Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1332 ggr
LinnJ
0

Russ

Blev lite inspirerad av tråden som jämförde priser på shettisarna. Jag undrar då hur mycket ni har köpt era russ för? 

Sen undrar jag ju (nyfiken som jag är) om det är nån som har köpt/ sålt ett russ för en sån där mega summa med pengar?

Kan berätta själv att jag har två egna hästar, Pontare som jag fick i julklapp betalade min morfar 1500 kr för om jag minns rätt, men det är för att jag praktiskt taget bodde i uppfödarens stall samt haft Pontares mamma på foder. Thyra köpte jag i Februari för tre år sedan (om jag minns rätt), för henne betaldade jag 15000 plus moms.

thilda-
0

Vi köpte luddan för 16.000kr utan utrustning.. endast ett fleece täcke och grimma följde med.. och hon var 3år då och gjort några starter och hon hade då 2.37 (?) i rekord

LinnJ
0

Ska kanske också tillägga att Thyra var två år och inte gjord något med, det enda vi fick med henne var en grimma. Men duktiga duktiga häst som åkte transport från skåne till gotland utan att ha slagit sig sönder o samman, de första hon gjorde var att börja äta hö när hon kom hem till oss :)

LindaBlomberg
0

Köpte mitt sto för 18000:- inkl. Hon var inkörd, inriden och hade ett trav rek 2.07.9 men det är jag som ridit in och varit med och kört in henne. Hingsten köpte jag för 4000:- inkl. Köpte honom mest för att det var stoets lillebrorsa. Fick honom billigt eftersom han bara var ett och ingentingen gjort med.

SLennartsson
0

Svartkrut gav jag endast 5.000 kr för. Ingen utrustning, han var ju knappt ett år.

Tejas Morian gav jag 10.000 kr för.

Jatack
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2# Det same som var med Tarkan når vi kjøpte han av samme person..:S Syntes det ver ordnetli dårlig, desuten ble vi lurt igså!=@ Men jeg angrer ikke en plass på at jeg å min søster kjøpte Tarkan fordi! Han er verdens søteste ponn!(:<3 Men vi gav mer penger for han, siden de "Trodde han var hingst" =S

Tarkan trøtt på bilde, sjikkeli kosegut(:<33

NatthaBlom
0

Mawerik för 10000 avbetalning på ett år som 1,5 år

Tina 12000kr med en massa täcken o allt jag ville ha:)

HultsBemil
0

Jeg kjøpte Bemil for 30-32 000 . Da fulgte det med en hel masse! Super god sprangsal, sele, en haug med dekken, flere hodelag, seleputer, belegg osv. osv! :) Kjempe mye! ;) Jeg var veldig heldig med forrige eier, Frida Nilsson, da hun er utrolig snill, og ikke lurte oss med noe. Vi har forsatt kontakt, og innimellom kommer hun hit og ser på når det er løp. Senest i sommer dro Bemil på "treningsferie" en 3 ukers tid hos sin gamle eier, da vi var på ferie. :)

(på bilde skal han hjem. I bakgrunnen står Frida og pappa)

nemesis
0

Har köpt russ i verkligen olika prisklasser… för rätt häst kan jag tänka mig att betala ganska så mycket…

MagganS-B
0

Man kan aldrig jämföra priser på hästar. Priset är helt beroende på VAD det är man köper, vilken stam, ålder m.m.

Jessika87
0

tycker att priser på russ har blivit helt sjukt hööga

tearsofmemories
0

Köpte Jullan för 6.500 kr :)

HultsBemil
0

Hørte det var en helt vanvittig pris på Tyson! Nå husker jeg selvfølgelig ikke hvor mye, en det var over 100 000!

Mixie
0

Köper min häst för 10 000. Tycker det är billigt för en så fin och välhanterad tvååring :) Men jag är glad att hon kommer till mig :D

//Mickan

agnes_S
0

Köpte Tur-Bo (e. Parat) som 4-åring för 12000. Hade då startat på travet tre gånger rekord runt 2.41, en seger, en andra plats, och en diskad. Ingen utrustning ingick eller så :)

Olja (e. Junisorken) köpte vi för 20000 plus moms som tvååring. Hon var du endel hanterad, åkt transport, varit på utställning, lite sånt, så hon var ju inte ohanterad :P

Nitro
0

Jag har köpt russ för allt ifrån 5000:- och uppåt. Tycker russ är billiga överlag.

Geminii
0

Gemini köpte vi för 15000 inklusive moms. Då var han 3år och hade vart på inkörning, så det var ju helt okej :) Men grejen var den att ngt måste ha hänt undeer inkörningen som inte uppfödaren visste om och han var mkt bakrädd när han kom men det kan man inte skylla på henne.

Reva
0

håller me dig Jessika, jädrar vad priserna höjs på russen!

AK47Kalashnikov
0

Jag har köpt hästar i olika prisklasser (från 8,000 och uppåt), och jag tycker inte att priserna på russ är höga!

Jämför man med ridsporten, där man kan få betala hundratusentals kronor för en fin tävlingsponny, så tycker jag inte att russ är särskilt dyra… 

Dessutom så är det inte billigt att föda upp hästar, så självklart ska uppfödarna se till att ta betalt.

amandahandersson
0

Jag betalade 9.500:- för min drömhäst. Han har verkligen allt jag vill ha hos en häst - stam, temprament, steg, och ja… Den perfekta hästen för mig!
Sen att jag får köra in honom själv och göra hela resan känns bara som stor bonus och jag hoppas såklart att vi får flera roliga år tillsammans.

Jennie_A
0

Ví har köpt russ för 4000 kr och uppåt. Det finns inga garantier för att dyra blir bra :o)

MicaelLindblom
0

Ointresant!!!!

LindaBlomberg
0

# 21 Varför läser eller skriver du i denna tråd i så fall???

_Jag_
0

6250 utan utrustning e.polar han var kvalad och gjort en start med rek 2.50.1 men båda med mig.

[cancan]
0

Har köpt hästar alltifrån 5000kr och uppåt..

Beror ju helt och hållet vad man vill ha…

Har ju mina drömpållar =P

Emsaa
0

#23 han är så liten & fin cecilia