Betäckning??
Hejsan kan ni komma med några bra hingst namn som jag kan betäcla mitt sto med?? Har funderat på gumino lr tyzon 2.. Men vet ni några mer bra hingstar så skriv gärna=)
Ja, Gumino och Tyson II är ju bland de två snabbaste och framgångsrikaste på ponnytravbanan.
En hingst som var bra i år och säkert kommer bli ännu bättre är Ernst Ronaldo.
En som lämnar fina avkommor är ju Darius Roll.
Mina personliga favoriter är Skärmnäs Pigall och Micklas.
Jag tycker även om Raider. Jag har en helmysig 1-åring efter honom som jag tror kommer bli jättebra.
Sen finns det ju fler… Vill du ha en hingst som presterat bra på travet eller vill du ha någonting speciellt och "ovanligt"?
Som sagt, det finns fler!

#1 aah, både trav och utställning.. Vi vill ha med bra stam. För tyzon har ju vagabond som pappa. han e ju bra. För vi ställer ut våra hästar mkt=) Och russet vi har, har väldigt bra stam. så fölet blir ju bra stamad isf=)
Min personliga favorit är nog Parat. Han har bra travrekord (1.44,1?), är ELIT-premierad och har fått höga poäng på utställning (minns inte exakta poäng, men runt 43). Dessutom har ahn ju vacker färg :P
#2 - Berätta gärna mer om ditt sto, för det är ju inte nödvändigtvis så att en hingst som själv är bra kommer lämna en bra avkomma med ditt sto. Vissa individer och blodslinjer passar helt enkelt inte ihop…
(sen kan jag inget om russen så jag kan inte hjälpa dig med hingstval…)
*tillägg*
Generellt säjer man att stoet och hingsten bör ha samma goda egenskaper så att dessa kan förstärkas. Sen bör hingsten vara bättre en stoet i hennes svagaste egenskaper. DÅ har man störst chans till en riktigt bra avkomma.

Precis som #4 skulle jag vilja veta lite om dit sto innan jag säger något om hingst. Enligt mitt synsätt är stoet viktigast, sedan kan man hoppas att hingsten kompleterar på ett bra sätt….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#4 Ocka hon har fått 41p på utställning.Trav rek ligger mellan 2.10 och 2.15. hon e efter: e.Rival G u.Ocala ee.Manus G eu.Pinella ue.Axel uu.Netta. Så där e mamman och pappan och deraas mammaor och pappor=).
Ocka är fux, ca 126cm, hon blir 9år.
Bild på henne ---->
Det finns en jätte fin bild på henne på hemsidan..Och där står det mesta om henne, kan missta nått.. www.nillasstuteri.se
jätte fin bild på hemsidan! hon värkar ha gjort bra ifrån sej i travet oxå!

#7 Ja lr hon har typ bara gjort minst 10 starter för ca 5år sen och fick bra tid .. Men ska börja tävla med henne nästa år=)

E det någon som har en bild på Parat, när han springer på travet om han gör det. lr en vanligt bild=) Tacksam

Uron G Tycker jag är en jätte fin hingst:D Han har rekord 1.49 och har dessutom 44p inom utställning!(om jag inte minns fel) Jag hade tänkt betäcka mitt sto med honom 2008, hoppas på att det kommer bli ett fint föl!!!!

Jag skulle ju självklart rekommendera Skärmnäs Pigall.
Bilder på unghästar till salu efter honom finns på denna sida! :)

oh, Uron G såg välldigt fin ut tycker jag ! :D

jag tycker darius roll är fin!!!

Skulle vilja betäcka mitt russ oxå, men vi ska inte hålla på med avel, så de lär väll inte bli nåt, men på henne skulle jag välja en vagabond elr nicklas stam tror jag, för hon är e. Polar och ue. Ernst Mascot. (uee. Munter, ee. Brunte, uuee. Brunte) Skulle det vara dumt att ta Gumino, som är ee.Brunte och uee. Brunte, det skulle bli en rejäl linjeavel.

Men Vagabond avkommorna, Darius Roll och Tyson II är ju intressanta.
Niklas avkommorna Ernst Rolf, Stort + u. REGATTA (för linje avlingen av Klippman, Rolf: eeee. Klippman, ueee. Klippman, uue. Klippman och Tösen: eee. Klippman )
och Micklas (oxå linjeavlingen av Klippman; eeee. Klippman, ueeee. Klippman. ) Manfred på hans sida är en bra hingst, lämna bl.a. Marco II, vunnit flera stora årgångslopp. och mor till Micklas, Memory har ju lämnat en del segrande avkommor.

#16 Efter Ernst Rolf blir inga föl, men helbrorsan Ernst Romeo finns ju istället !

Uron G & Darius Roll tycker jag är jättefina :)

Ernst Rasken 511 :)

#18, Betäcker inte han elr, e han inte godkänd elr varför ingen Ernst Rolf? :D

#21 dels är han ju exp. till norge sen var det väl oklart om han var fertil eller inte.
//Mickan

#21Ernst rolf är väl steril.

#22, #23 Okej, tråkigt, men det lär ju inte bli föl för Tösen ändå :P
jag tycker pigall är fin
Darius Roll helt klart min favorit!
Han lämnar bra tävlingshästar med ett bra psyke tycker jag..
Som utställningshästar kan ja inte svara på för vi har inte ställt ut våra men jag tror att dom skulle vara bra på utställning me..

Skotte är min favorit. Han lämnar hästar med bra temprament och är en underbar hingst.

Kort sagt, betäck med en hingst som kompleterar ditt sto väl!

#29 Oj han ser ju ut som en tjock nallebjörn på de kortet :)
Darius Roll! Vi hade hand om honom (+ Dolly Roll, Diana Roll och Dulilla Roll) från han var 6 månader tills Signe köpte honom. Han var jättemysig och trevlig, otroligt social, fast han inte varit så mycket med människor som föl. När vi skulle börja leda honom så visste han precis hur man uppförde sig, gick bara efter som en liten hund. Han blev ju en riktig kelgris också på kuppen eftersom han var så otroligt söt med jättelånga ögonfransar…..