Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 2569 ggr
jontegus
0

bästa kusken i år

vilken var den bästa kusken i år.

Brunzell
0

Janina och Michelle är alltid bäst.

ozzkan
0

Måste hålla med. :D

ValentinoRossi
0

Min kusk- Stina Karlsson!!:)

tearsofmemories
0

Irma hellman och Louise sjöberg :)

skott
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker ju helt klart Janina..

Men måste ju säga att Kima Frenning har gjort riktigt bra ifrån sig iår.. När hon kommer och hoppar upp efter en gammal kusk som mig och kör mina hästar så bra med nya rekord och gott om vinster.Skrattande

Nu laddar vi rejält till nästa år så vi får ett minst lika bra år som detta.

ruffe
0
PippiL
0

Tycker jag är en dålig fråga…. Bara för att man har en häst som går fort, vinner ofta osv. så innebär det inte att kusken är bäst.

ALLA som kan köra en ponnytravare utan att bli diskad är BÄST!

SuperIor
0

Jag tycker Evelina Jonsson är årets kusk, som hon har kämpat med sina hästar och hon har fått bra resultat på tävlingarna även om hon inte vunnit alla(3 st) så har hon blivit placerad och hästarna har gått fint .. Som sista tävlingen på Mantorp då hon äntligen vann med Ängl. Capones Girl och som dem gjorde det, överlägset, Capon sänkte sig då med från 3,06 till 3,00. Jag tycker absolut Evelina är bland dem bästa om inte den bäste :)

Miii4
0

ALLA som kan köra en ponnytravare utan att bli diskad är BÄST!
Tyckte jag var diplomatiskt och bra sagt =)

Jag tycker faktiskt jag har varit ganska duktig i år,
24 lopp 1,8,4,3,1,1 fyra 0or och 2 dg.

jonasjo
0

#7 Håller med Glad

jenniferaronsson
0

Håller helt klart med #7, det beror ju på ponnysarna också.

TildaLinge
0

#7 Håller med, det finns ju ingen kusk som man kan utse till den bästa ju, beror ju på villken häst man haft, man kan ju haft en som kanske inte vunnit men sänkt sig mycket o gått runt rekord hela tiden .

iiirma
0

#4 aww! ;D

Håller också med #7 helt klart! Finns massor av kuskar i skymundan som säkert kör minst lika bra som "storkuskarna" om de skulle få chansen..

Belindaa
0

Håller med #7 till viss del. Men; ska man döma hur bra kuskarna har varit efter vilken placering dom har fått med hästen? Jag skulle lika gärna kunna skriva en kusk som gjort ett bra jobb med en svår häst, och sånt, även fast dom itne fått särskilt bra placeringar..

FridaSimonsson
0

Isabelle Orsimo <3

PippiL
0

#14 Jag skrev ingenting om placering. Utan menade att lyckas man köra ett lopp, oavsett placering, och vara godkänd så är man bäst. Glad

Belindaa
0

#16 men du skrev typ, att det var en konstig fråga och att de som vinner inte är bästa osv.  Det var det jag menade med det jag skrev som, men ja, det kanske vart lite fel ;D

Travtokig11
0

Håller med #7 Glad

skott
0

Jag tycker ändå att för att få fram en duktig häst måster där väl sita en bra kusk bakom…

Som t ex Janina Hon måste ju vara enormt duktig för att få fram häst efter häst.. och t.om vinna SM tror inte någon som inte hade varit speciellt duktig på att köra hade kunnat vinna de största loppet som finns i sverige.

Men sen e de klart att där finns andra bra kuskar med, fast de inte fått samma framgångar.

Här är en  b la------->   Flört

jontegus
0

Håller helt klart med # 19 måste finnas något bakom ponnyn också. Har några egna favissar.

Kevin Oskarsson , Oskar Kyhlin- Blom , Jerry Strömstedt

No_Tribute
0

Oskar Kylin-Blom! :)

VeronicaP
0

Jag tycker att dottern Amanda Frick är en duktig kusk , hon har *bara* blivit diskad i ett lopp i år av 31 starter med 4 st olika hästar och blivit placerad i de flesta starterna , det tycker jag är en bra prestation.

Finns många bra kuskar som gör kanon lopp men som aldrig uppmärkas just för att de inte ligger i toppen.

Majjebus
0

Jennifer OscarssonSkrattande

deweycheatumnhowe
0

Riktigt svårt att avgöra.

En kusk som jag tycker kör rutinerat är Wiktor Kylin-Blom. Det har han bevisat många gånger när han ofta lägger sig smart i rygg och sparar kraft.

Jag tycker alldeles för många kuskar kör onödigt långt ut i spåren.

bella-bjorck
0

DET skulle finnas som på stor häst guld hjälm å den skulle gå till.Kevin.OSCARSSON …..Glad

MicaelLindblom
0

SANDRA SVENNSON !!!!!!!!!!
SANDRA SVENNSON !!!!!!!!!!

ozzkan
0

#7 frågan är ju vem som är bäst, inte vem som vinner mest. Om du vill kan du tycka att nån som aldrig har vunnit är bäst. Kanske kör den lopp bra men måste anmäla till tuffa lopp elr så finns det alltid någon bättre hät, men bästa kusken måste inte vinna. :D

Gurra91
0

mina favoriter är Caroline Gustavsson som kört min stjärna…. Mickan såklart<3 Anna<3

miiickan
0

**Tycker att Caroline Gustavsson har haft en riktigt bra säsong med NiquilaGlad och även dom gånger hon kört Tokajer M.L Skrattande hon har fått ihop en hel del segrar och de är hon värd beröm förGlad
**

jonathanivarsson
0

LINDA BJÖRCK!

ebba93
0

holler med #7

MicaelLindblom
0

HAHAHAHA LINDBA BJÖRCK? LOL .

HELT KLART SANDRA SVENNSON

Belindaa
0

#32 hon kanske tycker de? Alla har rätt att säga det dom tycker.

Btjejen
0

#33 du är en rar tjej…………linda är örebro kusk med fläst plaseringar 2007..inte bäst men mycket duktig….BÄST ÄR  Janina och Kevin.OSCARSSON

Jossaa
0

MIA NILSSON har varit riktigt grym, måste ni hålla med om :D

divansson
0

#7 haha, då är jag en av de "bästa".. ;)
opl,  4.a,  3.a,  2.a,  3.a,  1.a,  3.a,  1.a,  1.a.. rek från 2.11 -> 2.02. Ganska bra vel..

Men jag tycker faktist att det inte finns nån bäst.. :P Det finns bra, mindre bra och bättre.. :P Mindre bra är vel de som typ kör diskad i varje lopp. Men det kan ju såklart vara en riktigt bra kusk som kör en dålig häst bara. Men man ska Inte kolla på Resultaten och tiderna, det står hästen för! Man ska kolla på Styrningarna, besluten ochhur kusken allmänt sköter sig. Inga påkörningar osv. DET tycker jag är de bra kuskarna.. Ingen som kört på nån, skrivet massa svärord å sådant efter omstart, bla, bla bla.. Finns Många kuskar som håller på så. Jag är bara föör less på det.. Det kallar jag usla kuskar.. Tyck vad ni vill, visst, om en häst gör nått tvärt bråk så man blir påkörd, det är inte samma sak. Men om kusken skiter i att det är en häst där… usch! Usel kusk…

Miii4
0

#35 Ere bara för jag mutade dig med Halloj? :)

SuperIor
0

jag tycker Evelina Jonsson, inte bara för att jag är hennes mammas syrra utan jag tycker hon har utvecklats massor det här året och hon har vunnit 3(sina livs första), blivit placerad i nästan alla lopp och blivit diskad i 2 utav ca 35 lopp med 3 olika hästar, det tycker jag är bra .. :)

AmandaZ
0

Johanna Zetterqvist

HannaSjoberg
0

#39 Amanda du har väl kört Tjillevippen bra ;)  och Primus förstås.

proppenpropp
0

Finns många bara kuskar men en som jag tycker har gjort de bra för att vara första året är cecilia larsson, väldigt duktig tjej.

suefia
0

Jag håller helt klart med #7 !!

Man kan inte gå efter placeringarna som hästen får, om man nu inte enns tränar hästen själv  och tävlar den i nått lopp och kanske vinner e det ju inte säkert att det beror på kusken utan att hästen har blivit myckat bra tränad.

Men visst kan det ha med kusken att göra oxå men tror mest att det hänger på hästen faktisktRäcka ut tungan

Sara-Juventus2
0

Men egentligen om man ska säga vilken bästa kusken iår har varit får man ju kolla på de kuskarna som kör till andra med, för sina egna hästar vet man ju vad de går för & man känner lixom dem., Men kolla då på de kuskarna som är catchdrivers som kanske aldrig suttit bakom den hästen ens. Det är ju nästan så man får bedömma lite ju,. För är där en kusk som aldrig kört denhästen går ut & gör nya rekord & vinster & hit & dit , dom kuskarna tycker jag är suveräna.

Billy
0

Oskar kylin-blom, en sån kuskCool

nemesis
0

Min syster Malin tycker jag hör till en av de bättre. hon lyckas med nästan alla hon kör både egentränade och andras..

En bra kusk tycker jag ska ha många egenskaper bla :

ha den rätta "känslan"

kunna köra många olika sorters hästar på bra vis

inte överforcera hästarna

kunna vara lugn men ändå tuff

vara en bra förlorare

glädjas åt andras framgångar

ja det finns många olika saker som spelar roll.. bara för man kan köra några varv runt en bana är man inte bäst . det klarar ju tom KALVIN……….!!!!!!!

SimbaPebbles
0

Håller med #7:)

william_lacky
0

ja jag tycker nog att kevin oscarssonSkrattande

Sara-Juventus2
0

#45 det tycker jag med annika :P

william_lacky
0

någon som vet hur monga segrar kevin oscarson har tat

william_lacky
0

william_lacky
0

Jagz
0

# 45 Jag håller med dig där och skulle vilja lägga till en sak: glädjas åt sina egna framgångar! Det låter kanske konstigt, hehe, men det är tyvärr alldeles för få (enligt mig ) som verkar bli glada över segrar/placeringar/bra lopp. Åtminstone få som visar det utåt.

[Russ-park]
0

I dk tycker jag Michelle Mønster med "Sten". Dom liggar jämt bra till i toppen och hun har i år sänkts tiden till under 2-minutter..

[Russ-park]
0

Här är en bild av Michelle & Sten

jonathanivarsson
0

håller med 7.an

fladde
0

#7 då är jag bäst för jag har ochså kört runt en ponny utan att bli diskad. Ni som tycker dettta kan ju inte ha så stora krav om vad som är bäst, och ni kan nog inte ha så bra resultat själva.

PromiseMinanMorfeus
0

Annika Lundberg är en enastående kusk, även hon klarar att få fina framgångar med både egna och andras….

juliapettersson
0

Håller med Jagz. Roligaste som finns är att se en kusk som blir riktigt riktigt glad för en seger, och inte tar det för givet.

Zetter
0

Jag tycker inte det är fy skam att få en häst att komma runt på en bana. Det är många kuskar som får jobba häcken av sig för att hålla hästen på benen medan det finns många som bara "åker" häst medan hästen gör allt jobbet. Vad är det som säger att kusken är bra när man har vunnit då?? En bra kusk för mig är den som kan köra många olika hästar och få dem att komma i mål. # 52 har en bra synpunkt i sitt inlägg. Det är alldeles för få som visar glädje när de har gjort ett bra lopp, även om de inte har vunnit. Att vinna är inte allt. Man kan ha gjort sitt bästa lopp någonsin.

Winner
0

En bra kusk för mig är.. att den ska kunna vinna från svåra lägen med en otippad häst och att man kan köra de flesta hästar och få framgångar med dem. Denna tråden heter Bästa kusken i år.. och det finns många kuskar som är duktiga men inte når ända fram till de bästa, och alla är ju inte bäst som kör, bara för att man kan köra en häst runt en bana så betyder det inte att man är bäst. Man är bäst om man har allt som en kusk ska ha och få fina framgångar.

AmandaZ
0

Hanna Sjöberg  bästa kusken i årGlad

SimbaPebbles
0

Håller med 7#

ojojojoj
0

janina

Zetter
0

Du kan inte tävla i trav om du inte tror att du är den bäste. Du måste tro på dig själv, annars kommer du aldrig att besegra de andra.

Det är en skön inställning eftersom du aldrig kan bli överbevisad förrän alla kuskar kör en identisk häst under exakt samma förutsättningar. Och det lär aldrig hända.

Om det är meningen att du ska vinna, vinner du. Om det inte är det, vinner du inte.
Om något går fel, vilket det gör, kan man känna besvikelse, men det gäller att inte älta det.

Släpp det och gå vidare. Det kommer nya lopp.

nemesis
0

jag tävlar i trav och jag tror inte att jag måste tro att jag  är den bäste…Skrattande jag duger som jag är…nu var ju frågan vem man tyckte var bäste kusken iår och det  är Janina Seppälä i mina ögon!!