Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 2552 ggr
CoolaCrossen
0

Breddar din ponny kat.B?

Hej.

Jag undrar om din ponny kat.B breddar när den går lopp. Skriv gärna också rekordet på din ponny.

Tyfon
0

mitt russ breddar både i lopp å när han går i backar han har record 2,01,1

ryttarn
0

Jaritza breddar rejält när hon får upp hastigheten. Rekord 2.14 men tränade innan hon blev skadad under 2 minuter….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

juliapettersson
0

Min Dar's Golf breddar sig, iaf märkbart mer än min andra pålle som inte alls har samma travstam. Han har rek. 12,2

Miii4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Zamir breddar otroligt mkt när han får upp farten. Dock inte när det går långsamt! Men så har han också "ett ben i varje hörn" ;)

Rekord 2.08 och 2.03 :D

Ylva_Sundbyholm
0

Paraisa är väldigt dålig på att bredda tyvärr, hon har rekord på 1.55. Cleo däremot breddar väldigt mycket hon har rekord på 2.04.

FridaSimonsson
0

min Dagobert breddar han har rekord 2.24 tror ja..

FridaSimonsson
0

här är han förresten

_JonnaRoos_
0

varette går ju som om hon har  en basketboll mellan bena (BRETT), eller hur Hanna? haha så söt:) Precis som Tyson, så grymt lika..! Hon har gått 1.45,5 å 1.45,7 i volt (svenskt rekorde det:D:D) Pondus därimot, uscha, springer som om nån satt ett spännband runt haserna på¨han, är grymt tajt:P linjegångare! Han har gått 1.56!!

Hannna
0

Haha, ja Varette och Tyson "vaggar" verligen fram:)

Miii4
0

Min andra, Ina Roll, breddar också bra. Aldrig hört att hon knackat eller att hon slagit sig nånstas.
Rek 2.05 v - 2.02 a

CoolaCrossen
0

Haha, vad bra… Min lilla herre breddar verkligen ingenting… men jag ser att det i alla fall finns några som inte gör det men som har ett väldigt bra rekord, så jag behöver ju inte ge upp Cool

Nitro
0

Inte för att det är ett russ men ändå :P shettisen Blizzard som jag tävlade innan jag blev för gammal var en riktig linjegångare, breddade inte en millimeter. Han gick 2,15 :D

Nitro
0

#7   Han såg pigg ut ? :D

Odena
0

Min Odena breddar mycket… Hon har rekordet 2.17

SimbaPebbles
0

nej det tror jag ej

thilda-
0

vadå breddar? :S Förvånad

CoolaCrossen
0

Tar bakbenen mycket bredare så att den tar i mera

Anna_
0

Tippex breddar inte överdrivet mycket, men han slår inte heller ihop. Har rekord 1.57,7 volt.

Hannna
0

Ravelli är linjegångare(1.59.4), han slår inte heller ihop när man kör fort, men om man joggar honom riktigt, riktigt sakta eller tar upp honom och sänker farten kraftigt så slår han ihop väldigt mycket.:)

ValentinoRossi
0

gemini breddar när han ökar och då går han grymt fort..men har aldrig fått det att stämma de senaste gångerna i lopp för att han är för stressad men har ett rekord på 2.08

iiirma
0

Plexus är linjegångare :/ när han joggar springer han och "smider" väldigt mkt. 3 år, rek. 2.25,3a 2.28,8 volt

DubbelE
0

Ventil är en riktig linjegångare… börjar inte bredda förens han börjar springa..Dock händer det inte en på tävlingar. har rek. 2.16.8v på 21 starter…men har tränat på riktigt snabba tider på träning som skulle få hnoom en bra bit upp på snabblistan för 6åriga o äldre. Rocky, min 2-åring går lite mer o breddar sig o liknar lite Anka när han travar.

divansson
0

harry är ju sådär på å bredda.. men det är på g…  ;)

williemarrone
0

Fritz som jag körde förut han breddar GRYMT mycket ,,
Har aldrig kört en häst som den förut ,, Jäklar vilken natur travare han är , hans ben går som trumpinnar och han är endast 1.17 cm hög hans rek är 2.00 Flört
(inte ja på bilden utan hans ägare )

Hannna
0

Petro som jag hade innan breddade en del, han var inte heller så stor, 117,5:) Fast han har ett rejält framsteg och lägger faktiskt ganska mycket mark under sig fastän han är så liten:) Har ett rekord på 1.56.0 för tillfället och gått 1.57.8 i monté!

thilda-
0

hur breddar man som? haha fattar inget :P

johanna9
0

Carmasa Aloevera hon breddar rätt mkt för att vara så liten lika liten som petro. hehe. rekord 1,58,7, kan mer om vi inte hade haft problem.

ozzkan
0

#25 Det syns att han lägger MYCKET mark under sig.

Min ponny, Kålmans Polartösen, breddar mycket och är en riktig naturtravare.

candelia
0

ja min pony(nicke) gør det når jeg træner for det meste. men på banen er han spændt.

myspysen
0

ja, pysen bredder veldig mye! skikkelig naturtraver ;)

H-Calvero
0

Lilleman breddar ordentligt när det börjar gå ner under 2 minuter, annars springer han å fjantar å slår sko i sko.

Har rekord på 1.53,7 (än så länge^^)

juliapettersson
0

Golf breddar, Rosalie är linjetravare.
Foto: Linnea Forss.

FridaSimonsson
0

# 13, jo han var nog rätt pigg x)

amandahandersson
0

Zolle breddar när han inte lunkar. Han har 2.25 i rekord, men breddar bara man kör under 2.50 ;p

Musse har jag ingen aning om, har ju som inte kört honom ;p

divansson
0

Nu för tiden är han Linjegångare, funkar så otroligt mycket bättre! :)

SLennartsson
0

Svartkrut breddar grymt mycket. Nästan lite för mycket!

Rekord:   2.20,1 a
              2.21,7 v

agnes_S
0

Tur-Bo(rek.2.10) breddar inte, men Olja(rek.2.34) gör det.

Colt
0

Colt har varit väldigt dålig på att bredda men det blir bättre och bättre för varje år som går tycker jag!
När han har skydd eller lindat bak så breddar han extra bra.

Billy
0

mitt russ Kålmans polar jr (1.56.7) breddar ganska mycke, speciellt när travar i backar

joooossan
0

Stjärnfall breddar, har dock inte tänkt på hur mycket det är ;) Han har rek. 2.16 ..

Josefinejumpforjoy.blogg.se

[Russ-park]
0

Hur mycket betydelse har det om en Russ breddar eller inte i travlopp?

olesen
0

Breddar??? Vad menad med det??

amandahandersson
0

#41, det beror väl på vad det är för häst! För en häst som breddar när det går fort är det väl bäst om den gör det i lopp, men en häst som inte breddar när den går fort är det väl bäst om den inte gör det i lopp.
Så det är ju helt från häst till häst. Man kan väl inte säja vad som är bäst, om hästen breddar eller ej. Alla hästar är olika, liksom oss människor :)
Det handlar ju helt klart om hur hästen går bäst.

#42, man ser på en häst ganska tydligt om den breddar på bakbenen när den går fortfare.

Idawg
0

#42 Breddar menas med att hästen "slänger ut" bakbenen utanför frambenen för att undvika att slå på sig med framhovarna. Hästarna gör oftast de i högre hastigheter eller när de tar i mkt. För att hästen ska slippa bredda så ska den helst vara bredare mellan bakbenen (stortravare mest) än frambenen, annars breddar den av vilja och om den breddar för mkt så kan de resultera i smärtor i ryggen.

På bilden som jag har bifogat så kan du se hur Victory Tilly har breddat med bakbenet… du ser att bakbenet är utanför frambenet..

olesen
0

Oki mitt russ bredar inte alls. Jag har boots på henne ibak för hon slår i.. Och hon stutsar lätt in i galoppen =)

ingenting123
0

er det vanelig at hesten ikke breddar???

Jagz
0

# 46 Ja, ganska.

Mixie
0

haha tror inte att min häst breddar.. hon travar iof inte alls fort för tillfället :)

//Mickan

Jagz
0

Isidor breddar till och med i skritt. De andra varierar lite.

mallan-nog
0

Monita är väldigt bred fram och har lite för långa bakben. Hon brukar bredda väldigt mycket, då hon har svårt att få plats. De andra breddar sig oxå allihopp, lr… inte Montró än då, men hon har inte börjat gå fort än.

Michy
0

Tuffing är linjegångare, rek 1.43,4.

Dolores
0

Vi har en shettis som breddar ….

hannibal-roll
0

Hannibal är linjegångare, rekord 2.03,7. Calippo däremot breddar en del även i låga farter. Kan iofs bero på att hon är väldigt tät och smal fram, rekord (efter 5 starter) 2.27,5.

gotlandsruss
0

min breddar när det går fort

ostsiv
0

Shakira började bredda i slutet av säsongen , när hon gick lite snabbare.Rek.17,5               foto:Lina Bergström