Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 1178 ggr
varette
0

Klarar din ponny ?

Att gå barfota i lopp?

Slår ni på skona i mellan, eller har den super fötter ;P ?

DubbelE
0

nej, ventil klarar inte att gå barfota, sen funkar han inte heller med den balansen.

Rocky går barfota jämt. "superfossingar" ;) ne men han tränas inte så hårt, mästadels kondition på mjuka skogsvägar

KevinKlein
0

Båda mina går barfota och har nog superfötter:P

VeronicaP
0

¨Vår ena shettis Slättens Lina har gått barfota i 3 säsonger när hon tävlade gick alltid barfota även i träning , vi kör mycket på asfalt och grus , hon fick skos i slutet på sista säsongen innan hennes avelsuppehåll pga att hon hade fått ett hålrum och det var enda orsaken och då skoddes hon bara fram.

juliapettersson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Golf gick barfota hela säsongen, både träning & tävling. Ärvde sin pappas hovkvalité!

iiirma
0

Har aldrig provat i lopp, han funkar inte med den balansen :P

Colt
0

Colt hade väldigt bra och hårda hovar tills vi började sko honom! Dock var vi tvugna för det slet så mycket på banan!
Nu måste han ha skor under tävlingssäsongen då mäst kör på grusvägarna hemma och dem kan vara lite hårda ibland. 
På vintern går han dock barfota och det funkar om man inte kör så mycket! =)

Belindaa
0

Shettisen som jag hade (Näsvallens Belinda) klarade att gå barfota då jag mest körde på en äng och på en lerväg. Dock så hade hon skor då balanseringen inte alls fungerade utan skor!

MagganS-B
0

Russ har från början (dom allra flesta) väldigt bra och hårda hovar, vi har tävlat en hel del utan skor, tränat också!

Tarkan
0

Tarkan går barfot.

thilda-
0

Luddan har gått barfota 1 gång =)

divansson
0

Har inte provat, vill inte ta risken att förstöra hanns hovar när de väl är så fina :P

Hannna
0

Grafit gjorde 1-2 starter barfota bak, slog på skorna igen efter loppet, inget annat russ har tävlat barfota. Men shettisarna gick alltid barfota bak, någon enstaka gick barfota runt om i både träning och tävling. Slet inte nämnsvärt på deras små fötter, var tvungen att verka precis som vanligt ändå.

olivialundgren
0

Zoylett är barfota nu, men inte i lopp. Och hon skall snart få på sig skorna när det är hårt och nu när hon skall tränas klokt klarar inte hennes hovar av det ;/ men skall kanske testa nångång ilopp att ta av framskorna.

[Russ-park]
0

Våra 3 russ och 1 Shettis går barfota til träning och tävling. Om slittet bliver for mycket anvender vi Marquis supergrip hovsko i en kort period. Dom får hårda starka hove när dom går barfota hela tiden. bj

tejaspirmin
0

Pirmin kan inte gå utan skor på banan lr hemma. Han är jätte ömfotat ;P hehe… men under höstan går han utan skor :) då är det ju mjuk och bra på vägarna hemma :)

Jenniferohlson
0

Russet jah har nu kan jag inte säga nått om, för henne har jag haft så kort tid.

Men båda shettisarna gick barfota ibland, och skorna slog jag oftast på dan efter. Ginny gicj bäst barfota bak och Hanna gjorde det inte så stor skillnad på.

Mariasoderstrom
0

Defekt har aldrig funkat barfota både pgr av dåliga hovar och balansmässigt. Raptor har otroligt fina hovar och går barfota i träning förutom nu då jag måste ha skor på blankisen. dom ryker så fort det blir underlag för barfota körning ! :D

Geminii
0

När gemini kom hade han aldrig haft skor på sej, och han kunde inte gå på annat än gräs för att inte stappla fram, hovslagaren säger att han har väldigt bra hovar så jag fattar inte varför han är så ömfotad. Men på vintern när hasn vilar brukar han gå utan och man kan köra honom några ggr utan att han ömmar men har ingen aning om han skulle funka barfota i lopp :P

amandahandersson
0

Jag har inte försökt, men nog skulle dom klarat det…

[Russ-park]
0

#18 Tänk om det kunne vare nogot tendens till fång på sommeren ( altså mycket forsigtig med gräs - 2 timar dgl. på kvällen ).

jonne
0

valle har aldrig gått barfota, men han har så bra trav så jag tror att han kan  gå barfota =)

mallan-nog
0

Våra går barfoa just nu. Brukar alltid ha dem barfota under vintervilan och så länge som möjligt när de sätter igång igen. Hade tänkt försöka tävla Monita barfota i år, då hon har en tendens att dra av sig framskorna när hon tar i lite extra. Montró kör vi barfota så länge som möjligt, vi får se om hennes hovar håller sen  när hon börjar träna hårdare.

Brukar iaf försöka ha dem barfota så mkt som mäjligt, då de är bättre för blodcirkulationen.

joooossan
0

Jag har Stjärnfall barfota nu, vi har rätt "mjuka" vägar omkring där vi tränar.. Just nu funkar allt :)
När vi märker att han behöver det, skor vi självklart honom. Jag har aldrig provat att köra honom barfota.. Vem vet, man kanske skulle prova (:

Josefinejumpforjoy.blogg.se

HelenaMeland
0

Min går barfota i lopp og i trening.

Gjør det hela tidenGlad

hannibal-roll
0

Kör barfota under vintern så länge det går. Hannibal har aldrig varit ömfotad någonsin medan Calippo inte klarar hur mycket träning som helst utan skor. Brukar sko båda på våren, Hannibal behöver balanseras och Calippo sliter för mycket och blir öm.

Har aldrig kört lopp utan skor (med dessa hästarna), fel balans helt enkelt.

H-Calvero
0

Lilleman har gått barfota fram i två starter, funkade bra men inte helt hundra..mkt bättre med aluminium skor fram^^

Grafit kördes barfota bak..annars brukar vi tynga ponnyerna mer bak än fram..