Säg det foder ni tycker är bra
Säg vad ni ger hästarna o motevera varför om ni vill :)

Vi ger wollerts fölmix, en mix typ som musli men som inte innehåller havre. Behövs extra energi lägger vi på havre. betfor och salt till det och även linfrö.
Mitt varmblod har alltid haft svårt att lägga på sig och har inte heller velat ätit visserligen har hon blivit bättre sen hon sluta som aktiv inom travet men hon äter jättebra och har gott om mage så länge hon äter detta foder.

jag tycker att solid gold är ganska bra men den är ganska dyr… 500-550 kr för en säck

Jag tycker om Kraffts produkter.
Jag ger mina KRAFFT Ponny och Groov, med havre, betfor och B och E-vitamin. Det funkar bra! Fast grovfodret är ändå det viktigaste.

Jag är väldigt nöjd med Marstalls produkter :) Och även krafft förståss.

#2 hur mkt är det i varje säck då?

Tycker fibergi är bra! Då slipper man hålla på att ge massa olika foder och dessutom blir det "mer" för hästarna att tugga på, är bra för ponnyerna som inte får så mkt :) och dom äälskar det!

# 20 kg. den räcker ändo ganska länge för att man ska inte ge mer en en dl per 100kg häst om dagen.

Hö. oslagbart foder ;-) Som komplement får dom Kornkross och Havre, varför krångla till det?
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
som #10 Självklart HÖ!!!, men då några av mina har lite svårt med vikten tillägsfodrar jag dem med ett müslifoder som jag öper av Seppälä, tror att det heter "Baileys" nånting. Fungerar jättebra eftersom Monita alltid tyckt att det är tråkigt att äta mat, hon har haft svårt att hålla hullet väldigt länge, försökt med både kornkross, fibergi, krafft-produkter, lusern m.m. MEn hon var tvungen att äta så mycket och då blev det til sist att hon inte ville äta alls. Müslis får hon "bara" ca 8-10 dl när hon har tränat. De andra får mellan 2-5dl var, även dom när de har tränat.
Jag tycker bäst om grovfoder av olika slag, tror att hästarna gör det med. Ger mycket sysselsätting och bra mättnadskänsla. Just nu fodrar jag med hö, gräsfröhalm och vetehalm. Dom får även lite betfor, sojamjöl och mineraler.
Hippo Camp
Jag använder Racing Prix. Kommer från Finland Och finns bara att köpa på Lars biderman.. Ganska bra pris, 130kr säck eller nåt.. och det är 30 kg.
Jag använder det för vi har det till våra stora hästar och dom har fungerat jättebra på det,. Och det var mina ponnysar me., Hästarna och ponnysarna håller hullet uppe men inte bli för tjocka,. Och dom lata hästarna tänder till, och dom pigga hästarna blir oftast lugna!
Jag tycker att det är jättebra! >.<
vi har typ krafft, sport, pluss, havre o nå pellets vitaminer o salt
sport och pluss är som pelletsformat x''P

lite hö å lite havre :) för att hon är hungrig!
//Mickan

Gräs!

#17 men julia när det är vinter då? ^^
//Mickan

#18, torkat gräs :)
#19 Du är rolig du
. Fast visst har du rätt.

Våra får hö, havre, kornkross och Åsebro Classic.
Embla får bara hö, havre och Åsebro dock inte så mycket utav kraftfodret nu då hon bara tränas lugnt men det ökar jag på när träningen blir hårdare.