tycker inte att det finns något bättre än att kunna träna utan skor. Upplever att de flesta hästar går bäst och mår bäst utan skor på hovarna. Tyvärr är ju verkligheten så att det inte passar alla och att hovarna slits för hårt under tävlingssäsongen.
Så mina pållar njuter av barfotaträning så länge det bara går! Fram på vårkanten innan årsdebut brukar dock skorna behöva åka på.

Mina hästar går utan skor under vintern, tycker jag har fungerat allra bäst. Jobbigt att fixa med skorna dom sliter ju inte något nämnvärt på hovarna när det är snö.

Min häst går oxå utan skor på vintern. Tycker de e bäst

Vi har broddar på alla hästar under vintern.. Bor i Kalmar :)
Brukar använda guldskor. De små shettisarna har vi dock broddar på, då guldskorna är för stora. När jag tränade en av våra shettisar som mest, hade jag "spikbrodd" på henne bak när jag körde. Allt för att hon inte skulle skada sig = alltid isgata. :-( Livsfarliga egentligen, men gav ett helt otroligt grepp.
Guldskor när det är is och byta ut dom lagom tills tävlingarna börjar.
Klart man ska ha brodd :D

#14… det där var ju rid fals! inte rikgtiga trav fals!!

Menar du mig som hänvisade till #14 så kan jag bara säga att det spelar väl ingen roll om det är ridskor, dom är ju falsade och det var det hon ville veta ;)
Använder guldskor, inte på tävling. Om vi inte skulle ha brodd skulle hästarna bryta benen av sig!

Ja, att ha skor utan brodd går ju absolut inte vintertid, men barfota får ponnierna däremot traska tills mars:):P Att kunna köra barfota kräver ju ett ganska skonsamt underlag att träna på. Hade en shettis som gick barfota året om (då hon inte alls fungerade med bara framskor så då kunde hon lika gärna gå barfota), slet inte nämnvärt på henne:)

Blir vanliga järnskor med brodd nu i vinter! :)
Just nu har hon inga skor alls, utan springer barfota!
Trots att det är lite isigt på var oh varannat ställe
så funkar det otroligt bra! :) Men som sagt, i Norrland
går det knappt att vara utan brodd under vintern.
Det blir för halt! Och nu i sommar har hon inte heller haft
skor, då hon har varit för sne.
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

Just nu går min Kålkulla advocat, Dagobert, Pacco, Bert och Rutin barfota

Någon som vet om de små broddarna från börjes är av "allra" lägsta sort? någon?

Använder guldskor med brodd som fungerar bra under vintern här på västkusten …

Ni som har shettisar som ni kör, vad för skor har ni på dem vintertid? Och vad för brodd?

På vintern har mina guldskor…När det inte är is längre byter vi till vanliga;)

#40 , jag vet itne riktigt vad jag brukar ha för skor. Men typ sånna där som # 16 visade bak, osså ett par sånna utan fals fram tror jag. Osså kort travbrodd tror jag brodden heter ;D Lr, jaa, det kanske inte heter så, men på Royal så ger dom en sånna broddar som jag hade, om man säger att man vill ha kort travbrodd.. iaf förra året ;P

Colten går barfota under vintern!
Och Felicia har brodd i sina små skor! :)

mina går men broddar

Pigall II har gått med brodd runt om hela säsongen 2007 ! Haha! Efter vinsten i KM 2006 då han gick med brodd insåg vi det vinnande konceptet xD även om folk såg frågande ut när vi drog åt brodden innan loppet..
På vintern har mina haft travsko med 'vanliga' broddar, men skodde om idag och då blev det ridsko med 5/16 broddar.. eller vad man nu sjutton skriver.. 

barfota ;)

de har bara brodd (guldskor) under vintern. alldrig vid tävling, förutom de stora hästarna om de tävlar på vintern, men aja.. inte ponnyn iaf
Shakira hade broddar bak hela tävlingssäsongen för att få fäste. På vintern är det brodd runt om.

Vikken mupp som startade den här tråden :S
jag brukar klistra fast stora stenar på sommarskorna på vintern.. funkar jävligt bra måste jag säga. Köper stenen på Biderman
Juppe och Zolle har vanlig brodd typ. Musse går barfota.
Funderar på att ha brodd under tävlingssäsongen med, på vissa banor får i alla fall Juppe inget fäste. Har kört med brodd någon gång, och det gick ganska bra om jag inte minns fel.

Mina går med vinter kängor under vintern sen tar man fram gympa dojjorna te sommarn!!!

Vad för stl brukar det generellt vara på shettis?
Ska beställa skor, men kan ju vara en fördel att veta vilken storlek :P
Finns guldskor till shettis?

Vi måste ha skor och brodd på vintern, annars måste dom ju stå på box, slår ihjäl sig så¨fort de går utanför stalldörrn..
Brukar bara ha ridskor eller så på dom på vintern:) Kör inte direkt så mkt balans då..
Timoon-X ska ju gå med broddar under Vintern.
Eftersom att jag kommer tolka väldigt myket med syrran så kommer jag att anväda det!

#56 skall inte säga säkert men inte vad jag vet. dock hade jag det på nordanåkers titan ett tag, min hovslagare slog till de minsta skorna och kapade dom så att de passade .. :-)

#56 , alltså alla har ju helt olika…Den jag ahde nu hade välldigt stora hovar, medans min kompis shettis har hur små som helst, när dom köpte skor och frågade efter ännu mindre än vad det fanns trodde dom i affären att dom skulle ha till ett föl ^^
Så det är stoor skillnad.

Har vinterskor med brodd och snösulor på mina från november till mars- april beroende på vädret. Så det kan ju bli någon start på brodd.

Jo, det är klart att alla har inte exakt samma storlek.
Men jag tänkte om det kanske fanns ett visst mått generellt.
Den jag ska ha skor på har normalstora hovar.
Bidermans, hur stor utbud utav skor har de?
guldskor

#62 , ingen anaing, men 5.0 på nån av hovarna kanske?

Har coromant på varmbloden när som startar på vintern, inte lika höga brodd som på guldskorna. Vissa har dom även på sommaren för att få grepp. Russet går med guldskor.
#5 kör ni is lopp för ponny var å när… räcker guld skor