Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 832 ggr
ozzkan
0

Doping

**Dopingavslöjande inom ponnytravet!
**Tyvärr så har ponnytravet blivit drabbat av ett dopingärende. Tejas Pirmin startade i Gävle den 1 september och blev trea. Efter loppet togs ett dopingprov på nämnda ponny och nu har det avslöjats att provet var positivt. Tejas Pirmin har tävlat med det antiinflammatoriska medlet naproxen (14 dagar karenstid). Både A-prov respektive B-prov har varit postiva. Ansvarig tränare till Tejas Pirmin är Beatrice Jakobsson, Eskilstuna. Utredningen sköts av STCs säkerhetschef Lennart Granbeck och dom har ännu inte fallit. 
Björn Hammarström

Vet någon nåt om vad som har hänt?

AnnaLundin
0

Det är tråkigt när sånt här händer. Jag tycker dock att vi låter bli att diskutera detta, för att slippa spekulationer, smutskastning och skitsnack - som inte hör hemma på den här sajten.

Bea själv får berätta för mig vad som har hänt så lägger jag in den informationen i den här tråden, så snart jag har fått den.

AnnaLundin
0

*redigerad* 

Detta är Beas kommentar till saken:

Anledningen att jag stod som tränare på Pirmin är en ren tillfällighet. Jag har inte kört hästen på 8 år, den bor inte i mitt stall och jag har heller aldrig utfodrat honom med kraftfoder eller medicinerat honom.

Men detta är inget för oss att varken diskutera eller allra minst döma. Det är upp till STC! Oavsett vad vi tycker så är det STC som avgör domen.

Så länge fallet är under utredning så är detta min enda officiella kommentar. Tyvärr så verkar inte ponnyfallen vara högsta prioritet (fallet har vart under "utredning" i 2½ månad!!!) så vi får se när domen kommer…

Om någon undrar något så kontakta mig personligen.

MVH Bea Jakobsson

Inlägget är låst för nya kommentarer