Barfota!
Vore hestar går barfota. Om der blivar for mycket slid anvender vi Marquis hovsko. De har luftkamare som moderna kondisko. Man pumpar up dem tills de sitter fast. Även i sko går pållarne barfota.
Se även www.marquis-vetec.com
Vi har också våra hästar barfota och använder oots som heter easy boot. Fungerar bra så länge man inte snabbkör.
Se länken: www.easyboot.com
eller www.easyboot.se
som är en svensk sida

Min Shettis har användt Easy Boots i några år, då hon har väldigt tunna hovväggar och hovarna går sönder på våren, så det går inte att sko henne då.
Tack vare Easybootsen så har hon nu fått starkare hovar och har riktiga skor på sig fram för första gången på 3 år! :')
Jag tycker att bootsen satt bra, ja red i genom lera och över stock och sten, minns inte att ja tappade dem någon gång förutom nån gång när ja inte satt dit dem ordentligt.

Jag försökte ha utan skor på min bagge, men hon blev för ömfotad så fick sätta på skor" jag tycker de e bra om domkan gå utan sålänge som möjligt
Jag kör också barfota, speciellt nu på vintern. Om det sliter för mycket väljer jag dock vanliga järnskor.

går inte sånna sönder ganska lätt? :P eller är det om man går mycket på asfalt och hårt underlag?

Golf både tränade och tävlade barfota denna säsong. Min ridhäst har varit barfota i flera år, och nu i vår ska jag testa ha Rosalie barfota så länge det går.

Min häst har vart barfota tills nu.. vill ju gärna ha henne barfota senare också men kommer inte ta av skorna "bara för att" utan vill veta vilken balansering som passar henne osv.
//Mickan
Här är det nästan omöjligt att ha barfota just nu… Allting är bokstavligen istäckt! Igår kom det ett lager snö, men det blev ju som ännu halare när snön la sig som en filt på isen… Stackars Musse som är oskodd kan knappt gå i hagen ;/ Dom andra två klarar sig dock!
Klasse och Lill Klas har gått barfota hela livet. Krångligt på vintern med isstyltor :/
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.