Olycka??
Har ni råkat ut för någon olycka på travbanan nån gång..tex. hästen ramlat, du har flygit ut m.m ?? Skriv gärna och berätta=)
Hmm luddan har sparkat mig 2gånger:P 1 gång på östersund för nått år sedan.. och då vart vi strykna pga oreglerighet :P ingen aning vad som flög i henne men hon ville helt enkelt inte springa i volten :S så hon kicka o cpa sig hela tiden. och en annan gång var då vi skulle köra snabbjobb. och då kicka hon så att hon träffa hjälm kanten :P

mm aj då inte kul=/

Hm en häst stegrat och jag ramlat av :P
Hehe, en gång på jularp, då jag körde Lill-Helge i hans första start, fullt med hästarna på volten, han var hingst och oerfaren, stegrade sig så att jag ramlade av som tur väl var fick dom tag i han direkt och jag fick starta, vi vann överlägset på en fin tid. :)

4# oj! snacka om att du borde varit stolt då? x'']

Ett russ jag hade förut som heter Pronto började sparka och bocka så att vagnen välte runt,fastade med tömmarna i armen men kom loss var på banan så han sprang en bit sen var det några som fick tag på han.

Nej fyyy…nu är jag trött på att läsa om otäckheter! :P
Mobbing och utanförhetskap, smärta, olyckor….
Man blir bara deprimerad av att läsa =(

Min ponny (Acrobat) Har slagit en gång så han fick benet över skalmen men har dock aldrig träffat mig som tur är!
men han har dock varit nära att slå mig ur vagnen ett par gånger men har ej lyckas eftersom jag alltid har haft ordentliga slaggjordar!
men det har gått åt en del checkar ;)
Foto: Maria tegenfeldt
"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

Jag flög ur sulkyn på bergsåker för nått år sen. Körde min shettis Ping Pong Lanzo och hon fick för sig att stanna, så när vi hade voltat och va i första kurvan stannade hon.. Så kom de en tjej en bra bit bakom mig, men istället för att svänga ut ordentligt så tog hon en snäv sväng runt mig och körde in i mitt hjul så jag flög på skalmen så sulkyn välte och ponnyn sprang iväg, de slutade dock inte så illa! Fick en hov i ögat, men som tur var hade jag glasögon så de blev bara märken efter dom, så blev jag trampad på benet.. Blev omkval med ponnyn..
Sen blev jag påkörd en klubbdag av en annan skenande ponny, som körde in i mig, då min ponny också stack och jag flög, lyckades dock hålla mig kvar så jag satt på hjulet och fick tillslut tag på tömmarna och fick stopp på ponnyn! Fick bara benet i kläm annars slutade de också bra!
Så flög jag ur vagnen hemma när jag körde russet jag lånade förr, hon blev rädd för en moped och stack ner i ett dike, där hon gick omkull och jag flög fram och landade på hennes rygg, sen när hon reste sig så ramlade jag ner mellan benen och hon trampade på mig, och sprang iväg, de slutade med en krossad vad för mig och ponnyn blev nog lite bakrädd..
#7, jag håller med… Ska man inte vara glad när det är jul!?

Min häst som jag har på foder, Brita, har jag en del historier om. Det började när vi skulle köra in henne, hon skenade mest runt och en dag gick jag bredvid henne på åkern med longerlina, hon får ryck och gasar på och den där longerlinan är av nylon så den bränner verkligen in händerna! Det slutar med att jag fick en äckligt stor blåsa, Annars så har jag vart ute på sken tur med henne tre gånger, en av dem slutade lyckligt eftersom de va en häst framför men dom andra två gångerna inte lika bra.
Första va i april, hade precis tatuerat mig den dagen så man va ju ganska mör allaredan, hon får ryck o drar in i skogen, jag ramlar på en stubbe. Hon fastnar i en gran o jag får gå hem med henne typ 5 km. Men hon klarade sig mycket bra, bara ett litet skrapsår på bakbenet.
Andra va på dubbeltravet i augusti, jag kände på mig att hon va lite instabil redan från början men tänkte inte mer på de, hon brukar va lite jobbig i början men lugnar ner sig sen. Men i första kurvan böjar hon iaf att sparka, hon träffar mig på smalbenet, på låret och mitt mellan benen. Hon drog en sken tur och jag vet inte riktigt när dom får tag på henne men de tog ett tag iaf. Brita slog sig ingenting då heller.

Det olycka jag varit med om var i defileringen till ett gubb o gumm lopp. Shettisen Anton, som jag o en gubbe körde defilerade och vände strax innan första kurvan, men eftersom vi hade rockard så orkade inte anton riktigt. Han ställde sig på bakbenen o gjorde så att både han och vi gick omkull. Fick skära loss selen för att få lös anton, samt att skalmarna på rockarden blev helt vridna. Alla tre klarade sig utan skador , dock bara lite skärrade.
Veckan efter hade Gubben som suttit med skickat ett brev till mig där det stod att han hoppades att allt var bra med mig o Anton. I brevet låg också en hundralapp som han ville att jag skulle köpa morötter åt Anton med:)
Efter denna händelse var jag så pass chockad att jag inte ville köra på banan igen, men med stöd o hjälp från min ponnyklubb o vänner så vågade jag tillslut :)
Anton sattes för vagn senare och det gick hur fint som helst :)
Japp. Med Icent i hans första start. Var vid samlingsvolten på Östanåkra. Så skulle jag rätta till tömmen, så min syster höll ni honom för att han skulle stå still, men hanär så pigg och gillade såklart inte detta. Så han stegrade sig så att jag ramlade ur vagnen och sen dess (2004) har jag en ryggskada som jag kommer att få leva med hela mitt liv. Orsakar även att jag inte kan hålla på med hästar så mkt som jag velat. :(

Jag har vart med om de med Reva, de var provstarter bakom bil och hon var laddad som bara den, jag satte mig upp bakom henne och hon reser sig rakt upp, som tur är balanserar hon på sulky däcken och sen ramlar hon bakom, pga de hann jag komma undan o slapp få henne på mig, för då hade ja nog inte skrivit detta. Nu har vi stegrings jord på henne, för hon är väldigt lätt fram när hon e taggad
# 12 Söt.

Jupp :p nypon fick tok spel och börja galopera och sen så sparka han bakut och jag han inte hantera det så han sparkar så han fastnar i tummarna och drar med sig dom , sen så hadde ja inget och hålla i så jag tog beslutet att antingen hoppa av och då kanske han skadar sig o blir på körd :( så jag stalde mig i vagnen när han skena och sen hoppar jag på ryggen och får tag i tummen och sen fick jag in han tillslut ! , jätte läskigt , men häldre den än att han skadar sig!

mm hemska historier..hoppas det går bra för er framåt.. GOD JUL och GOTT NYTT ÅR på er alla=)
För några år sen så körde min pappa en `stor häst´ som var så het att hon kväde sig och ramla ihop mitt under löppet!!! Men som tur var så ramla hon och pappa in på inneplanen annars så hade dom blivit trampate av hästarna som låg bakom dom…Men båda klarade sig utan några skador
#10 det borde inte va så kul när Brita är så dum!

# 13 stackare :(

#16 hoppade du upp på ryggen på hästen? :O
//Mickan

I sommras så fick jag en häst över mig i volten när jag körde O´zon. Han blev så paff så han reste sig rätt upp för att han inte kom nånstans, så då tippade jag ur. Han kom loss och travade iväg ensam i 500 meter, men sen fick dom tag på han. Han har ännu men efter det, är bakrädd i lopp och galoperar lätt när det kommer upp hästar fort bakom… Väldigt synd då det är en kapabel häst.

bara när jag skulle kvala Aniara 2 på jägersro, allt gick skit bra tills 20m innan mål då tömmen går av från bettet, & det var vänster tömmen & hon var lite sån som ville ut mot höger så hon svängde ju över i full fart & börja springa iväg & jag hade inget att hålla men som tur var kom morsan springandes & hann ta tag i henne :D, men hade det bara varit höger tömmen så hade hon klarat valet, LITE SURT ! :/
Har råkat illa ut två gånger. Båda gångerna på tävling dessutom….
Första gången var på Åmål. Blev påkörd i volten. Inte mitt fel, en annan kusk tappade kontrollen över sin ponny när vi vände upp på kör och ponnyn försökte ta sig emellan mig (som var längst ut) och ponnyn innanför. Vi krokade ihop och mitt sulkyhjul vek sig. Jag ramlade såklart ur men som tur var stod min ponny helt stilla, var bara att borsat dammet av häcken (som blev BLÅ) och promenera av banan. Fick låna en annan vagn och fick starta eftersom ponnyn aldrig kom lös.
Andra gången var det samma visa. Ett annant ekipage strulade till det och min häst, som var nervös sen tidigare olyckor blev rädd och sparkade av mig. Jag lyckades själv krypa av banan och kände mig rätt ok. Körde ett lopp till den dagen men fick svårt att andas på kvällen. Åkte till akuten och blev inlagd med en sprucken lever.
Så, man måste inte strula till det själv för att råka ut för tråkigheter.

#24 aj då . tråkigt=/ Men det va ju tur att det itnre blev värre =)

#24 uchs elin det andra känner jag igen :/

Aldrig på bana.. *Peppar,peppar* Däremot hemma, hästen "skenade" sperkandes och drog in i skogen.. Jag flög in i ett träd och bröt armen, tack gode gud klarade sig hästen utan en skråma .. Tur i oturen :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Jag körde min shettis och han fick nå cp ryck så han börja slå som en galning och träffa mej så jag blev gul och blå hela jag :/
På mitt första russlopp gick det lite galet till. Startade en kompis russ och i volten så började han slå. Men sen fick vi honom att sluta slå och vi voltade på nytt.
Starten gick, men efter bara kanske 50-100 meter så började han slå och det gick fortare och fortare. Framför läktaren träffade han mig så hårt så jag flög ur vagnen. Men jag fastnade med foten i tömmen och russet försvann iväg och sprang in på inneplan. Men dom fick tag på honom och han hade inte ens ett skrapsår. Jag därimot fick åka ambulans till karolinska. Men jag hade bara en trippellårkaka på högerbenet och en massa blåmärken och skrubbsår.
Så jag hade tur i oturen :)

#29 va de en svart eller mörk häst på valla i somras eller förra sommaren :P
//Mickan

ushdå.. :P läskiga saker :P man har vel tur som inte vart med omnågot liknande själv, enda är typ när han stegrat sig, har alldrig ramlat ur.. :P bara ramlat Av,
Fasst tre gånger bara, en gång när ja red en annans häst, sadeln gled under magen, en annan gång när ja red ett varmblod vid namn Fortfarande, han snubblade å ja flög över huvudet på han ;) och för några veckor sen, på harry, han snubblade i en hage, han gick ned på knäna och ja åkte över huvudet ;) hehe, de va kul ju. så mkt snö då också, red barbacka då också, sen harry tyckte de va kul.. :P
Jag körde ett lopp och kom in sista sväng och jag ligger bra till nästan så jag kan vinna , där det nån som kör på en såndär vit pinne och min häst blir rädd för sken galopp men inte så länge jag tar tag i honom för att ta ner honom i trav igen jag får ner honom och han börjar slå han träffa min fot och gjorde bukla i vagnen men jag fick honom att sluta slå , och vi kom 3.a i mål .
Om han inte hade börjat slå hade jag vunnit:( Jag fick Varning för att jag störde 2 ekipage när han slog , men jag kunde inte gör nånting

jag var ute och körde en häst i skogen när han plötsligt blev rädd för något och började skena och slå, jag ramla av vagnen men fasnade med västra benet i tömmen och släpades ca 150 m då kom jag loss men hästen sprang hem. Mitt knä skadades och jag har fick lov att sluta med fotbollen dels på grund av mitt knä som aldrig kommer att bli sig likt efterdet som hände i sommras.
#30 ja det var en svart häst..