Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 2741 ggr
varette
0

Mål ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni för mål inför nästa säsong ?

Tror du din häst sänker ? Isf. vad har den för rekord nu och vad tror/önskar du den gått efter nästa säsong ?

FridaMariedahl
0

Jag satsar på att få ut Lucidor i kval och få han godkänd^^

equuleus
0

Mitt största mål är att hålla Ecce fräsch hela säsongen så vi kan ha en regelbunden träning för då kommer rekordet också sänkas.

Rekord 1.59.0 nu och sänker nog nästa säsong till 56 iaf.

Du har ju inte skrivit jonna :P

plutten-92
0

jag vill få ut mitt russ till start och att min shettis ska gå bra med sin nya kusk.

thilda-
0

Mina mål är att:
_Sänka rekordet mer
Vara med i Silver örnen och Agria loppet :P hehe
Ta fler segrar!

_

Jenniferohlson
0

Jag hoppas först och främst att jag får hem det nya russet, sen komma igång med träningen och hoppas att vi komemr till kval!:)

FridaNyberg
0

Ska iaf starta Bambu nästa säsong, han blir då 4 år. Har i år gjort 3 starter och gått 2.24,9. Hoppas på att få ner han under 20 iaf nästa år.

Sen är det O´zon oxå. Han har ett rekord på 2.09. Hoppas kunna krypa lite närmare 2 minuters gränsen med honom, kanske till och med under.

EllaMarine
0

Mina mål för Polenta;

• Att hon hålls hel och fräsch
  • Sänker rekordet till 2.15
  • Tar 1 seger
  • Dubbeltravet ÖS

Och att vi har kul åtminstone ! =)

Colt
0

Hm…Han har gått kanon i år! Vill bara att han ska ha samma fina form nästa år och hoppas att han kan komma ner mot 2.00 sträcket! =)

olivialundgren
0

Mina mål med Zoylett.

• Att hon skall vara frisk och fräsch i kroppen

• Lugna ner sig lite så att hon kan starta i lopp.iaf typ 5 st

• Kanske sänka rekordet lit, det gör hon om hon är lugn

• sköta sig när dte kommer andra hästar!

olivialundgren
0

Och om Liseth blir bra efter oprationen nu.

så är målen att

• Hon fortsätter att vara lika bra som alla har sagt att hon är

• Kanske få en tid 17-18 ( för antagligen kommer hon nog inte göra så många starter om hon ens startar) hennes andra är hon tävlar. ( gjort tre starter)

•  Att vara frisk och fräsch.

• Och självklart tycka det är kul och träna :D

Maretto
0

Mina mål är väl att Maretto ska gå under 2,00 i monté och rida monté sm, ska bara hitta en ponny oxå haha :)

Jlu
0

Mitt mål är att Amber ska komma till kval och klara det för att senare komma till start Skrattande

linnrisedal
0

Att Gusten kommer till kval är mitt största mål

varette
0

Bella vadå hitta ? du vet vem du skall rida.. xD

Mixie
0

Att russet gör ett godkänt kval och tycker det är roligt att springa, helt kravlöst :)

//Mickan

sofienordmark
0

Agazzi har klarat årets mål att gå under 2.45 och det har han klarat med tiden 2.41.. så nästa mål blir att komma under 2.40 och det tror och hoppas jag att han klarar !
och sedan att få russet att tycka att hennes första tävlingsäsong blir rolig och att hon klarar kvalet :)

Teja-Bea
0

Jag hoppas att mina damer från i år (Hults Pirita och Tejas Monique) får jättefina bäbisar!!

På travfronten är största målet att få ut Silverboy på banan.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Turnado
0

Nästa år blir det Ture till kval och sen ska Lella kvala oxå så.

Trav_
0

Mitt största mål att få ut delta till start igen och hoppas på att hon är lika bra och visar vad hon kan!!

deweycheatumnhowe
0

Ställer ständigt höga krav på mig själv och hästarna, såhär ser det ut inför nästa år ;

Iva Roll

Deltaga i SM, Guldstoet, Monte SM och Elitloppet är det stora målen. Tidsmässigt så satsar vi på en tid under 1.43,0. Det bör vara möjligt nästa år tycker jag.

Primusa

Hon gör sin sista säsong nästa år och kommer nog köras rätt sparsamt. En tid under 1.50,0 vore väldigt kul efter som hon kommer fortsätta som avelssto. Närmast väntar Darius Roll om allt blir som familjen vill.

Kålmans Primavara

Inledde 2006´s års säsong helt otroligt. Vann sitt andra lopp på 2.16 med autostart i överlägsen stil. ( 3-år gammal ) Fortsatte med bravur på dubbeltravet i Östersund med 1 seger och 1 tredjeplats. Därefter hände något, hon började få växtvärk och det påverkade travet rejält. Hon har fått tare lugnt nu på slutet så hon är nog laddad inför nästa säsong.

Målet för henne är naturligtvis Derbyt och Sprintermästaren.

carrisen
0

mitt mål me hamras caramba e att komma under 2.35 :p kanske tillome 2.30 :p han har 2.35,5 i rekord , så att komma under 2.35 borde inte vara några problem ;)

linlan
0

jag villl komma till kval ok att hon springer för att hon tycker de är kul

Rebeca-johansson
0

Jag hoppas att Sorn Springer som i år. Och kanske sänker sig lite då står han bättre i peningloppen. Springer in lite pengar gör ju inget. nån seger hoppas jag på.

amandahandersson
0

Mål inför 2008…

• Att Norrskenets Jupiter och hans nya kusk, min lillasyster som för övrigt kör sin första säsong nästa år, kommer överrens och funkar ihop. Att de får bra lopp, och lär sig varann. Nästa år känns rekordsänkningar och segrar inte lika viktigt, huvudsaken är att båda två får ha kul!
  • Att Zolero fan (ursäkta svordomen!) får visa vad han går för! Jag har sagt samma sak två säsonger i rad nu, men det har inte lossnat. Det blir Vinterträning och jag har tillsammans med hans nya tränare och som även kommer kuska lite (min lillasyster) lagt upp hur vi ska få det att fungera. Hoppas det håller…
  • Att Razmus Raid blir färdiginkörd och även får träna litegrann. Han är duktig redan nu, så jag tror jag kommer lyckas!
  • Att jag själv håller formen trots att jag lär köra mindre lopp. Målet för min del är väll att bli bättre ponnytravtränare under nästa säsong. Sen ska jag bli världens bästa staketkusk! ;)
hannibal-roll
0

Mina mål 2008:

Hannibal ska sänka sitt rekord ytterliggare, gärna under 2 minuter (rekordet idag är 2.03,7 över 2140 satt i sista starten för i år och han är snabbare över 1640), Calippo ska sluta springa med handbromsen i…… Och under tiden ska vi såklart ha roligt Glad

tearsofmemories
0

#17 ska bli kul o se silverboy på banorna :) En enorm fin en;)

tearsofmemories
0

Mitt Mål För Juliett är att hon ska sänka sitt rekord till runt 30 och hållas färsh hela säsongen :) Vill också att hon ska utvecklas mer som häst:)

Maretto
0

# 14 haha okej ;) då lär jag ju vinna monté sm

DubbelE
0

målen med rocky: klara kval, klara mätning, gå godkänt lopp, få en tid under 2.20 o minst en vinst

ventil: en vinst, tid under 2.15

Odena
0

Mina mål är inte så höga men att Odena skall gå under 2.10 och att Blåsippa går under 2.30 :)

Geminii
0

jag har inte nått mitt mål den här säsongen ännu :P så jag har inte satt upp någe nytt ;)

Miii4
0

Mitt mål (eller önskan) är att det ploppar ut en fin fölunge ur Ina :).
Och att Linn kommer ut med Karenina.

TildaLinge
0

Med Karamella är ju målet att hon ska vara hel i sina ben hela säsongen, o Nougat att han ska kännas fräch,

divansson
0

så gott som säker på att han sänker nästa år.. Han har detta år sänkt nästan alla starterna, och de tider han kan gå nu utan tävling, och blir bättre och bättre, så kommer han förhoppningsvis under 2.00 i tävling.. han tjurar alltid när han ska förbi första hästen, sen rullar det på, därav derekorden han har.. men huvudsaken är endå helt klart att han mår bra och är glad och nöjd med allt.. :)

Liiiiiiinn
0

Mina mål är som vanligt inte skyhöga ;P men ja hoppas hästarna får vara friska och fortfarande tycka det är kul att tävla och träna.  hoppas också att Karenina ( 3 år nästa år) kommer till start och fungerar bra! =)

SLennartsson
0

Mina mål:

* Att Svartkrut går under 2.15 (nuvarande: 2.20,1a)
* Få rida Monté-SM, då det är mitt sista år som jag får rida monté på russ. ( Ska bara hitta en häst )
* Komma ut med en 3-åring =)

Geminii
0

#36 men det är ju inte åldersgräns i monté… Om du inte är över 25år så får du ju rida :)

iiirma
0

Mitt mål, för då 5 åriga Hults Plexus, är en tid under 2.10. Nuvarande rekord är 2.14,2

Foto: Therese Edlund

SLennartsson
0

#37, Oh, Shit vad jag måste va efterbliven! xP

ebba93
0

mitt mål är att min häst ska vara med i 6års championatetRäcka ut tungan

johanna9
0

Mitt mål är att Tiffy ska vara hel o helst en tid under 1.50. Att Carmas Aloevera ska få ett föl.. Att Thinny ska bli inkörd o kunna kvala,likaså med Dalsgårs Kanon.

miiickan
0

Mina mål för Flexa:

- Först och främst vill jag bara att hon ska bli helt återställd efter     denna säsongens skada, så att hon inte får några problem.

- Sen skulle de ju alltid va kul om hon kunde sänka sig ner till under 2.10.0 (nu, 2.12.9).

- hoppas även på att hitta en utställning att gå på och se om hon fortfarande är fin, alltid kul om man ska kunna använda henne till avel i framtiden.

de är va skulle vilja hoppas på för nästa år…

charmgumman
0

Min mål för Charmgumman är att hon ska sköta sig (inte stressa utan vara lugn och koncentrerad) och även sänka rekordet o trava hem fler segrar. Men viktigast är att hon är fräsch och att vi har roligt tillsammans.

Rekord hon har nu är 2.15.3 .

Jag vill få henne under 2 minuter men det är inte aktuellt nu.

Sen vill jag fara på östersunds dubbeltrav med henne 2008 :)

casandra
0

Moses ska vara hel & fräsch, och om han nu är det så ska han gå runt rekordet. Och mer än gärna plocka en seger iallafall. Han ska även fortsätta att tävla hoppning & lite dressyr på sidan om, det tycker han är kul. :)

Plexis ska komma ut tidigt nästa säsong, gå godkänt kval och sen tävla på under året. :)

Och självklart försöka ha kul under tiden.

piggybank
0

Piggan ska gå runt 1.45 minst och vinna mkt fler lopp än i år.

Älex ska gå under 2.00 och byta alla sina andraplatser mot förstaplatser.

…. ska vinna derbyt;P

ozzkan
0

#45 Va ska du vinna derbyt med?

ozzkan
0

Mina mål: Beroende på hästar, inte för att jag tror det men om jag har dom hästar jag har nu så:

• Kålmans Polartösen hoppas jag får en bra och jämn säsong, hoppas hon får visa vad hon kan och gå en tid runt 2.00. Segrar tycker jag inte man kan tro så mycket om, det är ju hur loppen blir. :D Självklart va med i 5- årsbaggen och 5-års mästerskapet och kanske bli betäckt. :D
  • Cedrus har sån jädra kapacitet och han kan springa ner mot 2.10 iår tror jag, men nästa år blir väl 2.05 ellr bättre rimligt tror jag.
  • Bleu Marine hoppas jag kan starta i ungdomslopp med mig och att jag får vinna tidigt i min karriär på stor häst.
  • Ipanema, jag vet att det är hopphäst men ändå, :D Att vi ska lära känna varandra bättre och tävla 120- 130 cm :D
NatthaBlom
0

#11 Bella vi har nog fått Mawe till monte sm tider;) ska försöka iaf:P annars har vi ju tina som ska atarta lite mindre o då kommer hon nog va lite fräschare:)

#17 Bea gud va fin han va!

Mina mål blir vell att Tina ska under 55 iaf och hålla sig fräsch! Hon ska betäckas också:)

Mawe gör jag vell ett nytt försök med att komma under 58.. Och att han ska ner på 00 i monte iaf. Han ska även göra ett försök till att bli premierad:) jag får nog lägga ner lite mer träning på han så ska det nog gå med tiderna tror jag:P

amandahandersson
0

Kan lägga till några mål…
Såklart att lillsyrran ska klara licensen så att hon får köra Juppe! Sen att hon visar sina färdigheter som kusk på bästa sätt (hon är ju min lärling!).

Sen skulle det vara kul att få ut Zolle i något montélopp, om han nu visar sig tycka det är kul.

Tessma
0

Mitt mål är att få ut Candy Surprice och Garmund i kval med godkända tider samt få starta lite. kanske starta lite stor häst med lite goda placeringar.

Maretto
0

#48 oh yes monté kingen och Tina kommer vara kungar på banan nästa år :)

Bumbi
0

Mitt mål för 2007 är att Persilja kvalar och kanske tom får starta i kriteriet?

NovaRoll
0

En underbar unge + att bibehålla arbetsglädjen hoss Birke och Hanna-Kim då man kommer långt på vilja och glädje….

NovaRoll
0

Glömde att Holmslunds Alva ska klara kvalet och sen bli såld till rätt person….

Helenas-Margit
0

mitt mål är att köra mina provlopp och att få ut båda i kval, och förhoppningsvis köra margit i tider runt 20-25

Mariasoderstrom
0

Hults Defekt

Att han fortsätter utvecklas, sänker rekordet under 2 min. Hans nuvarande rekord är 2.06.2 som han sänkte denna säsong från 2.11.3. Och att han tar fler segrar och kan vinna något större lopp.

Hults Raptor

Att han får vara hel och fräsch och sköta sig i kvalet och kommande lopp och kan vara med i eliten! Han känns och ser riktigt lovande ut :)

Sen hur det blir med mina mål är väl en annan sak, så länge dom sköter sig är jag nöjd men det vore kul att få uppnå målen :)

maiijjha
0

Om Karamellen förblir osåld hoppas jag att vi (sambon och jag) flyttar till en gård så jag ha honom hemma hos oss och att han går under 1.50.

Emsaa
0

att först och främst få hem nya russet och sen klara kvalet :)

Nitro
0

Först och främst att Pigall håller sig fräsch och frisk. Sen vill jag gärna att han ska sluta hålla tillbaka i lopp, och visa att han kan gå ett snabblopp utan att bli avhängd.

Sedan vill jag även få hit några bra ston åt honom!

marika-J
0

Prioritet 1, är att Grann inte får fång igen, för då är hans karriär över.

Men håller han sig frisk tror o hoppas jag att han kommer till nästa år att gå under 2-minuter. och ta sin 10:e seger. Han sänkte ju rekrdet 2007 med 3 sek. (2.01,6) som han satte på solvalla i sista starten för säsongen och tog sin 9 seger.

Ett annat mål är att jag ska kvala Fidde och få honom fokuserad på att tava fort..

xxeliiinxx
0

Jag sitter bara o drömmer om stora lopp, men vi har ingen kvalad häst ens XD vad jag vet…

Men nästnäst år är det väl att få ut nån 3-åring e. Titol  på banan

Boode
0

#59 Pozzi kommer eventuellt om hon är bra nog för honom :)

Nitro
0

#62 Det var en trevlig överraskning, och självklart är hon bra nog!

Boode
0

Mina mål nästa år är att Jakob lyckas bra med Pozzi att de får vinna något lopp. Och att Pozzi blir dräktig :D

AnnaBrandell
0

Mitt mål med Acrobat nästa sommar blir att få han kvalad och att han (och jag) inte stressar upp oss så hemskt i loppen för då kommer han att sänka rekordet mkt! och kanske till och med ta några placeringar!

Han har rekord 2.38,7 nu men vill att han ska gå under 2.20:D

Sen om det funkar är ju en annan sak men vi hoppas!

"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

Jagz
0

# 64 Sophie! Vilken ska du köra då?

Boode
0

#66 ingen… hinner inte träna någon själv så.. men jag hoppas på att få köra något lopp med Pozzi nästa år :)

Jagz
0

# 67 Nej!? Skämtar du? ;( Jag vill ha dig på banorna, Sophie!

Boode
0

#68 nepp inget skämt här inte :) men akta dig år 2012 så kommer jag med både pozzi och pozzis "föl"

AndreaJonsson
0

Mina mål är ..

Nicken, vill få han ännu närmre 2.00  ( har 2.09 nu)  och försöka hitta den rätta traven i honom, för han kan om han vill,  men de e bara de att han tyvärr får lätt att hamna i galopp.

Diggiloo, klara kvalet på en bra tid och jaa ja har nog inte nått riktigt mål med honom, vill att han ska komma runt banan och framförallt tycka att det är roligt :)

divansson
0

#34 Nytt! - Hoppas även ta dendär montélisencen. om han går nått på banan så tar jag den ;) och Om det blir så får jag vel hoppas på att det går bra med det också.. :)

ozzkan
0

Mitt mål är väl att få ut stortravlicensen och köra så många lopp som möjligt.

AK47Kalashnikov
0

Mitt mål för 2007 är främst ett gäng friska och glada ponnyer! =D

Annars vore det kul att få ut Aktiv på banan, och putsa till Zavannas rekord lite!

jonne
0

Mitt mål är att få en Vinst med Ripdals valle och få han premierad.

Btjejen
0

JA att få ut 3åringarna till start  å köra kreteriet. å SM å elit loppet med A-ponny det är sissta året….

[parlina]
0

Mina mål 2008:                                                                           att Pärlina ska sänka sin tid till runt 2.10 och få topp 3 placeringar,                                                                                 att Peron ska få vara frisk och få en tid runt 2.30                          och att Fjäril ska kvala och tycka det är roligt.

suefia
0

Mitt mål är att SueFia kommer gå bra vårat sista år tsm och kanske nån rekordsänkning och självklart våran första seger ska väll komma 2008 ocksåFlört

Jenniferohlson
0

Mitt mål är att GerTi ska få träna bra i vinter och förhoppningsvis komma till kval och start:) sen har man såklart drömmar..

Geminii
0

Målet nästa år är en tid runt 1.55 med gemini, med goliat så är målet derbyt, isor ska väl ner mot 2.05 , de var tidsmässigt, skulle vara synd om de sänkte så mkt utan att vinna så ett par segrar iaf är väl målet ;)

Flygis
0

Linus vill jag ha under 2.05 iaf, han har 2.10 nu och har sänkt 7sek i år utan ha varit riktigt bra, men nu är han iaf hel igen och vi har hittat felen så nu återstår bara bra Vinterträning.

wilma vill ja ha under 2.20 har 2.24 nu. hon ska bara träna på och få lite fart i benen igen.

sen vill ja att flygis ska hålla ihop och att viktoria håller sig på humör i lopp=)

segrar me både stora å små hästarna:)

wilson
0

…Mål…. Trofe under 50, delta i större lopp, få några vackra damer till honom…. Att jag orkar vara mamma och tränare :)

skott
0

#81 De e inga probem  att orka med de om viljan finns där..Skrattande

MicaelLindblom
0

Nypon II , 2,04 . vill jag att ska gå ner mot 2 min .
                  Och ha tur :)

Så Charmig Jsa , ostartad , 2 år . vill jag ha med i kriteriet som inga chanser finns haha :P

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.