Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 800 ggr
Hallonbuske
0

Pris?

Tänkte höra lite ang priser på russ.

Vad kan tänkas vara en rimlig riktlinje i pris på ett äldre russ ,sto, körd,trafiksäker?

Ålder omkring 10-16år.

KickanLilja
0

Det beror på stam, meriter, utställningsresultat, föls meriter o.s.v.

ebba93
0

#1 japp

Hallonbuske
0

Är inte intresserad av vare sig meriter,utställnings resultat,avkommor etc. Jag är ute efter en ponny att promenad köra.Flört

KickanLilja
0

Ja, men det spelar in i alla fall. Jag tror inte att någon säljer en häst med bra stam och/eller meriter billigare bara för att det är till "hemmabruk"…

Jag hade ett russ för några år sedan. Ett sto på 4 år med bra stam, inga meriter eller föl. Hon hade fått 40 p. på utställning. Var riden och inkörd. Henne skulle jag ha 20 000:- för

AlltidDu
0

Svårt och säga vad en rimlig summa är, brose helt på. Men om du inte är intresserad av meriter och stam så kan du säker hitta för runt 10 000-15 000 kr om inte ännu billigare. Jag köpte mitt förra russ för 4000 kr, så det går att hitta bara man letar;).

NatthaBlom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

om du vill ha ett trevligt russ o "bara ha kul med" tkr jag att du ska försöka leta dig in bland dem under 10000… Jag köpte Tina med bra stam och riktigt fina meriter och god hopp och dressyr teknink för endast 11000… Så det är bara att leta:) lycka till

Bumbi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi köpte Pilla för 15000. Hon hade rekord på 2.10 eller nått sånt. Gått hoppning, dressyr, ponnygalopp, teränghoppning, monté. hon hade i stor sätt gjort allt. ¨Då va hon 6 år. Nu är hon snart 13 och har hoppat 115cm med ryttare, gårr LB dressyr, vunnit ponnygalopp, tränat terränghoppning, gått monté och självklart tävlat trav och har där nu ett rekord på 1.54.5. Helt underbar ponny! säger precis som Nattha. de är bara och leta på;) det finns så mycke olika ponnier som är helt underbara och som både vill och kan!