Skod eller barfotta
Dina åsiktar om Russ skall vära skod eller barfotta till ponytrav?

Det beror helt enkelt på bana…
är den som en superhal lervälling är det väl inte det bästa att köra hästen barfota = risk för halka….
Det finns även ponnysar som får ett bättre "fotarbete" med skor på fötterna….
Summa sumarium, så är det väldigt individuellt…
håller med #1.. men nu då det är vinter så har luddan vinter skor och jag funderar på att ha amigo barfota i vinter.. men vi får se hur pass halt de blir.. om underlaget är så pass bra som nu hela vintern så kan han va barfota :)

Guld skor :D men sommarn ska dom få fina jumpa skor :D

Dom ska ha det dom går bäst med tycker jag… och då blir det väldigt individuellt.
Luddan har foppa toffler undet tävlings säsongen ;)

Det beror väl helt på hästens hovar och vadsom fungerar bäst. väldigt olika från häst till häst.

Precis som #6 säger. det beror helt på hästens hovar.
#1 Barfota är inte halkigare än vanliga skor.
Jag skulle aldrig kunna träna en häst hemma utan skor, om den hästen inte hade förbannat tåliga hovar… Grusvägar sliter på hovarna.
Men sen kan man ju dra av skorna när dom ska tävla, men ingen av mina hästar behöver det.
Så jag kör med skor!

Individuellt. Min Golf går barfota jämt, både hemma och på tävling.

beror ju helt å håller på vilken häst det är.
//Mickan
Tack för de fina åsikter. Jag är enig i det individuelle. Min Djumper-russ trivs inta med skor, men klarer fint mycket træning och tävling på barfot.
barfota är helt klart det bästa å sen får dom flästa bättre hovar med åren…om man har så man kan köra utan det sliter annars kör jag med alliminum

tävlins perioden går alla med skor, går ej att träna utan det eftersom vi har grusvägar
# 5 Vad är foppa toffler?
Mina går barota under vintern och vinterträningen. i tävling går dom med skor, för balansens skull då.
#5 hm! foppa toffler - skojig. Dom heter crocodiles i DK