Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketthästhälsa
Läst 7916 ggr
prizze
0

Hästkiropraktor

Ge eran häst en julklapp och låt en hästkiropraktor gå igenom den inför vinterträningen och nästa säsong.

DVAMEGO-Hästbehandling finns i mellan sverige och innefattar massage, kiropraktik och akupunktur.

För tidsbeställning ring 070-2572606, Dan Viklund

prizze
0

han är jätteduktig

ElinLilja
0

Lyckost mina hästar som då får julklappar året om Skrattande

Nitro
0

Åå, Danne är jätteduktig! Fixade Pigall i ett nafs Glad 
Han ska verkligen få gå igenom Pigall igen, i början på våren.

ryttarn
0

Vi anlitar Sara Furulund på hästhälan i värmland samt Cecilia Ludvigsson på Equiterapi Värmland regelbundet på våra hästar. Utan dom hade vi nog inte många hästar till start….

När du anlitar en hästkiropraktor, var noga me att ta refferener för det finns alleles för många oseriösa utan ordentlig utbildning och erfarenhet. 

Sara och Cecilia kan jag varmt rekomendera!

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Nitro
0

#4 Sara är jag ofantligt trött på, om jag ska vara ärlig :P

FridaNyberg
0

Vi använder Pearl Angela Marsh från Halmstad, kommer ner till Gotland nästan varje månad. Funkar bra på våra hästar :).

amandahandersson
0

Åhh en sån ska jag också anlita efter jul, i februari någon gång när vi börjat träna lite hårdare :)
Hade en jätteduktig en på Zolle, och utan hennes hjälp hade Zolle varit 100%-omöjlig, nu är han bara 75% omöjlig ;)

Geminii
0

Vi har en hästmassör som heter Sirpa och hon är överlägset bäst! Fixar och donar med hästarna och talar om vad man ska göra för att förebygga att problemen kommer tillbaka. Sen att gemini avskyr henne är juh ett litet problem, men han hatar alla som ska ta på honom onödigt mycket :P Så när våra hästar sätts igång nu i vinter/vår så ska hon få komma och kolla igenom dem ;D

equuleus
0

#8 Haha, Equuleus är precis likadan när det gäller folk som ska ta på honom onödigt mycket. Enda han gillar är massörn, blir skit glad när hon kommer, dock inte lika glad när hon är och känner på ömma punkter och försöker komma åt honom :D

ryttarn
0

#5 Jaså? Trodde det var hon som var ganska lack på er…. Onödigt att ta den diskusionen här.

Jerker Klang,

www.isil.se

prizze
0

Danne åker både till värmland, stockholm och Gotland. Det är Danne som går igenom Seppeläs hästar.

Travtokig11
0

Ska ge Isac det i julklapp :) Hehe

Jagz
0

Jag vill gärna ha tips på bra hästkiropraktorer / equiterapeuter (Är det samma sak förresten?) i Stockholm/Uppsala-trakten!

Geminii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 hehe undrar vem de kan ha fått sitt  humör ifrån :P

thilda-
0

ååh en sån snubbe vill ju jag ha till luddan som klämmer o har sig :D finns de nån runt öviks trakten??

AnnaBrandell
0

#15 vi har ju hon som fixade Acke som kommer upp varannan månad typ! :D

"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

ryttarn
0

#13 Nja, samma sak är det inte. Kiropraktik är en av flera olika behanlingmetoder om en Equiterapeut är utbilda i och beärkar. Andra behandlingsmetoder i "verktyglåan" är Laser, Akupunktur, Stretchning, Massage och Elektroterapi.

Vill du läsa mer om Equiterapi och vad det är kan du kika på www.svef.se/ " rel="noopener noreferrer" target="_blank">Svenska Equiterapeutförbundet Deras hemssida är mycket informativ….

Jerker Klang,

www.isil.se

prizze
0

Danne är Equiterapeut!!!!

Han arbetar Uppsala/Stockholm

ryttarn
0

En nyhet nu är att rehabbehandling av Equiterapeut som är ansluten till Svenska Equiterapeutförbundet kan ersättas av hästförsäkringen om man har den i Folksam eller IF…. Ska nog ta mig en funderare att byta från Agria….

Jerker Klang,

www.isil.se

ElinLilja
0

#13 Karin, min Mårten jobbar nästan bara i Uppsala trakten, när inte jag tvingar ner honom till mej så klart. Han kör akupunktur och laser. Tycker han är bra!

Klart att alla rekomenderar just den som man själv använder, om man inte skulle tycka att denna var bra skulle man ju inte ha den till sina häsatr själv ;-)

thilda-
0

#16 ja just!! :D :P hur mkt går de på ca?

Dolores
0

Stefan Andreasson - Hälsa och helhet  Kungsbacka…

MarleneGustafsson
0

Kan varmt rekomendera Danne, helt klart den bästa vi har haft på våra. Fick sin julklapp av Danna i fredags så nu är det bara att köra igång träningen med frächa hästar!

Jagz
0

# 18 Okej, han jobbar alltså med kiropraktik också? Jag tog hem en Equiterapeut förut, som jag trodde skulel kunna kiropraktik, men så var det inte, tyvärr =/

MonteMira
0

Den här Danne, hur mycket tar han för att behandla en häst? Och han åkte till värmland sa ni?? Kanske ska ta mig en funderare Skrattande,

SimbaPebbles
0

Det skulle nog Simba gilla !

Nitro
0

#25 Jag kommer inte ihåg riktigt, undrar om det var 5-6 hundra kanske. Men helt klart värt det, den bästa jag haft på mina hästar, nånsin!

Millaaann
0

#22 Vi använder också honom till våra hästar, han är väldigt bra :)

ryttarn
0

#24 För att få kalla sig Equiterapeut måste man ha genomgått utbildning på Svensk hästterapeut utbildning och där ingår kiropraktik. Sedan fins det säkert de som kallar sig både det ena och det andra utan att ha fog för det….

Jerker Klang,

www.isil.se

[Croneld]
0

# 13 Jag anlitar hästfysioterapeuten Pia Lewerentz i Norrtälje. Hon åker runt omkring trakterna, läs min artikel under hästhälsa och hästhållning på gotlandsruss.ifokus.

Dolores
0

#28 Visst är han…

Malu
0

Jag rekommenderar varmt Danne! Han behandlade mina två tävlingshästar för snart ett år sen och de har varit helfräscha sedan dess!Han "masserar" (lite annan massage än vad jag lärt mig på Axelsons) hästarna först och "knäcker" sen tillrätta o det tar ca 1-2 timmar för  500 kr (om han inte höjt avgiften nu förstås).
Jag rekommenderar även Pearl Angela Marsch, hon har behandlat två av mina pållar och både mig själv o sambon!

mallan-nog
0

Använder oftast Helena Liberg på mina, Charlotta Lindberg har kollat Monita en gång oxå. Tycker att båda är jätteduktiga, de mjukar upp hästen, masserar och sätter nålar, knäcker oxå, men eftersom de redan är ganska uppmjukade så knakar det inte så mycket.

[cancan]
0

Vi använder oss av Jenny Blixt här nere i skåne.. Hon är jätte bra =)

Idawg
0

#0 Danne är grym. Jätteduktig samt otroligt trevlig person. Han har gått igenom mig åxå ett flertal gånger, och lika besviken på mig varje gång…