Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 2183 ggr
Becca_jansson
0

Hedra de bortgångna.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I morgon är det exackt ett år sedan jag miste min häst Krusmynta. Hon låg död i boxen dan innan julaftonen. Hon skulle ha fått en liten bebis nu i våras. Jag fick endast äga henne i ca 3 månader men det räckte för mig jag blev verkligen förälskad i henne. Hon hade verkligen inre skönhet så det glimmade om henne. Det var mitt första egna russto, hon var av mkt hög klass utställd med 41p 2 gånger och trea i sin klass på guldruss på skansen. Hennes enda avkomma resulterade en hingst som gdk nu i mars 2006 Pant 595. Jag sålde min russtravare och köpte Pant ist då jag blev alldeles sjuk av saknad efter min lilla flicka.

Älskar dig förevigt min vackra lilla tös!

Meningen med den här tråden är att jag tycker att vi ska hedra våra bortgångna små älsklingar. Deras bortgång behöver inte vara nyligen. Skriv gärna en rad, sätt gärna in en bild…..ja gör precis som du känner.

Flisen_Jansson
0

Jag vill hedra min lilla Ziri som jag miste en varm vårdag 2004 i en transportolycka. Du var min allra käraste ägodel som jag haft i mitt liv. Jag fick dig redan när jag var tre år. Vi skulle in och tävla, du och jag hade garanterat vunnit, det vet jag men vi kom bara halvägs in till travet då olyckan inträffade. Du tar fortfarande upp den största delen av mitt hjärta.

*Love you*

AK47Kalashnikov
0

Min häst, Musselina dog den 1:a Oktober i år. Hon blev 37 år gammal.

Jag fick henne för 14 år sedan, och då var hon i mina ögon den trögaste och envisaste häst på denna jord, men hon visade sig vara en underbar barnvakt och vän.

Nu var inte Musselina renrasig, men hennes pappa var ingen mindre än Gullding 108. Mamman var en fjordhäst som hette Musse.

iiirma
0

Våran Exclusive Suit dog den 10 december 2001, 3 år gammal i en kvävningsolycka då hon bröt nacken :( Egenuppfödd, snäll och lovande. Hon lever vidare genom sina fyra syskon här hemma!

Saknad.

AnnaLundin
0

Jag sänder en varm tanke till båda mina två avelsston som jag förlorat under 2006…

A-premierade Kringlan, mamma till bl.a (Hippotekets) Blimunda (2.38), Hippotekets Cassis (3.12) och Hippotekets Excel (3.??), med två till yngre avkommor på tillväxt för start. Insjuknade i någon magåkomma, kombinerat med fång, i februari. Magåkomman kunde inte diagnosticeras, men hon blev snabbt så dålig att avlivning av djurskyddsskäl blev enda alternativet.

Hippotekets Cocos som bara hann få ett föl, i år. Hon opererades för en gigantisk äggstockstumör. Operationen gick bra, men en knapp vecka efteråt fick hon en reaktion på medicineringen och trots intensivbehandlig dog hon framför näsan på mig :(

Och veterinären på kliniken, som behandlade båda två, hävdar att det bara är otur att jag råkat ut för detta i år, man kan ju annars börja undra om man är klantig eller nåt :/

[cancan]
0

fick ta bort mitt russto Vega för snart 2 år sedan, pga av en tumör på hjärnan..

Pinto_4ever
0

nee, vad hemskt, jag beklagar din sorg… :`(

mvh Marielle

[Zenitha]
0

Det är hemskt att läsa om all sorg efter bortgångna hästar och jag blir lika ledsen varje gång. Själv har jag aldrig varit med om tvångsavlivningar eller dödsfall bland mina älsklingar, men jag fruktar den dagen då det kommer att hända, jag kan bara tänka mig hur ledsna ni måste ha varit när det hänt. Nej usch, hoppas den dagen aldrig kommer.

Teja-Bea
0

I oktober förlorade vi våran stjärna Tejas Du-Bonette. Hon var bara 14 år och skulle säsongen 2007 göra en super sista säsong. Du-Bonette hade 2.22 i rekord. Hon var 3:a i gulstoet 2ggr och 3:a i monté SM 3 ggr! Hon har även sv. rek i monté.

Men plötsligt började hon tappa hull och blir jättehänging. Hon magrade ut något fruktansvärt och tillslut fick hon åka till hästsjukhuset. Hon hade flera stora tumörer i mjölte och lever och gick inte att rädda. Det var en stor chock för oss alla. Det gick så otroligt fort! Det var jättehemskt!

Det värsta av allt var ändå att hon lämnade en två månader gammal liten pojke utan mamma…!!

Som tur var fick lille Bon-Zai börja dia på vårt russto Tejas Monela (mamma till Tejas Monljus 540 och Tejas Monita) och alla i flocken tar hand om honom.

Han är en riktig kjelgris och gänggar alltid när man ropar på honom! Precis som hans mamma alltid gjorde…

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

FridaSimonsson
0

Min älskade Sheriff Hornline, jag saknar dig = (

**De var den 7 juli ca klockan 18.00 min älskade kille insjuknade i kolik.
Carina från amatörstallet på bodentravet hade hört hur de hade väsnats inne i Jeppes stall.
Efter ett tag hade hon gått in för att se vad de var som lät.
Där hade min älskade prins legat i kolik, han hade slagit i väggen som en tok, en bit av skon hade till och med farit av.
Sara och Henke (en av delägarna) hade varit de första på plats, sedan hade veterinären kommit, men hon hade bara stått och tittat på honom, de var som om hon inte visste vad hon skulle göra, när Sheriffen hade börjat dricka hade hon avbrutit honom efter 2 klunkar.
Sara hade fått be henne göra saker och när hon väl hade gjort dom så hade hon skakat i handen.
ca klockan 20.00 kom jag till älsklings gubben.
Jag öppnade stalldörren och där stod min älskade i så dåligt skick ingen livsgnista =( , jag som redan gråtit började gråta på nytt.
Jag gick snabbt fram till honom.
Jag kramade om honom och gömde mig i hans man.
han buffade på mig.
och jag hörde Saras röst.
Jadu Sheriffen nu är hon här.
jag viskade massa ord i hans öra, lämna mig inte sade jag bla.
sen sade jag, skulle du dö inatt så kmr jag följa dig till slutet älskling.
Jag och Sheriffen fick gå ut och han följde med mig och stannade efter ett tag.
Han skriade ett högt och mäktigt läta som fick de att dåna över hela stallbacken.
tårarna rann nerför mina kinder.
de var då tanken slog mig, imoron kan min älskling vara död.
När vi kom till stallet så gav veterinären han dropp och sedan skulle hon hem för hon kunde inte göra så mkt mer.
vi fick klara oss själva, de var hon som hade veterinäre utbildningen, inte vi.
Timmarna gick, timmar som vi var ute och gick med Sheriffen under.
Åskan slog utanför dörrarna och ca 01.00 så bestämde vi att vi skulle gå till vinnarcirkeln, sara skulle hämta matolja.
Vi började gå dit och när vi kom till vinnarcirkeln så stannade sheriffen han blev stolt och öronen vippades frammåt, huvudet hade han mkt högt, han visste att när man kom hit så hade man vunnit och han hade varit här flera ggr.
Vi såg sara komma och började gå henne till mötes.
När hon öppnade munnen för att spruta in oljan så var de blått, han hade fått blodförgiftning.
Jag förstod att nu var de slutet.
Vi gick under tystnad till stallet.
Sara ringde veterinären som hade gått för att sova och mamma ringde runt till alla möjliga andra veterinärer med bättre utbildning.
Nu hade Henkes pappa också kommit som var delägare på Sheriffen tsm med Jeppe, Henke och Andersson.
Jesper tränaren och ägaren var själv i finland, och de var bara bra för han hade aldrig att klara av att se Sheriffen i de här skicket.
Veterinären öppnade munnen och hon sade att de inte fanns något att göra.
Jag grät intill Sheriffen, de började blöda från näsan, de for ner på Sheriffens ansikte.
färgade hans vita stjärn röd, jag drog bara med handen, men de satt kvar, han skulle ha med mitt blod i graven.
Vi fick veterinären att göra prover men vattnet var grumligt.
Jag och Hans fru ledde Sheriffen bakom Petri Salmelas stall vägg.
Efter 45 minuter kom hon med sprutan, jag kramade om min älskade prins.
jag började säga att de var fint dit han skulle komma.
men sedan började jag med att säga att han inte fick lämna mig.
Hon stack in vätskan och efter 1 minut föll han ihop jag började säga nej nej.
men när han fortfarande levde så började jag halv skrika att jag älskade han åde.
När jag var klar så tog han sitt sista andetag sedan fanns inte min älskade Sheriff Hornline mer.

Sheriff Hornline
e. silver pine
u. huggable hanover
eu. Prakas
f. 2001
d. 2006 8/8 klockan 02.50 lördag morgon.
Vila i frid min älskade vän.

Sheriffen fick kolik 7 och dog 8 eftersom de hade blivit en ny dag,
De går inte en dag utan att jag tänker på min älskade, de var aldelles för svårt att förlora den man älskar.
Men han lever föralltid i mitt hjärta och han har en grav som jag kan hälsa på när jag vill och jag har nu gjort ett kors dit.
Han hade till och med boxen pyntad till en minneslund i 3 veckor de var jag som hade fixat.
Kärleken mellan mig och Sheriffen var väldigt stor vi stöttade varandra i vått och torrt och skulle aldrig svika varandra, jag svek inte Sheriffen den natten jag var med han till slutet precis som jag hade lovat.
De som gjorde mig lycklig var att när jag hade kommit så hade han försökt.
Sheriffen somnade in cam 03.00 och hade hållt ut i 9 timmar

SAKNADEN ÄR STOR EFTER DIG GUBBEN ='(**

DubbelE
0

min älskade hopp-ponny dog för ca 1½ månad sedan.. hon fick andningsnöd och vetrinär tillkallades väldigt fort men kunde inte rädda hennes liv, då hon var alergisk mot sig själv på slutet.

Cocotte

1982

Crut - Cocette III

Meriter: SM 1989-90-91-92-94-99, slutade som bästa placering på 6 Sm starter: 6.a.  

DubbelE
0

En till Bild på Kotten o mig, typ 4 år sedan, krut tanten var då fortfarande i sina bästa dagar och tävlades upp till reg. MVSB. inte kan man tro att hon är 22 år där? Ren Welsh ponny…

hannibal-roll
0

Jag miste mitt älskade russ Ragnarök i augusti 2001.

Med Ragnarök lärde jag mig allt! Jag körde min första tur utan medhjälpare, mitt första snabbjobb och mitt första lopp med Ragnarök. Framtill 2000 ägdes han av travskolan på Axevalla. När jag i november fick köpa honom var jag överlycklig!=)

Men vi fick bara lite drygt 9 månader tillsammans innan han hastigt blev sjuk. Han fick svårt att andas och hela hans kropp svällde upp. Ingen visste vad som var fel. I augusti 2001 drygt en månad efter att han först insjuknat fick han somna in på djursjukhuset i Helsingborg.

Innan han blev dålig hann vi med att starta ett par gånger, 2 andra platser och ett nytt rekord 2.21,4! Ragnarök kunde allt! Han jobbade som travskoleponny nästan hela sitt liv, jobbade på Skara Sommarland som ponnyridning och ponnykörningshäst på sommaren. Förutom det tävlade han i trav (hann med ca 50 starter) och var fantastisk att rida (både monté och lite hopp/dressyr). 

RAGNARÖK

1991-2001

e: Fridhems Jonatan u: Nike ue: Cedrik

~ Världens bästa ponny, Vi saknar dig! ~

Odena
0

Jag vill hedra min älskad Thor… En sån snäll häst går inte att hitta igen… jag miste han en hötdag den 13 september 2003… Det var den bästa häst jag hade.. .Han fick kolik och sedan tarmvred. Gråter

Eufemia
0

Idag 23/12-06 kastade Dollami(Dollan) sitt för mamma såg det när hon gjorde rent…Förra vändan blev det inget föl häller der var en jätte liten föl unge små ben till stickor…Gråter såg den aldrig efter som jag var ute och körde såg bara en grå påse.

FridaSimonsson
0

**

# 13 precis som sheriffen =(

men de han gå så långt så han fick blodförgiftning

Millaaann
0

Jag vill hedra minnet till min första ponny, Skrållan, som pga åldersskäl va tvungen att avlivas första advent iår. Hon blev hela 27år, jag köpte henne på en ridskola i Alvesta när hon var 14år.

I slutet av hennes tid fick hon hormonförändringar och började klia sig, hon kliade sig så mycket i ansiktet så vi fick ta det hårda beslutet att avliva henne. Hon fick somna in bredvid mig, då jag inte ville att hon skulle åka iväg. Hon fick mat och morötter och hon va så glad ända in i det sista :).

Man får tänka på alla roliga minnen vi haft tillsammans och tänka att detta var hennes bästa.

Nu får hon äta på dess eviga gröna ängar :)

*1979 - +2006

----------------------------------------------------------------------------

Vill även hedra minnet till min gamla lånehäst Primant (som jag tränade o tävlade 01-02), som blev tvungen att avlivas i höstas pga att han fick problem med sina njurar. 

*1987 - +2006

EllinoreBoy
0

Fighter Global, en travarhingst som vi sålde till Norge dog för nått år sedan, han gick och ramla ner i en slänt och dom var tvugna att ta bort honom Gråter vi fick han som föl, hans mamma hade gått bort på samma gång så vi fick honom tidigare än vad man brukar. Han hade världens personlighet och var jätte snäll, men rätt hingsting. Figther blev bara 5 år. :'(

REST IN PEACE

EllinoreBoy
0

Ester Global, hon fick cancer så vi var tvugna att ta bort henne med, hon hade ett hett temprament men var väldigt snäll. :'( Ester blev 7 år .

REST IN PEACE

EllinoreBoy
0

Albin, mammas ridhäst som hon hade haft sen hon var 12 år, han fanns när jag föddes och dog när jag kanske var 5-6 år, även är det den bästa hästen jag har kännt :') han var bara för snäll. Han var en blandning mellan arab och travare;P men tävlade i medelsvår dressyr och lätt hoppning;) han hade mycket talang ;) Han blev 21 år och har någ levt ett liv som alla hästar drömmer om :') sista åren gick han lös på hela gården, han dog av ålderdom  :'( kommer aldrig minnas en häst så väl som han, även om jag intekände honom så länge.

REST IN PEACE

Bumbi
0

Mitt Varmblod lämnade jorden 5 Augusti i år. Viktor Hawk 4år valack aldrig startad men gått premie. det var det enda han gjorde på tävligsbanorna. Redan som tidig 3 åring gjorde han illa sig första gången. känning i framben och i bakben. avsparkat griffelben, opererad. boxvila hela sommaren 2005. En häst me stor talang för travet. Tyvärr blev det ingen karriär för Vicke. 5 Augusti flyttade han från jodelivet och fick springa fritt med sin tidigare nortgångna mamma på dom evigt gröna ängarna. Han har det bättre, för ahn slipper ha ont. men jag saknar honom brutalt mycke vi som hade så kul. redan som 2 åring började jag rida honom. inte mycke förståss! Han tyckte d var så kul, allt han var ute på var som om det var de roligaste han någonsin gjort. Gladare häst en Vicke får man leta efter. glädjen som alltid strålade i hans ögon. och tårarna som strömmade inom honom när han för sista gången gick på transporten. glömmer aldrig den hästen, han var hos oss i år. den tiden var allderes för kort! men vi ses igen älskling! vi ses igen, även om det kanske tar lite tid. ja kommer alltid att älska dej!<3

divansson
0

Jag vill Hedra mina saknade. Kaptah, Divansson, Micla Maja, Gadget… Kaptah Lämnade mig i sommras, Divansson och Micla Maja lämnade jorden 2004 och Gadget lämnade oss för att fara utomlands men det vart inte länge där innen det vart att fara från jorden.. :'( har bara bild på kaptah men de vill jag inte sätta in här.. :(

casandra
0

Jag vill hedra mina saknade: Bolivia, Skrållan och Due Paio Di Calze.

Bolivia & Skrållan var mina två första hästar, mor och dotter två shetlandponnysar. Dock lämnade dom mig rätt snabbt, vi fick ungefär ett år tillsammans. Skrållan fick allvarlig fång, och fick boxvila & gick på mycket olika medicineringar. Men inget av det hjälpte. Tillslut var vi tvungna att avliva henne, hon kunde inte gå. Det var så synd om henne, vi hade gjort allt vi kunde. Men det gick inte. Det var i Juli 2005. Månaderna gick och i December samma år smet Bolivia från hagen och sprang ut på vägen med mitt russ hack i häl, mörkt som det var ute, och halt på vägarna, hann inte bilen bromsa och olyckligtvis blev Bolivia påkörd. Hon dog direkt, det fanns ingenting att göra. Lyckligtvis så klarade åtminstonde russet sig. Det här året, för bara ca två månader sen gick ett av mina varmblodsston bort, Due Paio Di Calze.

REST IN PEACE - saknaden är stor

stuteriess
0

Loella 2493 f.-78 e. Ponte 230 u. Linett 1730, syster till bl.a. Hero, Junisorken, Aramis II, Rolle J, Lisett (på Lojsta Hed) m.fl. ELIT-premierad, fått 10 föl.

Leilu 3489 f.-88 e. Vagabond 360 u. Loella 2493, mamma till bl.a. Lanso Ess

Vår bordercollie/collie Cassie 12 år, hade haft 2 valpkullar, D- och E-kullarna (!) från oss.

Alla tre fick lämna oss av olika orsaker samma vecka i november -06!

Jobbigt, men nödvändigt!

FridaSimonsson
0

här viskade jag, jag älskar dig nu och föralltid gubben å jag kmr vara emd dig till slutet..

Sheriff Hornline = /

Jlu
0

Clever Toshiba

1977-2005

Rest in peace!

Du har föralltid en plats i mitt hjärta!

Lozzan
0

I början av det här året var Björklundas Herkules (f-93 e. Furunäs Fernando) tvungen att avlivas efter att ha varit skadat länge. Han stod hos min moster och de gjorde allt för att hann skulle bli bättre. Men sedan blev han mycket sämre och kunde knappt stå längre. Gråter
Jag vet att du mår bättre nu, du slipper allt det onda och kan galoppera hur mycket du vill över de evigt gröna ängarna….

_JonnaRoos_
0

Det är väll ingen direkt jag vill hedra, tyvärr är det så i stor stall att dem dör av olyckshändelser och kanske inte duger då skickas dom  som ridhästar eller på slakt:/ TYVÄRR… har väll vart med om flera som skickas i väg. Jobbigast var nog min första pass häst hos Leif, Giant Bar.. han var eb riktig älskling:) Lärde mig mkt, iaf att vara hård mot dem, shit vad han busa med mig:D Saknar* :(

wilson
0

Diana Roll, min första ponnytravare, en riktig vilde från början men sen så underbar. Vi hade många fina stunder… Tyvärr bröt hon ett ben i hagen och fick avlivas på plats 2002. En häst som aldrig lämnar mitt hjärta! RIP

Pheobe
0

#2 WOW härlig ålder!

NatthaBlom
0

Men Jonna då… nu har du vell glömt Leo!! Han var ju en av dem första du fick köra! Leonardo II e. Annelunds Gasso u. Jasmine hade ett sista år kvar att tävla iår…. Han hade haft flera lättare fång "slängar" men det var aldrig något allvarligt med dem.. Men när han i vintras återigen fick fång så tror jag nog att jag aldrig har sett en häst lida så fruktansvärt mycket! Vi var in med han till veterinären han fick medicin det blev bättre men kblev sedan värre än någonsin min lilla sega ögonsten mådde så fruktansvärt dåligt.. Han vägrade att gå ut ur boxen han bara stod där livsgnistan var totalt borta… Jag han aldrig ta förväl av min lilla nalle för att jag ville så gärna att det skulle bli bra med han men när jag for till Andorra o Spanien i 2 veckor på tävlingar så såå fick jaag det samtalet jaag aldrig hade velat höra… Pappa ringde o sa: som du kanske vet så har vi fått lov att ta bort Leo.. Det fanns ingen jag kunde prata med om det där jag var ingen brydde sig om hästar el. djur i över huvu taget.. När vi var påväg hem så kunda jaag inte längre hålla tillbaka det.. Där satt jaag med alla slaom vänner o bvara bröt ihop totalt på flygplatsen i Schweich.. Dels för  att jaag samma dag Leo togs bort så sa pappa även att Tina också hade fått allvarligare fång.. hovbenet hade roterat… Det kanske var lika bra att jag inte var hemma när de tog bort Leo för jag hade nog inte klart av det

Men det känns även så fel att jag aldrig fick säga förväl! Det var bara så fel….

Jag ägde inte Leo, men jag hade haft han i så många år o han var min första ponny jag fick köra i trav…

_JonnaRoos_
0

Nattha det har du rätt i, det var typ den första jag körde:)  R.I.P :(

NatthaBlom
0

Jag får inta heller glömma!

Ceasar som var min absolut första ponny o den underbarsate varelsen jag någonsin mött! Redan sonär jag var 2år kom grannen gående med han hem till oss och där fick han stanna livet ut! När jag var bara 3 år så kunde jag rida själv på denna underbara ponny!! Han avlivades i gott skick på en stor ång  alldeles intill gården då var han 36 år!!

Pompe Dou efter självaSTE Pompe som var efter  Nepturn!! Jag tror nog att jag aldrig har hatat en häst så mycket någon gång! Redan när jag var tre år o skulle springa ut i hagen efter Ceasar så kom denna elaka ponny o sprang rätt över mig o högg mig i ryggen! Men jag tror ändå att utan han hade jag varit en nolla påå att fixa med hästar.. Pompe Dou kunde anfalla små barn närsomhelst! Men  efter några ggr han anfallit mig så fick jag lov att ändra mig! Visade man respekt för han och inte visade att man var rädd så var han helt underbar! Jag tror att han aldrig var något speciellt inom travet men det borde han ha varit! För när han som 26 år skulle ut i ett prov lopp med lilla mig i vagnen..6 år var jag! Tror ni inte att han kutar ifrån både Rustibust o Hogan  utan något vidare helt sjukt!

Chicago Eagle.. varmblod var också en märklig prick på jorden men springa kunde han! Med nästan en miljon insprungda pengar o rekord på 1.13!                                                                        Chicago o hans syster Queen Eagle som också var travare men utan nå vidare resultat avlivades för cirka 4 år sedan då pappa fått nog,.. SDet var fruktansvärt för jag o Queen hade precis börjat komma överens.. jag hoppade med henne i skogen o hon var helt fantastisk med några undfantag!.. Jag minns så väl den dagfen pappa sa att han kunde skjutasa mig till skolan för han skulle ändå åka det hållet.. vi lastade chicago först.. han såg så engslig ut o slängde en sista blick mot mig som sa rädda mig jag vill inte dö..   Den dagen satt jag bara o grinade hela dagen i skolan;(

Johansson
0

Hults Sputtnick fick lämna jordelivet hösten 2006. En speciell herre med ett bestämt humör och flera framgångar på travovalen. Nu går han på dess eviga gröna ängarna och betar och där tror jag att han trivs för i slutet av sitt liv var Sputte ej frisk och lik sig så där han finns nu har han det mycket bättre…

iiirma
0

#33 En fin Hultare var han :P Ett kort från Mantorp -->

Johansson
0

#34 Tackar… Visst var han fin våran Sputtnick..

linnrisedal
0
Hannna
0

#36 Hm..läs #33 :P

Jenniferohlson
0

Jikas Julia, Världens trevligaste ponny, ingen kunde vara snällare än henne.

f:1998

e:Jakobin

u:Jikas Julstjärna

Dog den 8:e december 2004 då hon blev påkörd.

Detta är det värsta som hänt. Jag älskade henne över allt annat o de komemr ja alltid att göra! En ponny värd att älska.

russingar
0

Vi vill hedra vår ISMAN.

Vi fick tyvärr hjälpa honom till de evigt gröna ängarna i augusti. Vi har (tyvärr) fler hästar uppe på dom ängarna, men ISMAN var helt klart speciell för oss. Han var kungen hos oss. 

Hoppas du har det bra där upp ISMAN

Anna_
0

Spicegirl's lilla föl, död redan vid födseln..

_JonnaRoos_
0

#39, Varför fick ni lov att ta bort honom ;( ?

russingar
0

#41  Veterinären har inget 100% svar på vad som var fel. Han låg i hagen och kunde inte komma upp, veterinären kom omgående men kunde inte ge oss något svar. Hon sa att vi inte skulle hinna till något djursjukhus utan han hade bara ca 15 min kvar!!!  Vår enda tröst var att det gick fort så han inte behövde lida ally för mycket.

_JonnaRoos_
0

okej hemskt;(

juliapettersson
0

Mina älskade kattungar Helmut & Lotti, båda blev påkörda :'(

FridaSimonsson
0

vila i frid Sheriff Hornline 6 månader på måndag,

Millaaann
0

#44 Vilka fina kattungar, tråkigt att dom blev påkörda..min katt försvann i september.. :(

Anna_
0

Pentagon Qui, avlivades efter en allvarlig gaffelbandsskada

Reva
0

Min lille Courage dog i mitt knä i förrgår, den 20 Dec 2007. En bld på han och mig i sommras, såå fina minnen alltså :'(

FridaNyberg
0

Jag saknar mitt förra varmblod nått enormt! Tog bort han i april iår, efter att han bräckt ner i senan på ett framben två gånger. Han var världens finaste enligt mig, jag lärde mig sjukt mycket med honom. Det var inte alltid en dans på rosor, men oj så många roliga stunder jag har med han! Glömmer aldrig sista segern som kom 2004, jag var så glad så jag grät. Har det på film, ryser ännu när jag ser det.

Han var egentligen aldrig min, men det var bara jag som tog hand om honom, så jag hade han som min egen. Även jag som tog beslutet att han skulle få sommna in och sluta lida.

R.I.P JUST TRY<3

Ilding226
0

R.I.P Ilding

Förlorade min russvalack i April förra året. Saknar honom sjukt mkt!

Älskar dig för evigt!

Lina-
1

Jag saknar min d-ponny Vestergårds Sif. Tyvärr fick vi ta bort henne för två år sen. Hon var bara tolv år då. Sif var en Import från Danmark, okänd härstamning och ras.
Alla våra planer gick i kras :( Jag skulle göra allt för att få henne tillbaka.
En annan häst som betytt mycket för mig var min c-ponny Winged foot. Hon var korsning mellan fullblod & welsh. Den ponnyn lärde mig allt! Det fanns inget hon inte kunde. Gallop, hoppning, dressyr, fälttävlan… Hon hade bl.a deltagit i GP ponny & SM i gallop. Jag kommer aldrig att glömma er <3

Millaaann
0

Jag vill hedra min första ponny, Skrållan. 3e december förra året tog vi beslutet att hon skulle få beta på de evigt gröna ängarna. Vi köpte Skrållan från en ridskola där jag red som yngre, hon var 14år då  och hon blev hela 27 år. Vi har haft många fina minnen ihop och jag kommer aldrig glömma henne! :)

R I P Skrållan *1979 + 3/12 2006

Andy
0

Min älskade Lojsta Andy som jag hafft i 17 år fick sommna in i mitt knä den 27 november iår pga sjukdom, saknar dig såå mycket, kommer alltid finnas i mitt hjärta.Han blev 19 år.

SofieStrindlund
0

Min första häst, Golden Rasmus dog Augusti 2004, ingen visste egentligen vad han dog av, men veterinärerna på kliniken gissade på tarmvred! Detta var bland det värsta som kunde hända! Min älskade kämpe som alltid gav allt! Med en nybörjare till kusk, och han själv som nybörjare så gjorde vi det bra! Hans finns för alltid i mitt hjärta! Allt gick så snabbt!

tearsofmemories
0

Sommaren 2002 fick vi hem våran första ponny Alva. En underbar envis liten shettis som blänkte av olika färger. Hade henne endast över sommaren på foder och lämnade tbx henne i slutet av sommaren då jag o syrran var intresserad avv ridning då och vi var för stora att rida shettis.

Idag ångrar jag mig verkligen att vi lämnade tillbaka henne , då hon nu är i himmlen på det eviga gröna ängarna. Ägaren som ägde henne då hade ingen nytta av henna så hon åkte till slakt.

kommer aldrig glömma sista gången jag såg henne. Jag o syrran hade flätat hela manen med flätor och bortstat henne så mkt att hon blänkte. kommer ihåg än idag hur hon galopperade runt i hagen när hon fick träffa sina vänner igen.

Kommer alltid att ångra att vi inte behöll dig <3

ostsiv
0

Mitt första russ Björksta Trollra e:Rasputin u:Trolleri f:-02 dog i en olycka hos oss vintern -04, Vi kommer alldrig att glömma dig Trollra trots att vi inte fick ha dig hos os mer än en kort tid.

plutten-92
0

joy marengo dog den 18 oktober 2007. saknar dig, va på graven idag och tände ljus.

snabbe-abbe
0

#9 Sheriff Hornline tyckte ja väldigt mycke om…spelade på han nästan varje gång han startade =)  han var jätteduktig! =)

Zofia
0

jag sdkulle vilja hedra Gervides Yuppie som jag tävlade.

Han blev påkörd och springer nu på dom gröna ängarna..

Han var en underbar häst med stor vilja.

Även om det var 3 år sedan han gick bort så kan jag komma på mej själv att kolla efter han när vi åker förbi deras hage…

Han kommer föralltid att ha en stor plats i mitt hjärta.

Älskade han oerhört.