Fläta?
Jag har tråkigt:P Berätta lite.. har ni pannband med namn till era hästar? Har ni fläta vid tävling, rosetter? Kanske förbygel med namn?
Jag har pannband me namn på alla mina tre :D mörkgrön me vit text :D sen så har Rosalind en FÖRBYGEL (nöjd Jonna?!) me hennes namn på..
Alla har flätor i manen när dom tävlar, blå/gula band :)..Arnold o bonzon har ibland fläta i luggen… x)
Pärre har ett blått med vit text på sitt pannband, sen en svart förbygel med silvertext med hans namn på, brukar ha fläta i pannluggen för annars ser han NADA! :)

Alla mina hästar har pannband med sina namn på och fläta i manen, de med mycket pannlugg har även en fläta där.

mina har pannband i blått och vit o sen fläta i manen..

inga flätor här inte, någon ponny har väl haft pannband men inte många. :P

Min Svartkrut har pannband med namn på, förbygel med namn och alltid lyckofläta i manen. Svart, vit och guldiga stjänor! =P Sen har Icent och Timoon-X varsitt namnpannband och vi har alltid lyckoflätor på alla. =)

Har pannband med namn på.. Å en blå/gul fläta i manen och så flätar jag pannlugger och sätter dit en liten blå/ljusblå rosett.

Colt har svart pannband med vit text på! =) Hade alltid fläta i luggen och en i manen med sånt där sidenband förut men sen så glömde jag totalt bort att fläta nånting en tävling och då tog vi våran första seger :D haha så sen dess har ja inte haft fläta (A) tror de betyder tur att va utan! :)

Kan man köpa en förbygel med namn på, på internet? Finns det någonstans i detta land eller måste man gå in i en affär och beställa :P

Zelda har ett svart pannband med silver text.
(hon har inte tävlat ännu) så har hon svart/rött zelunderlägg och förbygel och så har hon ett rött huvudlag, fläta i pannluggen och i manen med röd/vitt men ska köpa svart också
Risarvens Melker, Mekken har ett blått pannband med svart text elr om de e vit text kmr inte ihåg ;p och så har han ett blått huvudlag och blåa tömmar..
blå/ vitt selunderlägg och förbygel..
tror de var allt ;)

och mekken har vit/ blå fläta i manen och ibland i pannluggen ;)

Mina har alltid fläta i pannlugg och man. Gröna pannband men namnet i vitt/silver.
Rosett med pärla i pannflätan, grön på den lilla och vit på den stora.
Vit, grön och svarta band i ponnyns man och vit silver guld band i manen på den stora.(siden)..
vitt selunderlägg på båda. Vit förbygel på den stora (värmer i grön vit om det är lerigt) och grön vit på ponnyn (värmer i läder om det är lerigt.) Och självklart vit hätta om dom inte har öronkappa.
bilden är Kia i värmningen, dock inte riktigt stylad ;)
Russet har pannband med namn på. Shettisen har en guldkedja med "diamanter". Har alltid fläta i pannluggen, knyter ihopp med en liten rosett med en liten diamant i mitten ;)
Hannibal har ett pannband med namn på! Han är den enda jag köpt det till. Är man mattes gullegris så är man…..
Ibland flätar jag, oftast luggen då. Har dom lång och tjock lugg är det rätt praktiskt med fläta om man ska ha huva å sånt.

Mina två har svarta pannband med deras namn i vitt. Ingen av dom har fläta i pannluggen för dom har för lite pannlugg :P hehe
Pannband med namn och fin fläta, har dom alltid på tävling.

Jag brukar ha fläta i pannluggen och en gul mössa på (inte med öron), sen brukar jag fläta in ett gult band i manen längst fram vid huvudet. Har inga förbyglar eller pannband med namn på ännu. Men vi brukar alltid ha gula saker i våra hästars man, det är ju trots allt våra färger =)

Jag brukar ha fläta i manen, med Grönt band, jag har en grön förbygel (tyvärr utan namn) och sen så vill jag vääääääldigt gärna ha ett pannband med hans namn på (grönt med vit text :P)
Plexus har svart pannband med vit text.. med hans namn ;) Röd-svart huvudlagsunderlägg, flätad pannlugg och fläta med svart och rött band i manen. Svart-röd förbygel och selunderlaget är svart-rött xDxD
Haha va tråkig du e hanna :D

Oj, glömde säga att han har fläta i pannluggen alltid, och att han har en grön/svart/vitt padd under selen.

Tänkte på det.. Det finns många olika förbyglar. Smala och breda. Min förbygel till Svartkrut är väldigt bred. Hur ser era ut? Glömde skriva i mitt förra inlägg att Svartkrut har både Vit förbygel och pannband med svart text. Icent och Timoon-X har däremot tvärt om, svart med vit text, på sina pannband. Min förbygel beställde jag på Jägersro Horseshop. Där kostade den 490 kr, och jag är jättenöjd med den! /Sanna
Jag kör med fläta i pannlugen och pannband med namn 

#29 rätta tackter bella :p

Pannband med namn.. färgen är svart och texten är guld.. Han her fläta i luggen och ibland i manen.. isåfall är färgerna på banden blått-(ganska mörkblått) å Guld.. skulle Inte vilja ha förbygel med namnet på… :P skulle inte passa till min häst.. :P han har ingen ponnyförbygel enns.. han kan inte ha de för de är så små i halsen.. han har en för stor häst ist.. ;)
ibland har min en fläta på pannlugen. och hon har alltid fläta i manen.. om jag inte glömmer bort o göra en förståss =) hihi och jag har blågula siden band imanen.. åsså selunderlägget är blåttvitt med svart kant… åsså svart på gjorden :)
åsså har hon en gul o blå förbygel :) och en gul o blått pannband :)

Pannband på shettisarna med namn samt namn på förbygeln..

Shettisen Ping Pong har ett pannband med sitt namn på. En förbygel som är röd, svart och vit. Hon har alltid en fläta fram, med en rosett med en pärla i + att hon har en fläta i manen med rött band. Och ett selunderlägg som är i samma färger som förbygeln.
Russet Dinny (har inte startat ännu, kommer starata nästa år..) , men hon har ett rött syntetiskt huvudlag, och kommer ha en förbygel som är röd och svart, och ett selunderlägg som är lika.. kanske en fläta i manen? 
Jag har ett svart V-pannband med ett strasshjärta och blå/vitt sidenband i manen.
på den andra ponnyn jag har tävlat i år har jag haft röd/vitt pannband och röd/vitt sidenband i manen

Ponnyn jag rider monté på hon har bara panband med namn på. Grön balgrund med svart text "Kantarell". Jag vill gärna ja fläta i både pannlugg och man, men jag får inte ha det för ägaren :p han tycker det ser töntigt ut!

Fläta i manen med rött band samt huvudlag med namn och förbygel med namn båda två svarta med vit text:D
pannband med namn på svart vitt (rovalds Zoylett )fläta och ibland fläta i manen och läderförbyggel .
Men ästa år skall hon vara röd :P
Och shettisaen hade alltid fläta och sveriges färger , sen namn på pandbandet (petros kinda) ,men var ett tryck fel på dte så det står petrUs kinda ,hehe hon har haft blå/vita färger med .
Och Daimen hade blåvitt eller helsvart .oftast ingen fläta

vet någon vad det kostar med en förbygel med namn?
Har ett svartpannband med namnet i guld till shettisen, vanligt guldpannaband åt russet. Sen har jag alltid fälta me X)

Fläta i pannluggen, (rödaktig rosett ibland) och ibland i manen med ett rött band..
utrustningen annars är en blå-röd padd, blå-röd förbygel(utan namn) och en blå-röd huva,men utan öron.
Ett mycket fint ekipage…då kusken har en jättesnygg ny dress åxå.Alban och Marcus Hultman:P heh

Pannband med namn åt alla, en har diamant-pannaband :P & alltid fläta med rosett.

Make My Day har ett pannband med sitt namn och min dotter envisas med att göra en fläta på honom vid tävling, tack och lov ingen rosett!

# 47 Örat :)

åå har Maracas fått en förbygel :D

#48 Oh ja :P

Jag har bara fläta inget namn på forbygel eller pannband

Flätad lugg med gummiband bara. och sen pannband med namn i blå/gult..
Isac har pannband i svart o lila med namn och en svart/vit förbygel, sen har han ingen fläta för det ger otur för oss :) (hehe)

Har redan skrivit, men det har ändrat sig lite sen sist ;). Jesper Burge har fått en namnförbygel, vit med svart text. Sen har han namnpannband sen innan, vit selunderlägg, vit huvudlagsunderlägg och vitt band i mannen. Sen fläta i pannluggen med vit rosett.
Mina andra varmblod har vitt selunderlägg, vit förbygel, vitt huvudlagsunderlägg, namnpannband, vitt band i mannen och vit rosett i pannluggen.
Ponnyn har vitt selunderlägg, vitt huvudlagsunderlägg, vit/svart förbygel och blått/svart pannband, men ska försöka skaffa namnpannband till han :). Även han har vitt band i mannen och fläta med vit rosett i pannluggen.

på Fuxan ska jag ha (hon har aldrig startat)vit förbygel och vitt selunderlägg. Namnpannband vit med blå text och sen ska hon ha en fläta i pannluggen med rosett och kanske fläta i manen med sidenband i typ vit, blå och guld

Befana har namn på pannbandet (svart/ men silver text) och flätta med vit rosett och förbygel men namn (blå/med röd text) :D det är fiint!!

Min stora travare har:
- Vit/ blått selunderlägg
- Blå/ vitt "öronunderlägg"
- Blå/ vit förbygel
- Blå/ vitt pannband
- Vit/ blått grimskaft
- Vit/ blå grimma
- Har någn nån idé på va jag kan skaffa mer?
Jag har:
- Blå/ grå/ vit dräkt
- Sponsrad av Mustad,som har grått/ vitt/ blått
- Sen hoppas jag att vi kan skaffa en blå/ vit sulky
Jag ska beställa nya pannband och förbyglar åt hästarna. Måste bara knepa ut vilka färger dom ska ha… Funderar på röd/vit åt Juppe, röd/orange åt Zolle och röd/svart åt Musse. Hm….. Knepigt.

Minns inte om jag skrivit här innan, isf gör jag det igen ;)
Polenta har;
Svart/orange selunderlägg
Svart/orange förbygel
Svart/orange huvudlagsunderlägg
Svart läder grimma med "namnskylt"
Svart/röd kedjegrimskaft
Det är väl typ dom grejena :P Är sugen på att köpa en namnförbygel, men onödigt då jag bara ska tävla henne denna säsong som kommer. Lika så med pannband.

tremil har ett eget pannband med namn men inte ravelli. och vi har nog aldrig haft fläta på våra ponnys. men min stora har namn på pannbandet och fläta i pannluggen och ett band inflätat i manen :) och så har tremil , best on line och min ridponny råryds evita namn på grimmorna. och tremil har ett täcke där de står hennes namn på med. stackars ravelli som inte har något med namn ;)det behövs inte så länge man springer duktigt :D
bilden -------> - best on line och jag på en ridtur idag :)

Reva har ett pannband med sitt namn på : Blått med röd text som hon har på tävlingar, det mesta av hennes tävlings saker har blå färg, and so am I ;) haha, hon brukar få en inbakad fläta i svansen och en liten fläta med blå och röda snittslar i manen längst fram. Men ingen i luggen, det är finare med utsläppt :)

#59 Har någon nån idé på va jag kan skaffa mer?
#66, blåa boots eller något ;) haha ;)

min shettis hamras caramba har blått pannband me namn i gult . och en blå förbygel med namn i gult den oxå :) sen har han alltid fläta i pannluggen :p för han har så tjock pannlugg så om man inte har det så blir det så trassligt att sätta på huvudlaget :p åsså har en en fläta i manen där det e ett blått och ett gult band inflätat :)

Tror jag ska börja fläta Polles pannlugg och sätta en fläta i manen, men jag måste få tag på orange/svart band först :P Hon har ju riktigt afro till både pannlugg och man .. ser mkt bättre ut med fläta i pannluggen :P

fläta i pannluggen på oddny…
//Mickan

ALBAN PÅ TÄVLING:
- Fläta i luggen med en röd rosett
- Fläta i manen med ett rött snöre
- Röd/blå selunderlägg
- Röd/blå förbygel ( vill ha namn på)
- Röd/blå öronlöst underlägg
- Blått pannband med guldtext ( har gjort själv, vill ha ett nytt, "riktigt" pannband) :P
- Har typ olika sulkys varje gång nästan. Brukar vara grön eller blå
- Lädergrimma med namn på

Vi brukar fläta alla våra i manen, namnpannband har de fått allihop, alla har varsin färg på sin utrustning, så det är lätt att hålla reda på deras grejer, det är allt från borstar-grimmor-underlägg och förbyglar mm.
Dante - blått/silver, Emmi Lee - rött, Melissa grönt, Joline -svart/guld, L.A. Casper - lila, Baronessan - gult/svart och
My Sweet Love - ljusblått

Mys Pysen: bå/hvit seleunderlag, svart/hvit navnpannebånn. lær-brystreim. blå/hvit chevi sulky. blå/hvit flette i manen, og flette i panneluggen (:
Plexuz: svart/hvit seleunderlag, hvit brystreim, blå/hvit navnpannebånn. svart/hvit Royal Hawk sulky. hvit flette i manen,og flette i panneluggen :)
Har pannband och förbygel med namn, blå med vit text. Till namnlöse :)
Har oftast fläta i luggen 

Jag har pannband med namn, och en fläta i pannluggen på Pirmin. (:
#52 Vad skön den såg ut den blå remmen i mungipan. 
Får inte fläta för tränarn 
Tävlar inte med mina pojkar, men Putte har;
- Rött selunderlägg
- Rött bröstskinn
- Rött nackludd (till nacken på selen)
- Pannband med hjärta på
- Rött nosludd
- Ljusblå/röd sulky
- Fläta i pannlugg
- Flätor i manen
Har inte käk på mina pojkar, dom springer bättre utan.. Har ingen bra bild, men här ser man lite av färgerna iaf :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

#67 jag har lila glitter boots hemma. har inte någon häst som behöver dom men dom finns där.

#83 sett många som sätter remmen fel där, tyvärr….
Konstigt att ekipagekontrollanterna inte ser sådant!
Lär nypa ganska bra i mungipan vid lite drag i tömmen….
Remmen ska ju sitta framför check och bett så att den håller igen munnen, inte så att den hindrar bettet att röra sig och nyper.

#38 m.f : Var har ni köpt pannbanden ? ;) Letat lite men utan resultat..
Sedan XD En fråga till :) Banden som ni flätar in i manen :) Hur fäster ni dom ? :O :) Vad är det för band ? :P
Känner mig väldigt frågrik men, men.. Frågar man inget får man inget veta :) ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Ingen som vet eller vill dela med sig ? (A) ;D
Josefinejumpforjoy.blogg.se

89* pannbanden kan man köpa på vissa hästaffärer, som tex Bidermans :) men då måste du beställa och säga hur du vill ha dom . Banden i manen fäster jag med en tunn snodd längst upp, asså jag knyter fast bandet i snodden och sen sätter snodden längst upp och sen är de bara att fläta ;) Jag har sidenband på mina hästar och de går att köpa i vilken tygaffär som helst :)
Jag själv har inge namnpannband eller förbyglar på mina hästar , men har önskat mig det nu när jag fyller så vi får se hur de blir ;)
Jag flätar in band och så i början av manen , vill ha i pannluggen men minahästar har sååå lite pannlugg . :P

Felix har sitt namt i pannnan :))

#83 Det var en snabb selning som tyvär gick något fel med den remmen.

Ny pållen ska få nya grejjer, namnförbygel, svart med svart skinnfoder och silver text. svart huvudlagsunderlägg med silver passpoal och namnet i silver. svart och silver selunderlägg.
Och såklart finns en fläta i luggen vid tävling:)
Jag har panband till mina hästar och fläta i två olika färger.