Tips-ponny-drar
Hej, vi har en ponny på travet, hon drar så fasansfullt mycket, jag vet inte vad jag ska göra.. Vad jag än gör så lyssnar hon inte, hon stänger typ av.. Hon galopperar om jag låter henne vara.
Jag har testat att plocka med henne, bromsa löst och gå långsamt mer (så att hon inte får ont, men att man endå bromsar), släppa och ta tag i henne och jag har testat att inte göra någonting.. Inget funkar, någon som har något tips??
Eftersom du fortfarande går på travskolan så skulle jag börjat med att fråga om hjälp där 😁
Kan vara att hästen behöver käk, annat bett, något som klämmer någonstans eller är något bakrädd och skulle behöva bommul och halvstängt. Lägger den tungan över bettet så behövs ett tungband.
Kolla med någon erfaren i din närhet för det är svårt att göra något annat än gissa genom en skärm
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
- Redigerat 2022-10-24 22:01 av Nephi
#1: Jo, jag frågade dem på travet, hon sa att jag skulle testa plocka med henne, men hon stänger fortfarande av, 😊
Använder du bomull? Jag tänker att du vill börja med att testa att döva ned hästen
Be någon kolla i munnen när hon blir så
Stark så tungan är under bettet och inte över.
När kollades tänderna sist?
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
#3: vi använder huva, men inget under den..
Jag kan ju fråga travskolan😁 tack för tipsen!