Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1585 ggr
tejaspirmin
0

Hejsan (:

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nån mer än jag och Bea som låter hästen få lite vinter vila till vintern? :)

tejaspirmin
0

*

Jagz
0

# 0 Vad fin han är :) Mina hästar får vila ett antal veckor/månader, det varierar. Det brukar oftast bli ganska länge, mest på grund av tidsbrist under vintern.

tejaspirmin
0

#2 Tack :)

thilda-
0

japp.. och hon har precis satts igång igen :)

Mixie
0

Min har "vintervila" är ju aldrig igångsatt och inte just nu heller pga tidsbrist, men Oddny hade också vintervila och det var kanonbra hon var en helt ny häst när vi kom igång igen..

//Mickan

Jagz
0

# 3 Coolt nosludd! Står det Pirmin på det?

amandahandersson
0

Har ganska mycket i skolan, har två prov dom här sista två dagarna. Sen hela nästa vecka ska vi jobba med ett Polen-projekt, vi ska dit i mars och det kommer pollacker till Boden i januari, så vi har en del att stå i med. Så då hinner jag inte med att åka ut och köra häst efter skolan helt enkelt.

Har ändå hållt igång båda hästarna 2-3 gånger veckan fram till förra veckan. Men nu får dom vila helt två veckor! Sen börjar vi köra igång på jullovet.

Eller ja, min yngsta lilla kille får ingen vintervila, han måste ju tömköras och dra pinnar :D

FridaNyberg
0

Min ponny har precis haft två månaders vintervila, ska sätta igång han lite lugnt nu. Varmbloden får ingen direkt vintervila, vissa har vi trappat ner träningen på och så bara. Sen får dom stå över julhelgen då vi avmaskar dom.

VeronicaP
0

Våra har vintervila och det behöver de och även vi med *S*

tejaspirmin
0

#6 Japp :D det gör det. har ett till Cassi high också ;P hehe…

Travtokig11
0

Min har vilat i 2 månader nu :) Men jag har börjat att sätta i gång han nu :)

Nitro
0

Pigall har vilat sedan 15 september, har körts några gånger sådär. Ska sättas igång med skritt nu!

william_lacky
0

ja min häst får lite vinter vila

Colt
0

Ja mina får vila!
Pussa pirren från mej Elin! =)

divansson
0

Kör hårt två ggr i veckan, hinner inte mer.. så mörkt efter skolan.. :P ingen vila här.. :P

muskot
0

Muskot har vilat helt sen i början av oktober..
2åringarna (snart 3..) joggas lugnt en gg i veckan

nemesis
0

Kung har fått vila ett par veckor nu ..var ute och körde han idag. grymt pigg!!

tejaspirmin
0

Pirmin har vilat i 2-3 månader. Han har inte gjort nånting! Men han har varit skadat. En hovböld. TACK Bea och Ewa! (: Men nu har han börjat gå en gång i veckan. Lungt. 15-20 min turer. Nästan bara skritt. Lite lugn jogging. men inte mer (:

SimbaPebbles
0

japp vintervila:P

Jagz
0

# 18 Är hela vilan p g a. hovbölden? Vad länge! Mina blir friska från en hovböld på en vecka! Jag har i och för sig en mirakukulöst duktig hovlsagare.

tejaspirmin
0

#20 Ja det blev så. =/ men det gjorde inte så myk. då fick han sin vinter vila :D hehe

juliapettersson
0

Mina har stått sen sista tävlingsdagen. Brukar köra igång igen februari, beror på hur mycket det är i skolan och hur marken ser ut.

SLennartsson
0

Mina har vilat sen slutet av oktober. Ska raka Svartkrut i januari och börja träna då. :)

Reva
0

självklart har dom vintervila x] Reva får ca 2 månader, hon sätts igång smått på vinterlovet ^^

agnes_S
0

Ja nu har de haft vintervila i två-tre månader… Börjar bli dags att sätta igång lite lugnt igen. Olja har jag tömkört i några veckor redan, men annars har de vilat….

amandahandersson
0

Är det någon mer än jag som tror att kuskarna/tränarna behöver vintervilan lika väl (om inte mer) som ponnyerna? ;)

HannaIndigo
0

Håller med #26 ;D Vi behöver mycket vila under vintern för att palla med resten av året ;)

mallan-nog
0

Våra har vilat sen sista tävlingen  på Gävle i början på  november.  Monita & 2-åringarn har tränat lite lätt på helgerna bara, eftersom ingen utav dem har tränat under sommaren. Så Monita tränar ca 4ggr i veckan nu, Montró (2 år) har varit lite förkyld och haft växtvärk, så hon har stått i 3 veckor, men precis satt igång igen, så hon körs ca 2-3 ggr i veckan. Primona & Triztan har oxå precis satt igång efter 1,5 månads vila.

MicaelLindblom
0

kör Vinterträning HELA vintern!

Ingela.C
0

Mitt russ Cotton Field har vilat sen slutet av oktober, under jullovet ska jag börja träna honom igen. Min 2,5 åring Forin tränas lungt 2-3 gånger i veckan!