Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1460 ggr
Reva
0

RIP Courage :'''(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, då hände det värsta som nånsin kunde hända! Courage har dött Gråter Jag är så jävla ledsen just nu så det finns inte. Han hade nog kolik, men han måste ha haft nåt mer än bara det, det var förjävligt..

Det började igår kväll när min pappa ringde och sa att Courage var hängig och inte mådde bra, så vi åkte ut till lummelunda då eftersom jag var i stan vid min mamma. Curre stod i boxen i stallet så vi gick in och det första vi såg var att han darrade nått så enormt! Vi la på en massa med filtar och vu trodde att han hade koli, för han ville inte äta och magen verkade inte som den ska. Han hade varit lös i magen tidigare.

Vi var ute och gick med honom på gården, dom ska ju inte ligga ner om dom har kolik..men det hjälpte inte, han bajsade dock lite där på kvällen, klockan var väl då 11 nånting.. Så åkte mamma hem igen och jag stannade kvar i lummelunda.

Jag kollade honom hela natten, satte mobilen på ringning varannan timme, hade lagt mig på soffan men det var inte mycket jag kunde sova..det var så jävla hemskt att se han stå där, han var hängig och orkade inte göra nått, han drack lite vatten. Även fast han hade hur mycket filtar och täcken som helst, runt 5 täcken och 2 filtar så frös han, och han har ju vinterpäls! Men sen hade han lagt sig ner i boxen, och det var inte vad som var bra men det var omöjligt att få upp honom, iallafall själv så vad kunde jag göra? Mer än att försöka trösta honom och så..

Tidigt den här morgonen, ca klockan 9.00 låg han ner i boxen igen, och det var omöjligt att få upp honom. Han hade bajsat lite så jag vet inte riktigt om det är kolik han hade :''S Det kunde varit tarmvred också eller vad det heter..Magen var uppblåst och han andades tungt, och frös..han skakade men han drack rätt mycket, varmt vatten fick han. Mamma hade ringt veterinären och dom sa att vi skulle åka in med honom på hästkliniken kl.12.00 på dagen, jaha. Det var ju långt kvar! Det är förjävligt att se ett djur lida!

Jag grät ju hela natten, speciellt när jag var där ute och när jag gick in emellanåt så sov man inte mycket..Men vad hjälper det att gråta, det är bara nått man gör :''/ Iallafall så skulle mamma komma vid halv 11, så jag gick ut vid 10 och såg att han låg ner, försökte få upp honom men nej, han låg så nära boxdörren så när jag öppnade la han huvudet utanför, och så började han krampa :'( Det var som om han spände benen rakt ut och liksom, han andades jättekontisgt! Jag fick ju såklart världens panik! Jag visste inte vad jag skulle göra, han slog också med huvudet i golvet så jag fick sitta där med en filt på golvet och ha hans huvud i knäet, mamma var påväg..

Hur lätt verkar det vara? Panikslagen i sitt eget stall med en sjuk häst och ingen annan är hemma?? :''S Det var förjävligt! Han led, led riktigt rejält oxh jag kunde inte göra nått åt det :''( Så kom mamma, och det skulle absolut inte gå att ha han i transporten..Så vi ringde till dom och sa att vi inte kunde komma, tydligen kunde inte dom heller komma förrens senare ! Så ringde vi till veterinären på Löwsta (vet ej hur det stavas) men jaha, då var dom bara 2 stycken veterinärer där (ska egentligen vara 6 stycken) och det är på andra sidan ön, dom hade ju såklart fullt upp..

Så gick det en liten stund, jag satt där vid Curre hela tiden och fick hålla hans huvud, han hade skrapat mulen så hårt i golvet innan att han blödde på överläppen :''( Så började han flacka med ögonen, som att titta från sida till sida, hela tiden, och han krampade oftare och oftare. Ingen jävla veterinär kunde ju komma heller! Tillslut började han göra konstiga ljud ifrån sig och då visste man vad som höll på att hända.

Jag satt där vid han med hans huvud ända till slutet..det var så jävla hemskt och man var i ¨sånt chocktillstånd att man bara grät och grät och fick verkligen försöka andas. Tillslut slöt han att röra sig och han andades inte längre, han var död.

Jag kan inte fatta det, igår var allt normalt, han fick LIDA in i döden för att ingen jävla veterinär kunde komma! :''@ Det är förjävligt, håller inte ni med?? Att se eran häst LIDA in i slutet fast ni inte kan göra nått åt det :''( Jag är så jävla förkrossad så det är inte sant. DEN VÄRSTA DAGEN I MITT LIV! OCH DEN VÄRSTA JULEN :''(

Courage, hoppas du springer på de evigt gröna ängarna nu, det förtjänar du så som du fick lida :'( Du blev inte ens gammal, bara 4 år..Kommer ta låång tid innan jag kommer över dig, vet inte hur jag ska klara det riktigt…

RIP Kinners Courage, ÄLSKAR dig 4-ever! <3<3 På bilden är det jag och Curre i sommras, fan va jag saknar han redan :'(

skott
0

Vad hemskt.. Gråter

Reva
0

Det är hemskt, jag vet inte hur jag ska klara av det här :''S

Kratern
0

Jättetråkigt, men jag måste ändå få fråga varför ni inte ringde veterinären på kvällen?

Rajmon
0

fy vad hemskt… Gråter

travandeE_T
0

#3 undrar samma sak.

Men det är hemskt när det händer. Att alla ska dö till jul. Har tackochlov inte varit med om att någon av mina hästar dött men lite för nära släktingar och hundar har dött. R.I.P.

Reva
0

Det är typ inga veterinärer som åker runt på kvällarna, inte så sent som 11 på kvällen heller, men så trodde vi att det skulle bli bättre :''( Nu känns det som om jag gjorde fel, borde ha ringt ändån :''/

thilda-
0

uscha :(

Var inte han till salu för ett tagsen? eller är jag senil?

Reva
0

jo han var till salu, han skulle säljas till en på fastlandet nu när som helst, men så hände ju det här :'S

thilda-
0

okej.. tur att dom inte han köpa honom på ett sätt ändå… men sorligt att det slutade så här :(

Reva
0

joo..4 år är ju ingenting heller, han hade hela livet framför sig..och så blev man förbannad på de där veterinärerna som aldrig kunde komma ;'/ Har ni sett ett djur lida till döds? Det är bland det värsta som finns ..

Kratern
0

#6 Jättetråkigt att ni inte har jourveterinär där ni bor. Jag trodde det fanns i hela landet. Här (Jämtland) har jag ringt på natten till Distriktsveterinären och de kommer. Försökte ni?

plutten-92
0

usch va hämskt Gråter

Reva
0

Det här är Gotland, det är helt udda om man jämför med alla andra land, nej vi ringde aldirg, vi trodde det var vanlig kolik och att han skulle bli bättre dagen efter (idag) för han var ju inte alls så dålig som han blev nu tidigt på morgonen :'(

MicaelLindblom
0

Blir tår ugd när jag läser typ :( Så hemskt!!

HitRocket
0

Jag vet hur det känns!! Min underbara fick också någe liknande… Fast vi var ju inne hos veterinären när hon började, så dem gav henne så hon fick somna in. Hon fick inte lida som din underbara!

Reva
0

15# stackare :''( lider med dig.. ja ni kunde ju åka in med din häst, det kunde inte vi :'/ stackarn, hoppas dom springer i trappalanda nu <3

Andy
0

Fy vad hemskt, förlorade min älskling för 3veckor sen. Han blev oxå sjuk, kunde ej resa sig. Vår vet kom efter 30 min, gav honom dropp, då blev han lite piggare, men blev sämmre på kvällen igen så då ringde vi till jourvetrinärn o hon kom oxå snabbt, så Andy fick sommna in i mitt knä, hemskt men ändå skönt när han slapp lida mer.

Turnado
0

Han som blivit så snäll nu. När DU fick ta hand om han. Tåren i Ögat!!

Anneli var o hälsade på idag med sin bebis vi skulle hälsa från henne <3

FridaSimonsson
0

Förlorade min kusin i fredags natt, vet hur det känns och lider med dig :(

Följde med min Sheriff Hornline fram till döden, men vi hade ju en veterinär som kunde ta bort honom..

Jenniferohlson
0

Usch vad hemskt.. Vet hur det är, hade en ponny som blev påkörd, ingen vet. kunde komma…:(

Jessika87
0

Saknar Lilla Curre, så som ja kämpade med honom. men de var riden han ville bli. Ni gjorde inget fel, han bajsade ju på kvällen när ni gick med honom.

Kratern
0

Jag är ingen veterinär, men jag tycker det låter som en inre blödning. Bara en spekulation, det hjälper ju inte i sorgen.

Reva
0

22# Det var kolik aktigt, men ändå inte eftersom han bajsade..även om det en del gånger var helt rinnande..grässjukan liknar det han har förutom att han inte rullade runt..

21# Förstår det :'( Det gör jag också, det va hemskt o se han lida sådär :''(

19# stackare! :'( usch va ja hatar när djur eller släktingar går bort..än har inte nån släkting jag känner så gått bort, men det har djur :''(

18# ja mena det! han som hade blivit så bra nu :'(

ElinLilja
0

En annan tanke är förstoppning. Min häst hade det för några år sedan och det är samma symtomer som kolik och dom kan bajsa trots förstoppningen beroende på vart det är stop i tarmen.

Men som sagt det hjälper ju inte nu i sorgen, att förlora än vän är det värsta men kan göra!

Lider med dej!

Reva
0

24# joo det kan det kanske..det får vi ju aldrig veta heller vad det var exakt :''/

ElinLilja
0

#25 Ne och det spelar ju ingenroll nu heller….

Var ändå glad att du fick vara med honom, det betydde säkert mycket för han

divansson
0

Nejmen gud.. Gråter Vad hemskt.. :'(

LindaBlomberg
0

Tråkigt! Men distriktsveterinärerna har ju jour och kommer ut mitt i nätterna? Kom dom aldrig??

Jessika87
0

Dom ringde aldrig på natten i och med att dom var ute o gick med honom o han bajsade men blev sämre under natten, men när domringde vet på morgonen nästan ingonerade dom en pga för lite personal, fyy skam.. de finns mkt som kan hända i magen, o nu på vintern vid frost e de ju xtra lätt för dom att äta frostat gräs som orsakar Kolik!

tror vi ska sluta i att spekulera vad som hänt, blir nog kanske bara värre

Ingela.C
0

Vad hemskt… Gråter

CarolaCarro
0

Vi har jourvetrinär här nere på ön.. Och ja tycker nekar en vetrinär vård av ett djur får man väl ändå va lite mer på.. Och bestämd och inte ta att dom inte "har tid" dom får väl ta sig tid om ett djur är så dåligt!

Kima
0

usch vad hemskt :(

Reva
0

31# det är inte så lätt så som du säger det, tkr du att vi gjorde fel ?

FridaMariedahl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har sett min kanin dö. i 7 långa år hade jag honom. jag lärde han det mest som man kunde lära en kanin, och han dog av ålder. redan när jag tog in honom från uteburen så visste jag att han skulle dö. jag kände på mig det. då började jag gråta och gick in med honom till mitt rum.. han kunde inte stå och låg bara ner. jag pratade med honom hela tiden medans han led. det värsta var när han började krampa och sedan vart helt stel. när allt var över trodde jag inte att jag skulle orka nå mer.. jag saknar dig min älskade, du betydde allt för mig<3

FridaMariedahl
0

#0 förstår hur jävla hemskt det måste vara nu.. Gråter

Reva
0

34# aaw usch :''( jag hade en dvärgvädur som dog i april i år av ålder..hon blev också 7 år, och det är ju mycket ! Jag hade henne i halva mitt liv och sen när hon dog så blev jag ju helt förkrossad precis som du.. Det började typ 3 dagar innan, hon var redan rätt så smal men jag gav henne och andra kanin Chicko mycket mat och det låg alltid mat kvar..men hon åt inte mycket. Sedan slöt hon äta helt och andades konstigt tre dagar tidigare..Jag försökte mata henne men hon tog bara tuggor som hon sen spottade ut, drack gjorde hon inte heller..Jag var hos henne så mycket jag kunde, sen en torsdag när jag kom hem från skolan låg hon död på golvet. Och den morgonen hade jag vart ute och kramat henne och så, jag tror hon dog strax efter det..

Det är inge kul, vi har haft en hund som blev påkörd, en kanin som vi fick avliva pga myccomatos, en katt vi fik avliva för att han hade dåliga nurar, en till kanin (Ninis) som dog av ålder och nu Courage :''(

agnes_S
0

Lider verkligen med dig! Det måste vara otroligt smärtsamt att vara med om något sådant…

Reva
0

37# jo, absolut.. men det var ju värsta för han :'(

_smile_
0

Jag såg när men av mina hästar dog!
Hon plågades inte jätte mycket men lite! Sarah Good Girl hette hon! Mamma till Red Hawk Tattoo! Magsäcken sprack! och Hon ramlade rakt in i grannens taggtråd.. Kan läsa mer om händelsen i en annan sån här! skrivit lite mer om vad som hände och så! Men sarah dog.! Och jag såg det! :'(

AlltidDu
0

jätte tråkigt det som häntGråter beklagar verkligen!

Men jag tycker inte du ska klaga på vetrinärerna. Det finns  jourvetrinärer på Gotland som man kan ringa till dygnet runt!

jonasjo
0

Min dotter Evelinas gerbil dog ikväll :( Hon råka komma ut ur buren när inte Evve såg det,och våran hund Lady fick ju syn på den och jaga den..vet inte om den dog av chock eller om den vart biten…syntes då inget på den.Men iallafall så vart det ju sorg i huset för Evve..hon har gråtit hela kvällen över den Gråter blir att köpa en ny i morgon,för de ska ju inte vara ensamma..

Tycker också det är konstigt att det inte fanns Veterinär att ringa..för finns det jourvet. så ska dom ju komma ut..

VeronicaP
0

Även på fastlandet så nekar vissa distriskveterinärer att komma , jag har varit med om det själv nämligen en nyårsdag, som tur var fick jag tag i en annan så min häst fick vård ….

ostsiv
0

#2 Vi sålde ett russ en gång. Och efter ett halvår så ringde de nya ägarna och berättade att han var död.Han hade fått något som de och vet. trodde var kolik.Men ingen behandling hjälpte.Till slut la han sig ned och dunkade huvudet i golvet av smärtan.Vet gick in i ändtarmen på honom och kände en tumör stor som en lever.Den satt långt in upp mot ryggen.Vet. avlivade honom.

Sombatic
0

Vi beklagar och tänker på dig --vi vet precis hur du känner dig då Erika förlorade sin första shettis, LUKAS, på samma sätt - trots att vi hade fått iväg honom till Helsingborgs djursjukhus redan efter ett par timmar. Jag misstänker att din fina ponny också hade drabbats av akut inflammation i tarmen. Trots att vi kom till veterinären så snabbt så var han redan för dålig för att orka med operation så när veterinären ringde oss dagen efter beslöt vi att han inte skulle behöva lida mer och han fick hjälp att somna in för gott.

Jagz
0

R.I.P. Jag lider med dig! Jättedumt att det inet finns någon jourveterinär ;(

Reva
0

43# aj aj :( det lät precis som det Courage hade, usch..:'(

44# usch vad hemskt! jo alltså, man blir ju glad när hästen inte lider mer, men så kommer tanken Att man aldrig får se honom igen, och då kommer ju tårarna som i floder..

agnes_S
0

#38 Jo det är klart, men han har det ju bra nu…

Kratern
0

#36 Ringde ni inte veterinär för kaninen heller?

hermitage
0

det är nog samma som min shettis hade tarmvred det var hemskt att se henne ligga ner och att man inte kunde gör a nått åt det

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Reva
0

48# Vi skulle in till veterinären på tisdagen för att vaccinera dem på myccomatos och gulsot, nånting vi har gjort en gång per år, vår förra kanin fick myccomatos och dog, det går inte att bota.. Så jag tänkte att dom kunde kolla henne då, men hon hann ju dö innan…dessutom hade det inte gått att göra så mycket, en spruta antar jag…för hon var gammal och det var pga det som hon blev dålig.

Jessika87
1

#48, du e bra på att "gnälla" på dom som inte ringer vetrinären med en gång, undrar om du e så bra! du är en vuxen männsika, har du inget annat än att gnälla på denna sajt så kan du hitta något för din egen ålder..!

TYCKER  VI SKA SLUTA DISKUTERA DETTA MED JOUR VETRINÄR, NU VAR DE SÅ ATT DOM VAR PÅ ETT AKUT BESÖK OCH HADE FÖR LITE BEMANNING SOM ÄR SÅ OTROLIGT DÅLIGT, FIXA VETRINÄRER FÖR HELVETE, FINNS DE INGEN DOKTOR, SKA VI MÄNNSIKOR FÅ LIDA TILL DÖDS DÅ??

sLUT DISSKUTERAT

CarolaCarro
0

51# Gnäller och gnäller gör hon väl inte.. Om hästen var så dålig så borde man väl ändå ringa vet redan samma kväll..

MagganS-B
0

Jessika, tagga ner lite……det FINNS jourveterinärer på Gotland och är ett djur sjukt skall man ringa OMGÅENDE! Gjort är gjort och nu har det hänt, så det är nog tjafsat om detta, men jag tycker att man skall skriva på svenska och inte en massa svordomar, dom hjälper i alla fall inte nu! Ha en bra jul i alla fall!

zorken-
0

Ush vad hemskt!Gråter

AlltidDu
0

*RADERAT*

AlltidDu
0

Jag tycker det inte värkar som on någon gnäller??!

Det finns jourvetrinärer på gotland, och jag förstår inte hur man som ägare kan aceptera ett NEJ när man vet att hästen är väldigt dålig?!.. Som sagt jag beklagar verkligen! hoppas ägaren har lärt sej något, vilker jag tror när det går så långt att hästen avlider..

Jessika87
0

Ni verkar alla lite tröga. de e så att han bajsade o verkade bättre på kvällen och vi beslutade att inte ringa vet då. men på morgonen ringde vi direkt kl åtta då deras telefon tid öppnat och dom svarade o sa att dom inte hade tid! vadå acceptera ett nej, tror du vi gjorde de???  om dom e för få så e dom, men tycker de e dåligt, då kunde dom ha gett oss ett nummer till ngn som kunde komma o ta bort han då han led väldigt mkt.,

Jessika87
0

Ni verkar alla lite tröga. de e så att han bajsade o verkade bättre på kvällen och vi beslutade att inte ringa vet då. men på morgonen ringde vi direkt kl åtta då deras telefon tid öppnat och dom svarade o sa att dom inte hade tid! vadå acceptera ett nej, tror du vi gjorde de???  om dom e för få så e dom, men tycker de e dåligt, då kunde dom ha gett oss ett nummer till ngn som kunde komma o ta bort han då han led väldigt mkt.,

thilda-
0

jag skulle då aldrig accepterat ett nej!! herregud!

CarolaCarro
0

Har man ett sjukt djur tar man inte ett nej..

Jessika87
0

Tydligen fick vi göra de i denna sits… vad e de ni inte fattar.! nej o nej, dom var väl på väg till ett annat akut djur, då kan dominte skita i den de fattar jamed,,,

AlltidDu
0

radeerat

Jessika87
0

vadå raderat

Jessika87
0

tror inte michelle vill höra massa gnäll om att hon skulle göra dittan o dattan, nu e han borta o betar på dom gröna ängarna o så är det, hjälp henne i hennes sorg efter en god vän i stället

Maijaa_
0

äee, usch. tänk om de skulle hänt sin egna häst :'( skulle ju bli helt knäckt.. :( fy alltså!!

Reva
1

TYDLIGEN verkar det som att alla tycker vi borde ringt vet då på kvällen men vi trodde det var KOLIK och eftersom han bajsade så började de ju bli bättre! Men det var nog inte bara kolik och hur skulle vi kunna veta det?? Vi ringe ju direkt på morgonen och då hade ingen tid, vafan ska man göra då?!?!

Tycker jag gjorde allt jag kunde, vad kunde jag göra?? jag var ute vid honom VARANNAN timme hela natten och då var jag där ett tag också, varje gång jag kom in i stallet gnäggade han och jag led med honom. Men allt gick ju så förbannat snabbt också och hade jag vetat hur mycket han skulle lida hade vi ringt där på kvällen och bett dom komma, och ge han sprutan så han hade sluppit lida stackarn..

Och NEJ jag ville inte acceptera ett nej! men vad skulle man göra åt saken??! Jag satt vid honom hela tiden och klappade hans huvud, hade lagt en filt under eftersom han ibland fick anfall, VAD SKULLE NI GJORT ÄVEN OM NI INTE ACCEPTERADE ETT NEJ??! springa där ifrån till närmaste vet och ge dem en smäll på käfften? nej skulle inte tro det. Förlåt men jag blir bara så jävla förbannad! ni fattar ju inte hur jag hade det i det tillfället!

Det enda ni kan säga är att "Jag skulle aldrig acceptera ett nej!" Herregud, vill inte bråka med nån men jag e så jävla ledsen och jag orkar inte ens tänka på vad jag kunde ha gjort, för då kommer jag få en massa skuldkänslor och det är ju ändå försent..

TildaLinge
0

Stackars dej! jag som tycker det är hemskt att sälja en häst, om någon utav mina ullbollar skulle dö vet jag inte hur lång tid det skule ta för mig att komma över dem :( Lider med dig <3

Reva
0

67# TACK! jo jag var ju lite ledsen över att vi ens skulle sälja honom..men men, nu när han dog det var ju 100000000000000000000000000000000000000000000 gånger värre!

White_Trash
0

Reva - tror nog mest att folk blir irriterade på att ni tycks skylla allting på veterinärerna. Det kan ju omöjligt vara deras fel att hästen är död och dessutom är det ägarens skyldighet och ansvar att se till att ett sjukt djur får vård. Och som sagt man ska aldrig acceptera ett nej. Kanske svårt för ett barn att vara tydlig med sitt budskap. En stor karl brukar vara det bästa i övertalningssituationer.

Reva
2

vad är det ni inte fattar?! nej jag har inte skyllt på dom som så! men vart var alla vet när vi behövde dem? läste du min förra kommentar?

"Och NEJ jag ville inte acceptera ett nej! men vad skulle man göra åt saken??! Jag satt vid honom hela tiden och klappade hans huvud, hade lagt en filt under eftersom han ibland fick anfall, VAD SKULLE NI GJORT ÄVEN OM NI INTE ACCEPTERADE ETT NEJ??! springa där ifrån till närmaste vet och ge dem en smäll på käfften? nej skulle inte tro det. Förlåt men jag blir bara så jävla förbannad! ni fattar ju inte hur jag hade det i det tillfället!

Det enda ni kan säga är att "Jag skulle aldrig acceptera ett nej!" Herregud, vill inte bråka med nån men jag e så jävla ledsen och jag orkar inte ens tänka på vad jag kunde ha gjort, för då kommer jag få en massa skuldkänslor och det är ju ändå försent.."

Vad hade du gjort i den situationen då? Ni som är så duktiga, jag var ensam ute på landet med en sjuk häst och jag visste inte vad jag skulle göra förrens mamma kom, då är min i stort sett i chock och nu efter är det ju lätt att tänka Varför gjorde inte si eller så, men det blir ju SÅ mycket bättre när ni klankar på en :'( Schysst.

Absolut_Luks
0

Vad tråkigt Michelle!

Tycker inte att det är någon idé att säga till henne hur hon skulle gjort, hon gjorde det hon kunde och det är inte lätt med hästar när dom är sjuka.

Veterinärerna gör nog så gott dom kan och kan nog ha vart på ett annat akut ställe, tror inte att det hade funkat att gnälla på dom i telefon då. Så där förstår jag inte ditt resonemang Carola…?

White_Trash
0

#70 Nej, jag har gjort precis samma misstag som du och också suttit med min häst och sett den dö. Men vad ska man göra då? Det är lätt att skylla på någon annan, men ibland finns det ingen förklaring till det som sker och att då lägga skulden på veterinärerna, det tycker jag är fel.

Men du säger alla andra? Ringde ni alla andra också och ingen ville komma ut?

Reva
0

71# Äntligen nån som förstår! 

jag kan tyvärr inte ha mer hästvana som är längre än 14 år, för jag är bara 14..och jag har aldrig varit med om en häst som varit så sjuk förut och jag var skiträdd när jag var ensam där ute med Courage, men man kan ju inte bara springa in o lipa..även fast man grät så var jag ju trots allt där vid honom hela tiden, hellre det även om jag inte kunde göra annat..

72# misstag? gjorde jag ett misstag som satt där vid honom och inte gjorde annat? :'( Jo alltså, vid Lövsta skulle dom var minst 6 st vet, dom var bara två..så inte konstigt att dom inte hade tid att komma för dom hade andra akutfall :''O Just då var jag skitarg, jag visst einte vad jag skulle göra jg kunde bara sitta där vid han tills nånting skedde :'/

Reva
1

Alla verkar tycka att jag är dum i huvet, och då är jag väl det. Jag som fick se min häst lida, som tydligen godtog ett nej (vilket jag inte gjorde!) och inte gjorde annat..jag antar att jag inte borde hålla på med hästar när jag är så okunnig..men det är misstag man llär sig av men jag ville ju absolut inte att Courage skulle dö :''O alltså..orkar inte med det här nu, skiter i allt.

Hej då

White_Trash
0

#73 Misstaget att ringa vet. försent. Svårt att beräkna, sånt som händer. Det är alltid tragiskt när en häst dör och ibland räcker man helt enkelt inte till.

CarolaCarro
0

#71 men vi har oxå fler än lövsta som vet om man ändå ringde på morgonen.. vi har onsjö han åker omkring och vi har markstedt han åker omkring och fler kommer ja inte på på rak arm

Jessika87
0

#76 fy fan va du e bra på att tracka ner, Sluta nu, michelle mår dåligt som de e, han hade inte kunnat gått att rädda tror ja o michelle var duktig o modig som satt vid honom och gjorde han sällskap sina sista timmar o var vid han in i de sista ed STOR JUL kram till dig Michelle.!

bry dig inte om vad andra skriver, kommentera inte mera för de blir bara massa strul

AK47Kalashnikov
0

Tagga ner hörrni!!!

Tråkigt med din häst Michelle..! Beklagar verkligen.. =C

AnnaLundin
0

NU är det färdigtjafsat även i denna tråd…

Inlägget är låst för nya kommentarer