Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 752 ggr
Belindaa
0

Stuterier

Är det någon här som har funderat på stuterinamn och namn till hästarna om ni ska ha ett stuteri nån gång? ;) Skriv vad ni har tänkt! (:
Och ni som redan har stuteri, hur kom ni på stuterinamnet och hur kommer ni på namnen till hästarna? :)

FridaSimonsson
0

Stuteri Labra lege ;)

Min brors rappgrupp tkr det är grymt snyggt :)

elr Excelisor som hans förra grupp hette, betyder mot högre höjder :)

Belindaa
0

kan skriva själv då . ;)

På skolan så rimmade våran lärare Boel på Noel-Joel-Boel. När jag hörde Noel tyckte jag det var så fint, och vi fick senare reda på att Noel förr i tiden betydde Jul lr något sånt. Direkt jag hörde Noel tänkte jag &så på att DET ska jag döpa en häst till om jag nånsin ska göra det och om det är en hingst.
Sen när jag tänkte på stuterinamn så tänkte jag på Noel (som var det ända namn jag kommit på då) och vad det innebär och sådär. Och julen är ju på vintern, och jag tyckte Vinterns Noel var välldigt fint (:
Så stuteri vinter! Och namnen ja kommit på än så länge som jag tycker är superfina är Noel, Choklad och Melinda. Sen finns det ju flera namn som man kan tänka sej!

amandahandersson
0

När jag börjar föda upp russ (som jag tänker börja göra när jag blir lite äldre) ska stuterinamnet bli A.A.

A.A. står ju för Amandah Andersson ;)

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har drivit Stuteri TEJA i Eskilstuna sedan 1986.

Namnet TEJA kommer ifrån stuteriets grundare (mina föräldrar)

• Torsten
  • Ewa
  • Jacobsson
  • Alpmark

När vi döper uppfödningar så försöker vi få med en del av namnet från både mor och far. Russen som kommer från Mona-Lena stammen har i största mån alltid döpts med "MON" i namnet. Och shettisarna från Bonnie med "BON" i namnet.

Sedan kombineras detta med hingstens namn. Ex:

• Tejas Primona (u.Anemona e.Drömprinsen)
  • Tejas Bon-Mickette (u.Tejas Du-Bonette e.Algunnens Micko)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Emsaa
0

har inte tänkt så mycket på just stuterinamn får väll bli stuteri lindqvist eller nått haha :) men har alltid velat föda upp en russ hingst som heter lucas .