Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1856 ggr
PromiseMinanMorfeus
0

Hur går det med....

Hur går det med träningen till säsongen 2008? Har ni dem i gång? Vintervila fortfarande? Full trim? Kul att veta:) Skriv gärna vilka hästar också:)

FridaNyberg
0

Jag har börjat köra igång min ponny efter två månaders vila. Sist jag körde han var i lördags, då var han grymt pigg och ville bara springa :). Så det verkar bra inför 2008. Han blir 4 år, och den kullen har visat sig vara väldigt stark, så jag har inga förhoppningar att få placeringar i årgångsloppen, men det hade varit roligt att få vara med iaf :)

Colt
0

Vintervila fortfarande

AmandaZ
0

Egentligen vintervila men rider ibland en till två ggr i veckan.

amandahandersson
0

Zolero gick första passet efter 2 och 1/2 veckas vintervila idag. Han ska få lunka igång 3-4 gånger den här veckan, sen blir det hårdare träning efter ett träningsschema. Idag var han i alla fall fin och tyckte det var roligt att komma ut :)
Han är den häst vi kommer satsa hårdast på att träna nu, han behöver det bäst.

Norrskenets Jupiter kommer köras drygt 2-3 gånger veckan de här två veckorna som vi har lov nu, för han mår inte bra av att vila helt. Men någon seriösare träning kommer han inte "drabbas" av förens februari. Han är otoligt lätt att träna upp och blir fort i bra form.

Razmus Raid är under inkörning, men går inte att göra någonting annat än att pyssla i stallet med just nu pga. underlaget. Vi har ishalka och stackars Musse som är oskodd kan med nöd och näppe gå ut i hagen, och i själva hagen kan han röra sig ytterst begräsnat…
Hoppas på bättre underlag så jag får prova vagn på honom!

Jagz
0

Jag har börjat köra lite smptt, tvp gånger. Det har gått mycket bra!

Geminii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vintrer vila fortfarande, men de måste igång mnu känns de som :/ är lite lat av mej :P

jonasjo
0

Vi kör Sobel ca varannan dag..han är två år så det blir ingen vintervila för honom,    planerar att han ska kvala någon gång i vår/sommar

_Jag_
0

just nu är det vintervila i form av skritt i två veckor
(börjar köra till helgen) sen ska jag köra igång enligt schema.
Han hade full kondition fram till att han började vila och har skrittats i backe under hela vilotiden så jag tror inte det blir någon fara att få han i finfin form till säsongen 2008 *hoppas* i alla fall inte att det blir det… vi ska försöka få lite bra placeringar nästa år och visa samma tider i vår som han gjorde på träning i höstas.

agnes_S
0

Tömkör/rider mina några gånger i veckan just nu. Ska väl börja träna lite mer på allvar snart… Hade tänkt att jag skulle rida in Olja också den här vintern, men först måste jag fixa en svanskappa till sadeln.. tur-bo känns iaf laddad, så vi hoppas inför säsongen 2008 =)

Mixie
0

Min går i hagen och skrotar.. tömkör ett par dagar i veckan och tar på släp.. ska sätta igång med vagnen på allvar så fort tid och hjälp finnes :)

//Mickan

divansson
0

Tränar på fortfarande ;) men kan inte rida längre, eftersom han totalvägrar och backar ner i diken hela tiden :/ men ja kör ist iaf

Mariasoderstrom
0

Det är inte vintervila och inte full fart, det är mest bara lugna gatan för att bygga upp fina och kraftiga muskler och en superbra kondition.  =) men dom verkar inte lida över det;) dom busar och far i hagen:)

Mixie
0

#11 ont i ryggen?

//Mickan

Tusen
0

Monita tränar på för fullt, eftersom hon har varit "ledig" hela året. tränar väl 4-5 ggr i veckan. Montró, har åkt på en liten förkylning, men ska träna igen när hon blir frisk. Primona och Triztan har satt igång lite smått igen oxå.

AK47Kalashnikov
0

Mina två tränar på och är pigga och glada. Aktiv har jobbat ett par ggr i veckan hela hösten, medans Zavanna haft ledigt fram tills för någon vecka sedan.

SimbaPebbles
0

vintervila

FridaMariedahl
0

Lusse tränas på :) Håller på att bygga upp hans kondition fortfarande. Har som mål att kvala honom till sommaren, kanske hösten, beror på hur mycket miljöträning han behöver.

skott
0

Mina 2 som jag har hemma vilar och kommer göra de en månad till iallafall.

De förtjäna en lång vila efter deras fina resultat iår.

VeronicaP
0

Våra är i vintervila fortfarande , fast de rids väl lite lätt nån gång så där , då de går på lösdrift så rör de sig rätt mycket ändå och tappar inte så mycket varken i muskler eller kondis de brukar vara lätta att få i form igen.

Jennie_A
0

Primavara och Primusa har börjat köras lite smått. Iva får vila vidare ett tag till….

hannibal-roll
0

Har börjat köra lite smått. Bara långsamt med mycket skritt. Känns dumt att inte köra nu när jag är ledig från plugget och har gott om tid. När plugget börjar igen i januari blir det bara på helgen, ev. i veckorna om jag har egen tid så jag kan plugga hemma.

DubbelE
0

mina är igång för fullt, håller på och bygger upp konditionen på dom då rocky inte har byggt upp någon grundkondition(aldrig tränad tidigare, 3 år) och ventil som mer eller mindre bara gått i hagen med rocky i 11 månader. har vart igång sen början av november med dom.

Nitro
0

Pigall är lite smått igång, har kört några gånger. Tanken är att han ska skrittas, men han håller inte med!! Det blir lite svårt då..

divansson
0

#13 nja, han är hur fin som helst i ryggen, han får massage hela tiden och är varm under alla täcken han har, inte ont någonstanns när man klämmer å grejjar och håller på. Men ja tror nog att det är för att han har fått bestämma över mig några gånger, så nu är jag chanslös. ren tjurighet skulle jag tro.. Men ja ska kolla upp mer noga nu snart, utifall det är något.

PromiseMinanMorfeus
0

Min 05;a Körs 2-3 ggr i veckan i lagom tempo…

Mina andra körs ca: 1-2 ggr i veckan så man håller kondisen i nogerlunda skick. Men ska snart börja köras igång på riktigt….

ozzkan
0

Vila ett tag till, tills februari iaf. Bara onödigt att ha igång de nu.

plutten-92
0

vintervilan avslutades idag nu blir det 3-4 gånger i veckan, sen i februari blir det 5 gånger i veckan.

GranoStall
0

Vi kör våra tvååringar två gånger i veckan i veckan. De börjar gå riktígt bra, vilket bådar gott inför kommande säsong. Av de äldre tävlingshästarna är Nasse och Candle dräktiga och Starre såld så det är bara Primus som kommer till start i år och då han varit skadad under en längra tid skrittar han bara än så länge.

kajsa-mini
0

har börjat så smått med igångsättningen ska börja för fullt i Januari… Stina blir bara förbannad om hon ska vila  så det är bäst att ha henne igång! Däremot lilla Julius (har inte startat)har gått som en klocka med vagnen i höstas så han körs bara då och då.Skrattande

Ingela.C
0

Jag tränar mina 2 russ inför nästa säsong, Forin (05) tränas under jullovet lite varje dag (ca: 3km i lungt tempo) då skolan börjar ska han få ta det lite lugnare några veckor. Cotton Field har jag börjat skritta igång efter vintervilan. Glad

olesen
0

Ingen vintervila. Russet starta ej förra året och hingsten vila några veckor i börjar av vintern

AndreaJonsson
0

Mina pållar har vila fortfarande men ska väl sättas igång lite smått nu:)

Har ridit på nicken lite då och då, typ ut i skogen och klättra, eller stuttsa över något hinder och så , han tycker bara det ät roligt att få komma ut och blir småsur när han får stå för länge :P

Digge (2 åring) , körs lite då och då och tycker att det är suuuuperskojj att komma ut, han springer på och verkar trivas som fisken i vattnet. Så snart är väl han igång:)

Backman
0

Umil: Min pensionär stod på vila från november till Lucia ungefär, men då fick han komma ut och jogga 1 gång i veckan i alla fall. Han blir så stel annars. Nu brukar han antingen få komma ut och springa lite med tvååringarna, vara med som sällskap till en som varit skadad eller busa med tävlingsrussen.

Tejas Jarita: Jarre går utmärkt att köra nu och har inte vilat något eftersom hon inte tränat något på hela året (född 05, inkörd under hösten). Hon får komma ut kanske 2-3ggr i veckan och jogga några kilometer.

http://vickelbyponny.blogg.se

AndreaJonsson
0

*33 loviiisa, ja älskar bilden :D

nemesis
0

kör regelbundet

Emsaa
0

#33 silken snygg grimma :) lyste fint om den (:

Backman
0

#36 Tack! Den var faktiskt helt ny när vi tog kortet! Det lyser bara nästan lika fint om den idag. Skrattande

http://vickelbyponny.blogg.se

wilson
0

Trofe är igång och har vart det mer eller mindre hela tiden, blir så grining av för lång vila, däremot får han testa nya "grenar" nu som träning inför att debutera i brukskörning och så tränar vi markarbete och hoppning…. Siktar på att vara igång för start så fort jag kommer i dressen igen:)

Balette tränas med Trofe så den lilla damen får springa fort, fungerar perekt och vi ser fram mot debuten i vår regi!

equuleus
0

Equuleus kommer att köras i gång nu lite lugnt så där var det tänkt nu i början eftersom han inte har blivit tränad sedan augusti, men när vi var ute i dag tyckte han att det var full fart frammåt på träningsbanan som gällde.

vilma-jessi
0

Jag har börjat träna mina hästar inför säsongen 2008:D Jag ska ha två hästar i träning varav min shettis vid namn Vilma som jag just nu letar kusk till. Jag har även inbörjat inkörning av mitt låne russ som heter Ess, hon har mkt energi inför detta året och tycker att livet leker ;) Ska förhoppningsvis även ha ett till russ som kmr nu till mig i januari :D