Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 4803 ggr
Mixie
0

Tvååringar

Tänkte bara kolla vad man får se för treåringar på banan nästa år ;)
Skriv gärna stam och bild om ni har.

//Mickan

ChristinaLindström
0

Valkyria

e: Tyson ll u: Regina ll ue: Brunte

johanna9
0

Dalsgårds Kanon

E:Tejas Monljus U:Papya som lämnat tomtebos Enoc

Pingan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tilly

e: Tyson II   u. Brandy - Ripadals Jinnic

(lite dålig bild..)

PromiseMinanMorfeus
0

Kålmans Piggelina E.Polar U. Kålmans Busan Ue.Bond

Lina-
0

**Gangster
**
e. Nordman u. Felicia Fri ue. Vagabond

Lina-
0

**Kraterns Kratesis
**
e. Stighelmer u. Jubla II ue. Filur

Mikaelasparrdal
0

Spice girl

e. Granit  u. Kryddan  ue. Vagabond

Turnado
0

Turnado e: Rusch U: Mirabell

Mariasoderstrom
0

Hults Raptor e. Bond u. Hults Axmira ue. Axel (:

Geminii
0

# har din häst samma mamma som mogwli??

Turnado
0

#10 jupps:) är det någon som har koll på mirabell avkomorna?

Bumbi
0

Persilja

e. Ripadals Benni    u. Pärla   eu. Ripadals Jecell

HK_ponny
0

TROJA

e.Raider  u. Tanne    ue.Vagabond

sofienordmark
0

**Carmilla

**e.Raider  u. Cajsa Kavat

AndreaJonsson
0

Diggiloo e. Micklas u.Hults varona  Skrattande

divansson
0

förlåt att ja bryter tråden men måste bara säga, det komemr bli riktigt spännande att se nästa år, fina hästar och bra stammar.. :)

CarinaA
0

Bjæraryds Julius,e Skotte  u. Kullens Julia

Colt
0

Thai Tonic

e. Tyson ll u. Emilia L ue. Nicklas ll

smedens
0

Micklo Nick (Micklas-Cloetta-Niklas II)                                          Solos Trym (Micklas-Solos Mysli-Darius Roll)                                Irmelin (Micklas-Welinda-Jesper)                                              Olympia Dar (Darius Roll-Rosenhälls Beata-Manfred)

[lufsen]
0

Giganten e Tyson II u. Russi

Majesty  e.Tyson II u. Snäckan

(Tror han stavas så)

FridaSimonsson
0

# 1 samma mamma som min Rutin :)

Geminii
0

#18 åhh linnéa hon är så fiin :)

amandahandersson
0

Ska bli spännande att se Micklas första årskull! :D

AndreaJonsson
0

Hur långt har alla kommit med sina tvååringar? :) själv sitter jag i vagnen , i både trav och skritt och snart helt utan ledare! Kanske har gått väldigt fort fram , men Diggiloo är sååå snäll att man nästan kan göra vad man vill och han lyssnar super bra på vad jag ber honom om :)

Mariasoderstrom
0

#24 Raptor tränas på för fullt med att få upp kondition osv men nu måste vi ta ett litet avbrott då vi ska kolla honom i munnen ! (: han var inkörd och lite körd redan då jag fick upp honom ! (:

mallan-nog
0

Montró

e. Drömprinsen u. Tejas Monita ue. Drömprinsen

Försöker göra något med "Tro" två ggr i veckan, normalt går hon på släp en gång och blir körd en gång. Har Kört henne själv sen april/maj. Hela inkörningen gick jättefort och lätt, hon tog styrning och kunde komandon redan första gången jag tömkörde. Hon är ju sen tidigare jättemycket hanterad så allt fungerade så smidigt. Vi har t.o.m. varit på banan och joggat några varv. Eftersom vi bor så nära (från sommarhagen är det mx 2 km till banan) tyckte jag att vi lika gärna kunde köra in och titta på varmbloden, skyltarna, stolparna och allt annat läskigt….Hade tänkt och börja "träna" henne efter guldruss på skansen den 9/9. Vi har än så länge mest bara tränat på att bli körd, men det blir ju lite "träning" samtidigt då… Längtar så till nästa säsong!

Bilden är tagen av agge (entill) på mälarruss, 41p och ungsto champion! /Stolt matte och uppfödare!!!!

sofienordmark
0

#24 Carmilla är snart helt inkörd.. sitter än så länge i vagnen när hon skrittar. Allt går jätte bra, fast hon har bara lite svårt att göra skarpare svängar, men det börjar hon vänja sej vid lite nu !
Hon var även med på mantorp den 26/6 när Agazzi tävlade där. Så att hon fick komma ut och vänja sej lite vid högtalarna, traktorn, massa hästar osv. allt gick prima då !

Turnado
0

#24 Ture är inkörd kan både skritta o trava i vagn. Men nu har vi han mest på släp,lite rädd för vägskyltar men oxå lite problem med snävare svängar men vi ska träna på det oxå.

Tusen
0

#26 Skrev fel på Montrós stam:

Montró

e. Trojka Viking     u Tejas Monita    ue. Drömprinsen

Rätt skall vara rätt.

[cancan]
0

Vi har ett tvåårigt sto; Palmbackens Fideli. e Jucent 391 u Ripadals Fjonkan 3465.

Hon är inkörd och vi hoppas hon är redo att startas till nästa år..

Colt
0

Min dam är under inkörning, kanonduktig på att tömköras och håller nu på att vänjas med vagn.
Det är en känslig dam som behöver mycket tid på sig.
Dessutom så ser jag ingen anledning att ha brottom och tokträna dem redan som 2 åringar…

MonteMira
0

Rackarunge  e. Manicken  u. Rigoletta Ernst ue. Ernst Mascot

VeronicaP
0

Våra 2 åringar går fortfarande på bete och är unghästar *ler*

Johanna tänk på att du får ta´t lugnt med han då han ska visas igen nästa år *ler*

johanna9
0

#33 jag lovar moster.. men jag har nog skaffat mej en två åring till :D kanon får ta de lugnt.. höhö.

Backman
0

Jag har en tvååring som är stallkompis med #26s Montró. Hon heter Tejas Jarita och är e. Tejas Monljus u. Hults Pirita.

Även jag försöker akktivera henne två gånger i veckan. (Då det alltid är Tro och Jarre som hänger vid grinden och ber om att få komma ut :)) En dag brukar vi gå en promenad eller så brukar jag ha henne som släpphäst efter 18åriga shettisen Umil. Andra dagen brukar vi fortsätta med inköringen, hon blir just nu körd med sulky och utan ledare vissa stunder. Hon fick på Mälarruss utställning i sommras 40p så nästa äventyr för hennes del blir guldruss 9/9 :)

http://vickelbyponny.blogg.se

Jlu
0

Jag har också en tvååring. Guldhagens Amber efter Lustig och undan Dilissabess och ue Helios =). En jättetrevlig tjej som jag körde in i Mars och fick börja träna i Juli/Augusti. Jag kör henne i lugna pass ungefär 2-3 gånger i veckan. Hon ÄLSKAR att träna och är ALLTID pigg och frammåt =)! Hon har också fått följa med ut på träningspass med stallkompissarna som är tävlingsponnyer och det tyckte hon var jättekul! Ibland är vi även ute på prommenader och jag longerar henne ibland också. Försöker träna så varierat som möjligt och tar det väldigt lugnt då jag vill att hon ska hålla länge. Tanken är att hon ska komma till start på våren nästa år ! =) Hoppas vi ses på banorna därute då! Mvh Jennifer och Amber!

ginher
0

Arn de gothia

Fick hem honom nu i fredas en 2 årig hingst efter nickolas G

tyvärr ingen bilderpå han en man ska fixa de sen han är isabellfärgad :)

ginher
0

här är en bilde på killen me polaren :P

Teja-Bea
0

Tejas Pirana   e.Tejas Monjus u.Tejas Zorrina-Pi ue.Junisorken uu.Piarina

Kommer till start i Cnox träning! =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Miii4
0

Jisses vad alla jobbar med sina små ;).

Vår är bara tömkörd en del, har ett halvår till på sig minst. Finns inga som helst krav på henne att starta innan halva Juni gått. :9

Glömde stammen:
Korsnäs Brådis - Ronina - Niklas II

MagganS-B
0

Hoppas ni tar det lugnt med era tvååringar, tänker på att dom växer mycket långsammare än varmblod……för ni vill väl tävla med dom länge??????

För övrigt, oj vilka fint stammade russ vi får se nästa säsong!!!!! Lycka till!

Miii4
0

#41 Håller med dig, just därför har vi ingen brådska med våran lilla :) Vill ha en häst som håller lääänge!!

Turnado
0

Vi tar det VÄLDIGT lugnt med Ture går i hagen o äter o blir glad.  I början av oktober så ska vi börja köra lite smått.

entill
0

Vem vet … kanske kommer den här unga damen till start nästa år.

Jonerta Viking e.Fridhems Jonatan u. Charlen

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Jagz
0

# 36 Riktigt fin =)

Jlu
0

#45, tack så mycket =)! Det är alltid lika kul att höra, blir så glad ! :D

Mixie
0

Min kommer nästa lördag:D:D
**Juniett **e. Tejas Monzun u. Junett
Samma mamma som godkände hingsten Timon. Hoppas på en del både på travet och annat :) Är tömkörd och mycket välhanterad men ingen brådska hä heller :)

//Mickan

MagganS-B
0

#44 Jonerta såg ut verkligen att vara "den alerta"….vilken hållning!

AndreaJonsson
0

Måste säga att de e både ´fina och välstammade ponnyer som kommer nästa år:D!!!

Håller med 41* självklart ska man ta de lungt!  Hästarna växer och måste få ta allt i sin egen takt.

Lycka till alla nästa år :)

ebba93
0

snart kommer min andra häst oliver pascalGlad   E.bond

Jagz
0

# 50 Fin :)

ebba93
0

tack

jonasjo
0

Vi har nyss köpt Sobel JSA E. Fax U. Säbys Sandy Bell,han kommer till oss nästa vecka.

Mixie
0

#50 Men Ebba han är ju inte två han är väl 4 i år? :)

//Mickan

johanna9
0

Släthans Tinny   E:Tyson II U:springlette.

hon är hel syster med Tiffy.

ebba93
0

jooo men skrev på fel sidaRäcka ut tungan

ebba93
0

jag skrev så blev de felSkrattande

Travtokig11
0

Det är riktigt fina hästar som startar nästa år ser jag Glad

ebba93
0

#54 men han ska starta nästa år i alla fall Räcka ut tungan

muskot
0

Ljungens Glimma född 2005
e. Korsnäs Brådis u. Ljungens Copia
Glad

StuteriQveiar
0

#14 Fint sto tycker jag. Ett sto i min smak…Skrattande

Våra tvååringar skyndas ganska långsamt. Hingsten är satt för vagn, och stoet håller på att seltämjas och tömköras. Stona står på tur efter hingstarna.

AnnaLundin
0

Jag har ingen egen här hemma, men jag hoppas att min uppfödning Hippotekets Ginza (e. Zeb u. Kringlan - Freddie) ska komma till start. Nu bortgångna Kringlan har totalt 6 avkommor, första växte över maxmåttet och är barnponny hos Zebs uppfödare, 4 avkommor har startat varav Blimunda väl får klassas som den bästa av dem hittills. Bara Ginza återstår alltså…

SofiaLindh
0

Jacson

F: 2005

e. John Russ u. Sippan ue. Junisorken

sofienordmark
0

#61 tack så mycket, jätte kul att höra :)

MonteMira
0

Snyft* Blir ingen Rackarunge för mig nästa tävlingssäsong… Ledsen Det var sååå många nya ettor på skolan som ville ha med sig häst så jag fick inte ha en till häst på skolan eftersom boxplatserna tog slut Skrikandesså jag önskar Rackarungen lycka till i fortsättningen och hoppas att han får komma till nån riktigt bra kusk/tränare som vill och kan utveckla denna härliga individ.

AndreaJonsson
0

igår körde jag min bebis alldeles själv för första gången :) Asså utan någon häst eller människa med. han var såååå himla duktig, brydde sig inte de minsta, förutom då vi kom hem till gården igen och en av varmblodshingstarna  tok bralla i hagen brevid vägen där vi körde ,  haha då fick Digge också lite spratt i benen :) Vi har även ött både, bil, traktor och lastbil med släp och blivit om körda, helt utan problem:D <3<3

MicaelLindblom
0

Så Charmig jsa

MicaelLindblom
0

Så Charmig JSA

e: Orusst  u : Ballerina

jonasjo
0

Har varit in med våran Sobel på travet en gång :) Gick superbra,provade och volta och så..och han var så duktig :)

SLennartsson
0

Ska bli gökul att se Micklas avkommor, eftersom att jag själv har en 06:a efter honom. :)

rebeccajansson
0

68 kul med en unge e. orusst måste vara rätt ovanligt. Tror inte att det finns så många startande efter honom.

Vi har en ev till start e. Nordman u. Sussan ue. Bond

hermitage
0

Funiper

E:Juniper U: Fina

inte in körd men hoppas det kan bli nån start nästa år

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3